Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری میلیتری تایمز روز شنبه به نقل از فرماندهی مرکزی نیروی هوایی آمریکا نوشت: دولت ترامپ درحالی مدعی خروج نیروهای نظامی از خاورمیانه است که در سال ۲۰۱۹ ائتلاف جهانی علیه داعش به رهبری آمریکا نسبت به همه سال های گذشته حتی در زمان عملیات آزاد سازی موصل و رقه درسال ۲۰۱۴، تجهیزات نظامی و لجستیکی بیشتری به عراق و سوریه ارسال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاد فرماندهی مرکزی نیروی هوایی آمریکا به سؤالی که از سوی پایگاه خبری میلیتری تایمز مبنی بر اینکه چرا ایالات متحده علیرغم خروج از منطقه، همچنان به ارسال تجهیزات نظامی در عراق و سوریه ادامه می دهد، پاسخی نداد.

براساس گزارش میلیتری تایمز، ارتش آمریکا تنها در سال ۲۰۱۹ بیش از ۴۵۲ تن تجهیزات نظامی از طریق هواپیما به مناطقی در کشورهای عراق و سوریه ارسال کرده است.

در افغانستان نیز که پنتاگون مدعی است بیش از دو هزار نیروی نظامی خود را از این کشور خارج کرده است اما با این وجود در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۲۲ تن تجهیزات نظامی و لجستیکی به افغانستان ارسال شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه گذشته در یک گردهمایی انتخاباتی در ایالت «مینه‌سوتا» گفت: قرار بود آمریکا مدت زمان کوتاهی در افغانستان حضور داشته باشد. اما در حال حاضر ۱۹ سال است که ما در افغانستان حضور داریم و الان وقت آن فرارسیده تا سربازان خود را به خانه برگردانیم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۹۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار حزب التحریر به طالبان

دفتر مطبوعاتی «حزب التحریر» در افغانستان در بیانیه‌ای ضمن تأیید بازداشت اعضای این گروه در ولایت‌های مختلف توسط طالبان نوشت: چنین فشارهایی حزب التحریر و اعضای آن را از ادامه دعوت و تلاش برای اقامه خلافت منصرف نمی‌کند.

این گروه در ادامه نیز از طالبان انتقاد کرد که اعضایش شامل عفو و آزادسازی زندانیان به‌مناسبت عید فطر قرار نگرفتند.

اواخر فروردین گذشته نیز حزب التحریر در بیانیه‌ای از بازداشت سخنگو و شماری از اعضای این گروه طی دو ماه گذشته به‌جرم دعوت و فعالیت و برپایی خلافت اسلامی خبر داده بود.

اداره اطلاعات طالبان دو سال قبل نیز فعالیت حزب ‌التحریر، جمعیت اصلاح و نهاد النجم را در افغانستان ممنوع اعلام کرده بود.

حزب ‎التحریر سازمانی است که تشکیل خلافت در سراسر جهان اسلام را هدف خود و هر یک از کشورهای اسلامی را ولایتی از این خلافت با مرکزیت سرزمین‌های عربی می‌داند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • اسکله نظامی آمریکا در غزه ۳۲۰ میلیون دلار هزینه دارد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقرهای نظامی صهیونیستی
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند