Web Analytics Made Easy - Statcounter

عکس ماهواره‌ای روسیه از قاچاق نفت سوریه توسط آمریکا، حملات شدید ارتش ترکیه به رأس العین در سوریه، محکومیت یک آمریکایی ایرانی‌تبار به اتهام نقض تحریم‌ها و جزئیات اقدام جدید ضد ایرانی وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به کشته شدن ۶۳ نفر در جریان ناآرامی‌های عراق نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تابناک، کمیسریای عالی حقوق بشر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان تظاهرات‌ اخیر 63 تن کشته و 2592 نفر نیز زخمی شده اند.

بر اساس این گزارش 10 نفر در بغداد، 14 نفر در میسان، 15 نفر در ذی قار، 7 نفر در بصره، 1 نفر در المثنی، 12 نفر در الدیوانیه و 4 نفر در بابل کشته شده اند.

طبق این بیانیه در جریان تظاهرات‌های اخیر به 83 ساختمان دولتی و مقر احزاب در استان‌های الدیوانیه، میسان، واسط، ذی قار، بصره، المثنی، بابل و کربلاء خسارت وارد شده است.

عکس ماهواره‌ای روسیه از قاچاق نفت سوریه توسط آمریکا

وزارت دفاع روسیه با انتشار عکس‌هایی ماهواره‌ای، اسنادی از قاچاق نفت شرق سوریه با حمایت آمریکا منتشر کرد.

مسکو مواضع اخیر واشنگتن درباره علت اعلامی آمریکا برای حضور نظامیانش در سوریه، یعنی به منظور حفاظت از میادین نفتی این کشور در برابر «تروریست‌های داعش» را رد کرده و با تصاویری ماهواره‌ای ثابت کرده که نفت سوریه تحت حفاظت آمریکایی‌ها قاچاق می‌شود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه به اظهارات اخیر «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا درباره حضور تعدادی از نظامیان آمریکایی در شرق سوریه به منظور ممانعت از تسلط داعش بر میادین نفتی را عاری از حقیقت خواند و طبق تصاویری ماهواره‌ای که از دخالت نظامیان آمریکا در قاچاق نفت سوریه منتشر کرده، این ادعا را زیر سوال برد.

«ایگور کوناشنکوف» با اشاره به هدف ادعایی آمریکا برای «حفاظت از میادین نفتی شرق سوریه در برابر داعش» گفت: «آنچه اکنون واشنگتن با غصب و کنترل نظامی میادین نفتی شرق سوریه انجام می‌دهد، راهزنی بین‌المللی است».

این مقام روس افزود: «ذخایر نفتی و دیگر منابع زیرزمینی سوریه تنها به جمهوری عربی سوریه متعلق است و هیچ تعلقی به تروریست‌‎های داعشی یا حفاظت‌کنندگان آمریکاییِ تروریست‌های داعش ندارد».

به گفته کوناشنکوف، «نه قوانین بین‌المللی و نه قانون خود آمریکا توجیه‌کننده هدف اعلامی نظامیان آمریکا برای حفاظت از ذخایر سوریه و جدا کردن آنها از مردم و کشور سوریه نیست».

سخنگوی وزارت دفاع روسیه با رد مواضع واشنگتن درباره حضور نظامیان این کشور در میادین نفتی شرقی سوریه به منظور اطمینان از دست نیافتن داعش به این میادین، تصاویر ماهواره‌ای از دخالت نظامیان آمریکایی در زمینه قاچاق نفت سوریه به دیگر کشورها چه قبل از شکست «خلافت داعش» و چه بعد از شکست این تروریست‌ها منتشر کرده است.

طبق این تصاویر، قاچاق نفت سوریه با کاروانی از کامیون‌ها و تانکرها تحت حفاظت نظامیان و شرکت‌های خصوص نظامی آمریکایی دیده می‌شود.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: «تصاویر اطلاعاتی فضایی نشان داد که به طور فعالانه‌ای، نفت سوریه تحت محافظت نظامیان آمریکایی استخراج و به طور گسترده‌ای به خارج از سوریه صادر شده است».

حملات شدید ارتش ترکیه به رأس العین در سوریه

ارتش ترکیه با همکاری گروه‌های معارض مسلح ناحیه ابوراسین در حومه رأس العین را هدف حملات شدید خود قرار داد.

بر اساس این گزارش نیروهای ارتش سوریه وارد بخش‌های جنوبی ناحیه ابوراسین شده و به پیشروی خود به سمت مرزهای مشترک با ترکیه ادامه دادند.

از سوی دیگر شماری از نیروهای ترکیه بعد از درگیری‌های شدید وارد ناحیه باب الخیر در حومه رأس‌العین شدند و در پی این درگیری‌ها شماری کشته و زخمی شدند.

مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر وابسته به معارضان سوری اعلام کرد که درگیری‌های شدیدی در سه محور در دو منطقه باب الخیر و مریکیز از توابع شهرک ابوراسین به وقوع پیوست. 

 

این مرکز همچنین از وقوع درگیری و بمباران شدید روستای الداودیه واقع در جاده رأس العین به تل تمر خبر داد.

مرکز دیده بان حقوق بشر به نقل از منابع خود اعلام کرده در پی درگیری‌ها 6 تن از نیروهای دموکراتیک سوریه "قسد" و 9 تن از عناصر گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه کشته شده اند.

به گفته این منابع نیروهای سوری وارد شهرک ابوراسین که تحت سیطره نیروهای دموکراتیک سوریه بود شده‌اند و همزمان درگیری‌های شدیدی بین نیروهای دموکراتیک سوریه و نیروهای ترکیه به وقوع پیوسته است.

محکومیت یک آمریکایی ایرانی‌تبار به اتهام نقض تحریم‌ها

دادگاهی در ایالت اوهایوی آمریکا یک ایرانی‌تبار را به اتهام دور زدن تحریم‌های این کشور به ۲۰ ماه حبس محکوم کرد.

 دادگاه اوهایو این فرد را به اتهام دور زدن تحریم‌ها و ارسال تجهیزات برای صنایع نفت و گاز ایران به ۲۰ ماه زندان محکوم کرده است.

در همین رابطه معاون دادستانی کل آمریکا در امور امنیت ملی اعلام کرد که متهم با انگیزه سودجویی شخصی و نقض قوانین آمریکا قطعاتی را برای صنایع نفت و گاز ایران خریداری می‌کرده است.

معاون دادستانی آمریکا تاکید کرده که این مورد مشخص نشان می‌دهد که تقاضا برای فناوری‌های ویژه آمریکا و آمادگی برای ارسال این تجهیزات و فناوری‌ها به کشورهای دشمن وجود دارد.

به گفته دادستانی آمریکا نام متهم «بهروز بهروزیان» است. او ۶۴ سال دارد و ساکن شهر کلمبوس در ایالت اوهایو است. بهروزیان از سال ۱۹۷۶ ساکن آمریکاست و در سال ۱۹۸۷ تابعیت ایالات متحده آمریکا را دریافت کرده است.

جزئیات اقدام جدید ضد ایرانی وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا

وزارتخانه‌های خزانه‌داری و امور خارجه آمریکا سازوکارهای جدیدی برای تقویت شفافیت در تجارت بشردوستانه با ایران اعلام کردند.

در بیانیه ای که به طور مشترک توسط این دو وزارتخانه منتشر شده، آمده است که کشورها و شرکت‌هایی که قصد دارند در زمینه‌های مجاز با ایران معامله کنند، باید طبق مقررات دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی آمریکا، تمامی اطلاعات مربوط به این معاملات را ارائه دهند.

دولت آمریکا  در این بیانیه با تکرار ادعاهای ثبات نشده قبلی علیه ایران آورده است که از هرگونه معامله با افراد و نهادهایی که به دلیل دخالت و یا حمایت از فعالیت های تسلیحاتی و تروریستی ایران در فهرست تحریم‌های آمریکا هستند، جلوگیری خواهد کرد.

در این بیانیه تاکید شده که سازوکار جدید کمک خواهد کرد که جامعه بین‌الملل با هوشیاری بیشتری در تجارت بشردوستانه با ایران معامله کنند.

دولت آمریکا هدف از این سازوکارها را تضمین عدم صرف منابع مالی حاصل از معاملات برای «تولید موشک‌های بالستیک» و «حمایت از تروریسم» اعلام کرده است.

این بیانیه در ادامه ادعا کرده است: بخش مبارزه با جرایم مالی وزارت خزانه داری آمریکا، ایران را یکی از مراکز پولشویی می داند و برای حفاظت از نظام مالی آمریکا در برابر فعالیت های مالی مخرب ایران مقررات جدیدی وضع کرده است.

در بخش دیگری از این بیانیه ادعا شده است که با توجه به اینکه ایران هنوز بزرگترین حکومت حامی تروریسم است و قوانین مربوط به مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را تصویب و اجرا نکرده، اعمال یک مقررات سختگیرانه تر در معامله با ایران ضروری است.

در همین حال، استیومنوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در رابطه با سازوکارهای جدید مربوط به معامله با ایران گفت: ما به انتقال نامحدود کمک‌های بشردوستانه به مردم ایران که بیش از چهاردهه از فساد و سوءمدیریت رژیم آسیب دیده‌اند، متعهد هستیم و این سازوکارها به شرکت‌هایی که در این زمینه کار می‌کنند، کمک می‌کنند که تحریم‌ها را نقض نکنند.

«سیگال مندلکر» معاون وزیر خزانه داری آمریکا در زمینه تروریسم و اطلاعات مالی نیز در این زمینه گفت: «با اجرای این ساز و کار جدید، هیچ پول و درآمدی به ایران نخواهد رسید»

او گفت: این مقررات به برقراری شفافیت معاملات مالی کمک می‌کند تا کالاهای بشردوستانه که وارد ایران می شوند واقعا به دست مردم برسد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: همایون شجریان سعد حریری عارفه سنایی جنبش عدم تعهد خانه پدری سفیر ایران در روسیه سینوزیت تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران و آمریکا برجام عربستان سعودی اروپا همایون شجریان سعد حریری عارفه سنایی جنبش عدم تعهد خانه پدری سفیر ایران در روسیه سینوزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۱۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است

ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشور‌های غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روند‌های جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشور‌های منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

منبع: روابط عمومی وزارت دفاع

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • انصار الله یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داد و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است