Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-05@03:03:51 GMT

امکان ثبت‌سفارش ریالی برای کالا‌های تولیدی

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۹۰۱۹۳

به گزارش اکوفارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امکان ثبت‌سفارش ریالی برای کالا‌های تولید یا پردازش‌شده در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مطابق با گواهی تولید در سامانه جامع تجارت فراهم شده است.

متقاضیان قادر خواهند بود جهت واردات مازاد درصد مجاز کالا‌های تولید یا پردازش شده در مناطق آزاد و ویژه به سرزمین اصلی، با انتخاب نوع ارز ریال,در سامانه جامع تجارت اقدام به ثبت‌سفارش نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای ثبت‌سفارش کالا‌های مذکور بایستی نوع عملیات ارزی بدون انتقال ارز  و محل تامین ارز ورادات به سرزمین اصلی از محل گواهی تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی- بر اساس نامه شماره ۶۰/۱۹۱۲۷۷ مورخ ۱۳۹۸/۰۷/۱۴  انتخاب گردد؛ با انتخاب این گزینه، فیلد شماره گواهی تولید جهت ورود کد یکتای ۱۵ رقمی گواهی تولید نمایش داده می‌شود. کاربر بایستی پس از ورود کد گواهی تولید معتبر، اقدام به تکمیل اطلاعات ثبت‌سفارش نماید.

پس از مرحله استعلام ضوابط، برای هر کالا ردیف مجوزی تحت عنوان دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی-گواهی تولید جهت استعلام گواهی تولید ثبت شده توسط متقاضی، می‌بایست اخذ شود. در صورت ارسال درخواست مجوز، ردیف مجوز‌های مذکور به صورت سیستمی از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی استعلام شده و پاسخ آن دریافت می شود.

برای اخذ مجوز‌های دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گواهی تولید,نیازی به حضور بازرگان برای دریافت پاسخ مجوز وجود ندارد. بدیهی است دریافت پاسخ سایر ردیف‌مجوز‌های مرتبط با کالا، مطابق روال سابق انجام می‌پذیرد.

بازرگانان محترم توجه فرمایند برای این نوع واردات، باید با نقش بازرگان حقیقی/حقوقی اقدام به ثبت‌سفارش نمایند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۰۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به همت حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج و همکاری بسیج دانشجویی، نمایشگاهی از تولیدات صنایع‌دستی دانشجویان خلّاق برپا شد.   در این نمایشگاه، دانشجویان محصولات تولیدی و صنایع‌دستی خود را به معرض نمایش عموم گذاشتند.   از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه، خودباوری بر توانمندی‌های تولیدی دانشجویان، آشنایی دانشجویان با فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی با هدف تقویت وضعیت اقتصادی قشر دانشجو، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از طریق پر کردن اوقات فراغت دانشجویان، ایجاد بستر مناسب برای آموزش فراگیری جذب سرمایه‌گذار و فروش محصولات تولیدی در بازارهای تجاری است.   برگزاری چنین برنامه‌هایی موجب می‌شود دانشجویان علاوه بر علم‌آموزی با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و علمی موجود در دانشگاه و استعدادهای خود، مهارت‌های جدیدی را کسب کنند که در آینده بتوانند با کارآفرینی فرصت‌های اشتغالزایی برای خود و دیگران ایجاد کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدال برنز مسابقات آزاد دارت کارگران کشور بر گردن بانوی یزدی
  • معرفی برترین‌های مسابقات آزاد دارت بانوان کارگر ایران
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • ۱۶۲ کارگر و کارفرمای نمونه در منطقه ازاد چابهار تجلیل شدند
  • در دیدار ‌صنعتگران ‌هرمزگان با رئیس قوه قضائیه چه گذشت؟
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • مجوز قبولی بیمه اتکایی دی به زودی صادر می شود
  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • نیاز گمرکات مرزی، مناطق آزاد و ویژه به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود