Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزیر بهداشت از آغاز جذب صد‌ها عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  لاریجانی، ضمن تاکید بر رعایت دستورالعمل معاونت آموزشی در شانزدهمین فراخوان جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، عنوان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در جذب اعضای هیئت علمی به نقشه توسعه علمی دانشگاهها، نیاز‌های بومی منطقه و همچنین اجرای برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی توجه ویژه نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با بیان اینکه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کلیدی‌ترین دست اندرکاران آموزش علوم پزشکی هستند، گفت: در برهه فعلی که تحول آموزش علوم پزشکی به عنوان نقشه راه حوزه آموزش عالی سلامت کشور در دست اجرا است، لازم است جذب اعضای هیات علمی در راستای این تحولات صورت پذیرد.

لاریجانی گفت: دستورالعمل فرآیندجذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است و از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انتظار می‌رود با در نظرگرفتن نیاز‌های دانشگاه و همچنین با رعایت کامل این دسترالعمل مراحل جذب را اجرا نمایند.

وی افزود: نقشه توسعه علمی مناطق آمایشی و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در قالب برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی تدوین شد.   در این نقشه برآورد شده باتوجه به نیاز‌های بومی هر منطقه آمایشی و همچنین چشم انداز‌های توسعه علمی منطقه، در هر رشته چه تعداد نیروی انسانی مورد نیاز است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت در ادامه افزود: لذا توصیه می‌شود دانشگاه‌ها در فرایند جذب نیروی هیئت علمی نقشه توسعه دانشگاه را مدنظر قرار دهند و اعضای هیات علمی به نحوی جذب شوند که بتوانند چشم انداز‌های توسعه علمی دانشگاه را محقق نمایند.

وی بر لزوم توجه به نیاز‌های منطقه در جذب هیئت علمی تاکید کرد و گفت: این نیازسنجی بار‌ها در قالب پروژه‌های مختلف در قالب برنامه تحول آموزش در مناطق آمایشی صورت گرفته و توجه به نیاز‌های واقعی منطقه و مرتفع سازی این نیاز‌ها با تربیت نیروی انسانی در سطح مهارتی، آموزش‌های دانشگاهی عمومی و تخصصی از اهداف مهمی است که در آموزش علوم پزشکی دنبال می‌شود.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی پیشبرد اهداف تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در دانشگاه‌ها را از دیگر مسئولیت‌های اعضای هیئت علمی برشمرد و گفت: لازم است این موضوع در نظر گرفته شود که دانشگاه‌های علوم پزشکی به عنوان نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان‌های کشور، برخی وظایف حاکمیتی را نیز برعهده دارند و جذب اعضای هیات علمی باید به نحوی صورت پذیرد که افرادی در دانشگاه‌های علوم پزشکی بتوانند این وظایف، از جمله برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی را برعهده گرفته و پیگیری نمایند.

لاریجانی، ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان شرکت در شانزدهمین فراخوان جذب هیئت علمی علوم پزشکی گفت: امیدواریم ورود این نیرو‌های جوان به دانشگاه‌های علوم پزشکی بستر‌های پویایی بیش از پیش و زمینه‌های نوآوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را فراهم نماید.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی معاون لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۲۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟

آفتاب‌‌نیوز :

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره علت مرگ «فرزانه اکبری» پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی توضیحاتی ارائه داد.

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: «علت فوت «فرزانه اکبری» پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.»

او ادامه داد: «فرزانه اکبری، پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی، چهارم اردیبهشت ماه، در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت مرگ او را محرمانه، به اطلاع خانواده‌اش خواهد رساند.»

«فرزانه اکبری»، همسر دکتر «فرید شهریور» فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر، خبر‌هایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم، در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است. 

در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده‌اند و چند پزشک هم در کما هستند.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه‌ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر داده‌اند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

دیگر خبرها

  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • پروفسور‌های ضداسرائیل
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد