Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور اقتصادی استاندار خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر 96 درصد استان تحت پوشش معین‌ها قرار گرفته و تاکنون هزار و 105 تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با برآورد 128 هزار میلیارد تومان در کنار الگوی مثلث اقتصادی و فرهنگی در شهرستان‌ها امضا شده است. 

به گزارش ایسنا، علی رسولیان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در سالن اجتماعات استانداری اظهار کرد: سه طرح مهم استان در حوزه کشف‌رود، حوزه آب منطقه‌ای و حاشیه شهر در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح‌ها شامل احیای کشف‌رود، طرح نجات در هشت منطقه حاشیه شهر و طرح همیاران آب در جهت صرفه‌جویی و بهره‌وری مصرف آب در استان است.

وی در ارتباط با الگوی مثلث توسعه اقتصادی افزود: در استان الگوی مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی در حال اجراست که مطابق با گفته مقام معظم رهبری و با هدف مردمی کردن اقتصاد و مشارکت مردمی فعالیت می‌کند، هدف این مثلث، توسعه مناطق به خصوص روستاهاست. ما در استان این ۱۲ منطقه را به ۱۰۲ شرکت منطقه‌ای، شهرستانی، استانی و ملی واگذار کرده‌ایم و تمام این ۱۰۲ تفاهم‌نامه توسط ائمه جمعه و روسای دادگستری‌ شهرستان‌ها، فرمانداران، بخش خصوصی و نماینده شهرستان‌ها امضا شده‌ و کار در حال حاضر به حوزه عملیاتی و اجرایی رسیده‌است.

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی اضافه کرد:  92 درصد معین‌ها مربوط به بخش خصوصی‌ هستند یعنی شرکت‌های خصوصی قبول کرده‌اند تا در قالب یک کار خیرخواهانه، توسعه مناطق استان را بر عهده بگیرند.

رسولیان خاطرنشان کرد: سهم موسسات عمومی غیردولتی پنج درصد و بخش دولتی سه درصد است. در حال حاضر 96 درصد استان تحت پوشش معین‌ها قرار گرفته و تاکنون هزار و 105 تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با برآورد 128 هزار میلیارد تومان در کنار الگوی مثلث اقتصادی و فرهنگی در شهرستان‌ها امضا شده است، 4 درصد این سرمایه‌گذاری‌ها در بخش معدن، 36 درصد کشاورزی و 24 درصد در بخش خدمات است.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۱۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد

    به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت:این آفت در سن یک تا سه پورگی است که به صورت طغیانی درآمده و بر این اساس بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از سطوح تاغزارهای شهرستانهای نام‌برده را به صورت پراکنده آلوده کرده است.   محسن فنودی افزود: خسارت وارده به صورت پراکنده و بر روی تاغ‌ها و در حد ناچیز برآورد شده است که با افزایش سن وجمعیت آفت به طور قطع شدید خواهد شد.   وی با اشاره به این که پیش بینی می شود بیش از هزار کانون طغیان آفت ملخ در استان وجود داشته باشد افزود: علت بروز جمعیت های طغیانی، ایجاد شرایط مطلوب رطوبتی بر اثر بارندگی‌های سه هفته قبل تا کنون، دمای مناسب محیط و در نتیجه رشد مناسب گیاه تاغ و همزمان باز شدن کپسول های تخم آفت است.   فنودی افزود: با توجه به پیش آگاهی آفت توسط نیروهای حفاظتی، مرتعداران، روستائیان و شوراهای اسلامی در حال انجام اقدامات لازم هستند.   وی اظهار کرد:اداره کل منابع طبیعی اقدامات اولیه برای کنترل آفت در مناطق خسارت دیده را در اختیار شهرستان ها قرار داده است که شامل تهیه و تامین تجهیزات لازم و تهیه و انتقال مواد کنترلی مناسب به شهرستانها می شود.   ملخ کوهان‌دار تاغ از جمله آفات مهم تاغ‌زارهاست که طی سال‌های اخیر در مناطق تاغ‌کاری با جمعیت‌های متفاوت و گاه به صورت طغیانی بروز کرده است. این ملخ از جمله ملخ هایی است که فقط از تاغ تغذیه می کند و طبق بررسیهای انجام شده زراعتهای کشت شده در مجاورت تاغ‌زارها هیچ کدام مورد حمله این ملخ قرار نگرفته است.   هم اکنون هشت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مجموع ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار پهنه کل استان خراسان رضوی را عرصه‌ های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند که پنج و نیم میلیون هکتار آن مناطق بیابانی است.      

 

دیگر خبرها

  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند