Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت های هندبال انتخابی المپیک در قاره آسیا شنبه شب با شناخت تیم های برتر و اهدای سهمیه به تیم بحرین قهرمان مسابقات به پایان رسید. در این رقابت ها که به میزبانی قطر برگزار شد، تیم ملی هندبال کشورمان در شرایطی که می توانست فرصت حضور در مرحله نیمه نهایی و حتی فینال بازیها را داشته باشد با بدشانسی و با تنها یک باخت از مرحله گروهی در رده پنجم ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پنجمی تنها با یک باخت
علیرضا حبیبی سرمربی تیم ملی هندبال ایران در گفتگو با خبرنگار مهر، پیرامون نتایج کسب شده تیم در این بازیها، گفت: در اولین دیدار این بازیها تیم ما برابر تیم قدرتمند کره جنوبی که بیشترین افتخار را در قاره آسیا دارد و حتی یک پای فینال این بازیها بود به برتری رسید. برابر تیم بحرین که قهرمان آسیا شده و سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را دریافت کرد با اختلاف سه گل باختیم؛ بحرینی که برابر تیم کره جنوبی با اختلاف 5 گل پیروز شد و حتی با شگفتی تیم قدرتمند و مدعی قطر را شکست داده بود. معتقدم اگر اشتباهات کمتری داشتیم می توانستیم برنده این دیدار هم باشیم. برابر کویت هم مساوی شدیم تا در نهایت به عنوان تیم سوم راهی جدول دوم مسابقات شویم. 

گروه ایران گروه مرگ بود
وی ادامه داد: از ابتدا مشخص بود که گروه ایران «گروه مرگ» و سختی است. بحرین و کره جنوبی و کویت در گروه ما قرار داشتند. تنها با یک باخت برابر بحرین پنجم شدیم. گروه مقابل ما شرایط آسان تری داشت. عربستان با دو برد راحت برابر تیم های هند و هنگ کنگ به نیمه نهایی رسید. در نیمه نهایی هم دو تیم قطر و عربستان هر دو برابر تیم های همگروه ما بازنده بودند. اتفاق عجیبتر در این بازیها برتری بحرین برابر قطر و در نهایت کره و کسب سهمیه المپیک بود که این نشان داد بحرین برنامه ریزی بلند مدتی داشته است. 

معادلات بحرین و کره را برهم زدیم
سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان پیرامون نتیجه دو تیم بحرین و کره که در سرنوشت تیم ایران در این بازیها تاثیرگذار بود، خاطرنشان کرد: نتیجه دو تیم بحرین و کره در مرحله گروهی برای تیم ما تاثیرگذار بود. اگر بحرین پیروز میدان بود ما به عنوان تیم دوم به مرحله نیمه نهایی صعود می کردیم. علیرغم برتری تیم بحرین مقابل کره جنوبی در نهایت این تیم بازنده شد. بحرینی ها با تصور اینکه اگر بازی را با یک اختلاف ببازند به عنوان تیم اول راهی مرحله بعد می شوند این نتیجه را واگذار کردند. همین مسئله باعث شد تا انگیزه ای برای بازی برابر کویت نداشتیم و با روحیه به هم ریخته وارد مسابقه با کویت شدیم. اما تلاش شد تا بچه ها را از این وضعیت خارج کنیم و علی رغم تمام این ناراحتی ها بازی خوبی انجام دادیم. ما با نتیجه تساوی تمام معادلات کره و بحرین را برهم زدیم و جای آنها را در مرحله نیمه نهایی تغییر دادیم. 

کیسه گل آسیا نشدیم
وی بیان کرد: در ادامه مسابقات هم توانستیم برابر هنگ کنگ و کویت به برتری رسیده و در جایگاه پنجم آسیا قرار بگیریم. کویت چند سالی بود در مسابقات حضور نداشت و هیچ تصوری در مورد شرایط این تیم نبود. تمام تیم های عربی از جمله قطر ، بحرین ، کویت و عربستان از لشگری از مربیان و کادر فنی خارجی و اردوهای تدارکاتی خارجی بهره برده اند و ایران با نیمی از پتانسیل واقعی خود و بضاعت ‌تدارکات اندکش در این رویداد حاضر بود و برخی  ها فکر می کردند با این شرایط ما کیسه گل تیم های مطرح آسیا می شویم اما این طور نبود. در شرایطی که ۶۰ درصد بازیکنان لژیونر را در اختیار نداشتیم و تنها چند روز مانده به مسابقات بازیکنان به تیم ما پیوستند توانستیم نتایج خوبی را بدست بیاوریم.

با درد و سختی چهره خوبی از هندبال ایران به نمایش گذاشتیم
سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان تاکید کرد: بچه ها با آسیب دیدگی در بازی اول و با درد و سختی بازیها را ادامه دادند و چهره خوبی از هندبال ایران در آسیا به نمایش گذاشتند. به طوری که مسئولین آسیایی و جهانی هندبال تیم ایران تیم خوبی توصیف کردند که در کمال ناباوری و به دلیل تفاضل گل نتوانست در مرحله نیمه نهایی حضور داشته باشد. مدت کمی از آمادگی تیم ما می گذشت. لژیونرها هم تنها  چند روز قبل مسابقات به تیم پیوستند و در هیچ کدام از اردوهای تدارکاتی نبودند و حتی چند بازیکن اصلی را در اختیار نداشتیم با این حال عملکرد بسیاری خوبی داشتند. با تیم های فینالیست مسابقات روبرو شدیم و صاحب یک برد هم شدیم و به نظرم در دیدا با بحرین اگر با تمرکز بازی می کردیک نتیجه این دیدار هم تغییر می کرد. 

نیاز به بازیهای تدارکاتی داریم 
حبیبی در پاسخ به این سئوال که برنامه آینده تیم ملی چیست؟ خاطرنشان کرد: دو سه ماه دیگر مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی را پیش رو داریم و برای این رویداد آماده خواهیم شد. اگر تمام پتانسیل هندبال ایران را در اختیار داشته و اردوهای تدارکاتی خوبی پشت سر بگذاریم منهای بازیکنان لژیونر که تجارب بین المللی دارند می توانیم  موفق شویم. تیم ما نیاز به بازیهای تدارکاتی بین المللی دارد تا بتواند به تجربه لازم برسد. 

ضرورت بهره از حضور آنالیزور در تیم هندبال
سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان در پاسخ به این سئوال که آیا از تجربه حضور یک آنالیزور در تیم رضایت داشتید یا خیر؟ گفت: ما از حضور این آنالیزور استفاده زیادی بردیم. در رشته های ما که تخصصی است استفاده از نفرات آشنا به بدنسازی، دروازه بانی و آنالیزوی نیاز تیم است چرا که این بخش ها تفکیک شده اند. حضور این نفرات در کنار اعضای کادر فنی و سرمربی لازم است. انشاءالله باید دید برنامه های آینده فدراسیون چه می شود تا بتوانیم از حضور افرادی در این بخش ها نهایت استفاده را ببریم. 

کد خبر 4756870

منبع: مهر

کلیدواژه: هندبال مسابقات انتخابی المپیک قطر علیرضا حبیبی تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس تیم ملی فوتبال ایران ووشو قهرمانی جهان کشتی آزاد تیم فوتبال سایپا تهران تیم ملی فوتسال ایران تیم ملی فوتبال بحرین ووشو هندبال کشتی فرنگی باشگاه پرسپولیس جام حذفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۲۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور گروه صنعتی ایران‌خودرو در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو

به گزارش «تابناک» به نقل از ایکوپرس- گروه صنعتی ایران خودرو در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو که به منظور نمایش توانمندی صادراتی جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود، آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد داد.
در این نمایشگاه، جدیدترین محصولات ایران خودرو از جمله ری‌را برقی و بنزینی و همچنین تارا اتوماتیک V4، به نمایش گذاشته خواهد شد. 
همچنین شرکت‌های ایساکو، ایپکو، آیکید، ریخته گری آلومینیوم و گوهرفام در کنار معاونت های صادرات و تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو آخرین دستاوردها و محصولات خود را در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی عرضه می کنند.
لازم به ذکر است، نمایشگاه ایران اکسپو میزبان بیش از دو هزار شرکت از ۸۰ کشور است و ۴۰ کشور با هیات عالی‌رتبه دولتی در این رویداد حضور خواهند داشت.
ششمین نمایشگاه ایران اکسپو از روز هشتم اردیبهشت‌ماه به مدت پنج روز از ساعت ۹ تا ۱۶ در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تائید زیرساخت‌های شیراز برای میزبانی از رویداد آسیایی هندبال
  • مقایسه آماری ایران و تایلند قبل از فینال فوتسال آسیا
  • ایران در فینال بهترین نمایش را خواهد داشت
  • حضور گروه صنعتی ایران‌خودرو در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو
  • سرمربی تایلند: هدف ما برتری برابر ایران در دیدار نهایی است
  • شمسایی: تمام تمرکز ما روی بازی با تایلند است/ با کمترین اشتباه نمایش خوبی ارائه می‌کنیم
  • توقف شطرنجبازان روسیه برابر تیم های مردان و بانوان ایران
  • «فتح قم» از راهیابی به لیگ دسته اول هندبال کشور باز ماند
  • دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی
  • تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات | چهره محبوب آبی‌ها به ایران برمی‌گردد؟