Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، محمدرضا میر سخنگوی سازمان حفظ نباتات در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه دور دوم ملخ‌های صحرایی از اواخر دی وارد کشور می‌شوند اظهار کرد: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی در کانون شبه جزیره آفریقا و مهاجرت ملخ‌ها از کشور‌های هند و پاکستان با هجوم گسترده آفت ملخ‌های صحرایی در استان‌های جنوبی از ماه‌های پایانی سال در کشور مواجه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان حفظ نباتات افزود: ایران در سازمان فائو عضو کمیسیون مبارزه با ملخ‌های صحرایی است که کشور عربستان در آن عضویت ندارد از این رو ما ارتباط مستقیمی با عربستان برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی نداریم و تنها ارتباط میان این دو کشور از طریق سازمان فائو انجام می‌شود.

به گفته میر بر اساس پیش‌بینی‌های فائو حمله ملخ‌ها در ۳ ماه پایانی سال نسبت به دوره اول شدیدتر خواهد بود.

او با بیان اینکه دور دوم مبارزه در سطح ۹۰۰ هزار هکتار تا یک میلیون هکتار انجام خواهد شد بیان کرد: این در حالیست که در دور اول تنها در سطحی حدود ۷۵۰ هزار هکتار مبارزه صورت گرفت، اما در ایام پایانی سال علاوه بر هجوم ملخ‌ها از شمال آفریقا و شبه جزیره عربستان با برگشت آن‌ها از سمت هند و پاکستان نیز مواجه خواهیم بود.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه حداقل اعتبار برای مبارزه در هر هکتار ۵۰ هزار تومان است، اظهار کرد: بنابر پیگیری‌های صورت گرفته معاون اول رئیس جمهور نامه‌ای را به وزیر کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه نوشتند که این موضوع در اولویت کاری قرار گیرد تا امکانات و اعتبارات مورد نیاز در صورت لزوم در اختیار سازمان حفظ نباتات قرار گیرد.

میر ادامه دا: کمک‌های سازمان فائو به کشور‌ها در شرایط بحران به صورت نقدی، تجهیزات، سموم به صورت مستقیم یا با همکاری سایر کشور‌ها صورت خواهد گرفت.

او با اشاره به اینکه عربستان در مبارزه با آفت ملخ صحرایی همکاری کرده است، بیان کرد: به اعتقاد فائو عربستان به دلیل آن که منابع کشاورزی خوبی ندارد در دور اول هجوم آفت ملخ صحرایی نسبت به مبارزه کم کاری کرد که با هشدار‌های سازمان فائو امیدواریم مبارزه مطلوب‌تری در دور دوم صورت گیرد تا حجم کمتری از این آفت وارد کشور شود.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات در پایان با بیان اینکه پیش بینی‌های لازم برای مقابله با آفت ملخ صحرایی در دور دوم صورت گرفته است تصریح کرد: طی هفته‌های گذشته جلساتی با مسئولان استان‌های درگیر این آفت در سازمان حفظ نباتات برگزار شد و همواره برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های لازم در این خصوص انجام گرفت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۰۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز سیل و آب‌گرفتگی در چهار استان کشـور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی در ۴ استان کشور درپی وقوع سیل و آبگرفتگی خبر داد.

به گزارش ایسنا، بابک محمودی با اشاره به هشدار چند روز پیش سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های شدید در اکثر استان‌های کشور گفت: به دنبال این هشدار سازمان امداد و نجات امدادگران خود را به حالت آماده باش درآورد که این آماده‌باش همچنان و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از صبح امروز در هفت استان بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، همدان، خوزستان و اصفهان شاهد بارش شدید باران و آبگرفتگی بودیم، گفت: از میان این هفت استان تاکنون در مناطقی از چهار استان عملیات امدادی انجام شد که همچنان ادامه دارد.

 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: بر این اساس در استان خوزستان با آبگرفتگی در مناطقی از شهرستان‌های دزفول، لالی و آغاجاری مواجه هستیم و امدادرسانی در این مناطق توسط تیم‌های امدادی در حال انجام است. در استان بوشهر نیز آبگرفتگی در مناطقی از شهرستان‌های دیلم، کنگان، گناوه، جم و دشتی گزارش شده که امدادرسانی در دیلم و گناوه که شدت حادثه بیشتر بوده، در حال انجام است.

محمودی افزود: همچنین در استان‌های اصفهان و فارس نیز امدادرسانی در شاهین شهر، سپیدان، فسا و بختگان ادامه دارد. گزارش نهایی از اقدامات انجام شده اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وضعیت بارش‌ها در کشور از شهروندان و مسافران خواست که از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌ها و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با سامانه ۱۱۲ ندای امداد و نجات هلال‌احمر تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • آغاز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • صحرایی: آموزش و پرورش را براساس سند تحول بنیادین اداره خواهیم کرد
  • صحرایی: آموزش و پرورش را براساس سند تحول اداره خواهیم کرد
  • مرادصحرایی: از ثمره آموزش‌وپرورش امروز کشور مقتدر است
  • آغاز سیل و آب‌گرفتگی در چهار استان کشـور
  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • تمام اتباع مجاز ساماندهی می‌شوند