Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، نزدیک به یک‌هزار شهردار و اعضای شوراهای شهر منطقه کاتالونیای اسپانیا امروز شنبه با تشکیل گردهمایی بزرگی از مادرید خواستند تا به این منطقه حق تعیین سرنوشت خود را بدهد.

شرکت کنندگان که ۸۱۴ نفر از ۹۴۷ مقام محلی این منطقه محسوب می‌شدند، در دفتر مرکزی دولت منطقه‌ای کاتالونیا در شهر بارسلون جمع شدند تا به کیم تورا رئیس دولت محلی کاتالونیا سندی حاوی درخواست‌های آزادی زندانیان سیاسی، حق مذاکره و حق داشتن تعیین سرنوشت که به امضای همۀ آنها رسیده بود را تحویل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیم تورا پیش از این بارها از مادرید خواسته بود تا امکان مذاکره با مقامات محلی کاتالونیا را فراهم و همه‌پرسی دومی را در این منطقه برگزار کند.

تجمع شهرداران ساعاتی قبل از آن برگزار شد که که هزاران نفر از جدایی‌طلبان کاتالونیا، راهپیمایی بزرگی را در شهر بارسلون مرکز این منطقه برگزار کنند.

نزدیک به 2 هفته از آغاز دور جدید اعتراضات در کاتالونیای اسپانیا می‌گذرد.

اعتراضات پس از آن شروع شد که ۹ تن از سیاستمداران این منطقه به دلیل نقشی که در برگزاری همه‌پرسی استقلال کاتالونیا در سال ۲۰۱۷ میلادی داشتند از سوی دادگاه مادرید به ۹ تا ۱۳ سال زندان محکوم شدند.

کد خبر 4756803

منبع: مهر

کلیدواژه: کاتالونیا همه پرسی استقلال کاتالونیا اسپانیا سوریه ایالات متحده آمریکا ترکیه عراق روسیه دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی رجب طیب اردوغان لبنان فلسطین عربستان سعودی ایران ولادیمیر پوتین برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۹۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند

اعتراضات دانشجویان علیه رژیم صهیونیستی در دانشگاه کالیفرنیا جنوبی موجب تعطیلی جشن فارغ‌التحصیلی این دانشگاه شد. 

به گزارش ایسنا به نقل از سان، دانشگاه کالیفرنیا جنوبی (USC) مراسم اصلی فارغ التحصیلی خود را که زمان برگزاری آن برای ۱۰ ماه می تعیین شده بود، به دلیل نگرانی‌های ایمنی و اجرای تدابیر امنیتی جدید در پی اعتراضات اخیر حامی فلسطین در محوطه دانشگاه لغو کرد.

 این اقدامات امنیتی، فرآیند پردازش تعداد زیادی از مهمانان مورد انتظار را کند می‌کند و میزبانی این مراسم سنتی را که حدود ۶۵ هزار شرکت کننده دارد، غیرممکن می‌سازد.

دانشگاه کالیفرنیا جنوبی در راستای افزایش امنیت، برای افزایش امنیت، برای همه رویدادهای دانشگاه بلیط صادر می‌کند و دسترسی پردیس‌ها و دانشکده‌ها را به نقاط ورودی تعیین شده محدود می‌کند.

در حالی که مراسم اصلی لغو شده است، فعالیت های انفرادی، جشن‌های ویژه و مراسم کلاه‌گذاری فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری طبق برنامه پیش می‌رود.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که اعتراضات دانشجویان در آمریکا در طرفداری از فلسطین در سراسر دانشگاه‌های مختلف ایالات متحده از جمله دانشگاه کلمبیا، تگزاس آستین، هاروارد، اِم‌آی‌تی و سایر دانشگاه‌های آمریکا گسترش یافته است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساز و کار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل چگونه است؟
  • سرنوشت توخل در دست آنچلوتی است!
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • بارسلونا؛ خواهرخوانده‌ای با شاهکارهای معماری برای اصفهان
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد
  • سرنوشت نامعلوم تعدادی از پیکر شهدا در سراسر منطقه غزه
  • دانشجویان فرانسه به دنبال گسترش تظاهرات ضد صهیونیست
  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • نمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!