Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@19:48:24 GMT

جزئیات بازداشت ۸ نفر مرتبط با موسسه شهرآرا

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۹۰۲۵۸

جزئیات بازداشت ۸ نفر مرتبط با موسسه شهرآرا

آفتاب‌‌نیوز :

شهناز رمارم افزود: این افراد پنجشنبه گذشته به اتهام مسائل مالی بازداشت شده اند.

وی با بیان اینکه شهرآرا برای انتشار روزنامه اساسنامه مصوب دارد تصریح کرد: طبق اساسنامه، شهرآرا باید به عنوان یک روزنامه فعالیت و برای انتشار تک تک ضمائم نیز باید مجوزهای لازم را اخذ می‌کرد.

رمارم ادامه داد: متاسفانه در سال های گذشته نوعی انحصار برای روزنامه شهرآرا ایجاد شد و فعالیت های غیرمطبوعاتی به آن محول شد که شورای پنجم تلاش کرد این انحصارات باطل شود اما در عمل همچنان انحصار باقی ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در سال ۹۷ نیز در این باره تذکر رسمی و قانونی به شهردار مشهد دادم گفت: بودجه شهرآرا در سال ۹۷ بیش از ۸۰ درصد انحراف داشت که قابل تامل بود و متاسفانه در این باره توجه لازم انجام نشد.

رمارم افزود: این پرونده در مرحله بررسی اتهامات و رسیدگی به آن توسط دستگاه قضاست و امیدواریم این افراد تبرئه شوند ولی در مجموع نباید یک موسسه فرهنگی وارد اموری خارج از اساسنامه و شرح وظایفش می‌شد.
وی تاکید کرد: نظارت بر افراد کاری ضروری است اما با فرض تبرئه بازداشت شدگان همچنان فرایندهای ایجاد انحصار و رانت در موسسه شهرآرا وجود دارد که تصحیح آنها برای پیشگیری و از بین بردن بستر فساد مهمتر از برخورد با افراد است.

وی ادامه داد: هم اینک "غلامرضا بنی‌اسدی" سرپرستی موسسه " شهرآرا" را بر عهده گرفته است.

مجید خرمی از مهر ۱۳۹۶ به عنوان مدیرمسئول روزنامه شهرآرا منصوب شد.

نشریه "شهرآرا" با صاحب امتیازی شهرداری مشهد تا سال ۱۳۷۶ به صورت هفته‌نامه و به‌ طور رایگان برای شهروندان مشهدی منتشر می‌شد اما از خرداد ۱۳۸۸ انتشار آن در قالب روزنامه آغاز شد.

این روزنامه هم‌اینک با بهای هفت هزار ریال هر روز صبح در دکه‌های روزنامه‌فروشی کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد عرضه می‌شود.

میلان، شهربانو، کوله پشتی، پلخمون و مترو از ضمائم جدید روزنامه شهرآرا هستند که طی دو سال گذشته به صورت پیوسته به چاپ رسیده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: موسسه شهرآرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۰۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا

روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش داد که قرار است پناهجویان در سرتاسر انگلیس برای تدارک برای اخراج خود به رواندا از فردا دوشنبه در چارچوب عملیات غافلگیرانه وزارت کشور بازداشت شوند.

براساس گزارش القدس العربی، به گفته گاردین، این روند که به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت، شامل بازداشت برخی از پناهندگانی است که در جلسات معمول در دفاتر خدمات مهاجرت شرکت می‌کنند و آنها را در سراسر کشور نگهداری می‌کنند و سپس آنها را به مراکز بازداشت منتقل می‌کنند و سپس در پرواز‌های رواندا قرار می‌گیرند.

به گزارش بلومبرگ نیز راه اندازی این عملیات درست چند روز قبل از انتخابات شورای محلی در انگلیس انجام می‌شود و ادعا‌های ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس مبنی بر اینکه اقدامات سختی را علیه مهاجرت غیرقانونی انجام می‌دهد، تقویت می‌کند.

سخنگوی وزارت کشور انگلیس در بیانیه‌ای گفت که دولت وارد مرحله نهایی فعال سازی اخراج پناهجویان به رواندا می‌شود.

وزارت کشور انگلیس گفت: در برخی مواقع این امر ناگزیر شامل بازداشت افراد برای آماده شدن برای اولین پروازی است که قرار است طی ۱۰ تا ۱۲ هفته به مقصد رواندا انجام شود.

این وزارت خانه در ادامه افزود: اظهار نظر بیشتر در مورد فعالیت عملیاتی نامناسب است.

بر اساس توافقی که سال گذشته میان انگلیس و رواندا منعقد شد، دولت بریتانیا قصد دارد ده‌ها هزار پناهجو را که به گونه غیرقانونی و توسط قایق به این کشور آمدند را به شرق آفریقا بفرستد.

طبق سیاست حکومت انگلیس هر کسی که به صورت غیرقانونی وارد این کشور ‌شود، به جز افراد زیر سن قانونی بدون همراه، به رواندا فرستاده خواهند شد. این افراد می‌توانند در رواندا باقی بمانند اما نمی‌توانند وارد انگلیس شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ جنگ روانی حماس، تیتر روزنامه های عبری زبان
  • بازداشت ۳ نفر در پرونده فوت یک پزشک در شیراز
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • سونامی بین‌المللی علیه مقامات تل‌آویو در راه است
  • وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت دادگاه بین المللی کیفری
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • پیرمرد ۸۵ ساله قربانی سرقت‌های سمی شد
  • دانشگاه پادگان نیست