Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۰۰ نیروی امنیتی در حالی از پنج ماه گذشته در شمال افغانستان در محاصره طالبان هستند و دولت برای نجات آنها نیروی پشتیبانی اعزام نکرده که کابل پیش از این بارها با استفاده از بالگرد اعضای داعش را از محاصره طالبان نجات داده است. ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «امرالدین دانشجو» عضو شورای ولایتی جوزجان گفت که حدود 100 نفر از نیروهای امنیتی مستقر در شهرستان «مردیان» این ولایت در محاصره طالبان قرار دارند اما دولت برای نجات آن‌ها اقدامی نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که ادامه بی‌توجهی دولت به این موضوع فاجعه‌بار خواهد بود.

دانشجو به «سلام وطندار» گفت که طالبان برای حمله به این شهرستان نیروهایش را از 7 شهرستان در جوزجان و 3 شهرستان دیگر در بلخ فراخوانده است.

«سعدالله» یکی از فرماندهان نیروهای خیزش مردمی مردیان نیز گفت که مرکز این شهرستان از 5 ماه گذشته در محاصره طالبان قرار دارد و در صورت عدم اعزام نیروهای پشتیبانی مردیان توسط طالبان سقوط خواهد کرد.

«عبدالواحد وجدان» فرمانده پلیس جوزجان اما مدعی دفع حملات طالبان توسط نیروهای امنیتی و وارد کردن تلفات سنگین به این گروه است.

500 نظامی در شمال افغانستان در محاصره طالبان قرار دارندتسلیم شدن 90 نیروی امنیتی به گروه طالبان در غرب افغانستانروایتی دسته اول از عملیات نجات داعش توسط دولت افغانستان؛ بالگردهایی با مأموریت ویژه

مقامات محلی در حالی از ادامه محاصره شهرستان مردیان و عدم اعزام نیروهای پشتیبانی به منطقه ابراز نگرانی می‌کنند که پیش از این نیز نیروهای امنیتی بارها در پی بی‌توجهی دولت به دلیل نداشتن امکانات جنگی و نرسیدن کمک یا به طالبان تسلیم شده و یا توسط اعضای این گروه کشته شدند.

این در حالی است که دولت چندین بار نیز اعضای داعش را که در محاصره طالبان قرار داشتند را با اعزام بالگرد نجات داد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۲۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل

منابع خبری گزارش داده اند طالبان سید نبی نبیل، دیپلمات‌ ارشد وزارت امور خارجه این گروه را بازداشت کرده‌اند.

این دیپلمات از خانه‌اش در منطقه شهرک مسعود از مربوطات ناحیه پانزدهم شهر کابل بازداشت شده است.

دلیل بازداشت نبیل که عضو حزب جمعیت اسلامی افغانستان نیز است، معلوم نیست.

‏سید نبی نبیل، باشنده اصلی روستای سنگ‌اتش ولسوالی فرخار ولایت تخار است و در حکومت پیشین، معاون سفارت‌های افغانستان در کویت و عربستان سعودی بود.

او در مقاومت اول یکی از افراد کلیدی احمدشاه مسعود نیز بود و پس‌ از به قدرت رسیدن دوباره طالبان در وزارت خارجه زیر اداره این گروه کار و در شهر کابل زندگی می‌کرد.

طالبان تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • ۶ مرزبان ایرانی بازداشتی ازسوی طالبان آزاد شدند
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟