Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@23:37:35 GMT

توزیع آب و غذا میان معترضان توسط وزارت کشور عراق

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۹۲۸۱۶

توزیع آب و غذا میان معترضان توسط وزارت کشور عراق

وزیر کشور عراق دستور داد تا میان تظاهرات‌کنندگان حاضر در میدان «التحریر» بغداد غذا و نوشیدنی توزیع شود و همزمان از معترضان خواست که اعتراضشان مسالمت‌آمیز باقی بماند.

به گزارش مشرق، دور دوم تظاهرات در شهرهای عراق که از جمعه ۲۵ اکتبر در اعتراض به بیکاری، فساد در بین مسئولان و شرایط نابسامان اقتصادی و معیشتی آغاز شده همچنان ادامه دارد و نخست وزیر عراق دیشب (۲۶ اکتبر) با فرماندهان سرویس‌های امنیتی و پلیس این کشور به منظور بررسی اوضاع در بغداد و سایر استان‌ها دیدار و بر ضرورت همکاری با شهروندان برای حفظ ثبات عراق تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست امنیتی، اوضاع در بغداد و استان‌ها و همچنین راه‌هایی برای تقویت امنیت و ثبات با همکاری شهروندان مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

تشدید خبرسازی‌ علیه نخست‌وزیر عراق ممنوعیت فعالیت شبکه‌های العربیه و الحدث در عراق ائتلاف سائرون به صف مخالفان دولت عراق پیوست

در همین راستا نیز، دفتر اطلاع‌رسانی وزارت کشور عراق طی بیانیه‌ای از دستور «یاسین طاهر الیاسری» مبنی بر توزیع غذا، آب و نوشیدنی میان تظاهرات‌کنندگان در بغداد خبر داد.

بر اساس این بیانیه، که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «بغداد الیوم» منتشر شد، وزیر کشور، به نیروهای پلیس فدرال مستقر در میدان «التحریر» بغداد دستور داد تا میان تظاهرات کنندگان آب آشامیدنی و آب میوه توزیع کنند.

وزیر کشور از تظاهرات کنندگان خواست تا مسالمت‌آمیز بودن این اعتراض‌ها را حفظ کنند و تاکید کرد که نیروهای امنیتی حاضر در میدان التحریر به منظور حمایت از تظاهرات‌کنندگان حضور دارند.

در حالی که تظاهرات‌های مردمی عراق در برخی مناطق به خشونت کشیده شده و ورود افراد نفوذی و مسلح در صفوف معترضان، موجب شده تا ده‌ها شهروند عراقی کشته شوند و شماری از نیروهای امنیتی زخمی شوند، دولت عراق بر ضرورت حفظ مسالمت‌آمیز بودن اعتراض‌های مردمی تاکید دارد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق روح الله زم وزارت کشور عراق اعتراضات عراق عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۲۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۵۵ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان خراسان شمالی

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌ شمالی از توزیع ۵۵ هزار بسته معیشتی به ارزش ۴۰ میلیارد تومان میان نیازمندان خبر داد.

مجتبی مداحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: سال گذشته بسیج سازندگی سپاه خراسان شمالی ۵۵ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع کرد.

وی افزود: این بسته‌ها در مجموع به ارزش ۴۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۵۰۳ سری جهیزیه به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان و چهار هزار پک لوازم‌التحریر به مبلغ یک میلیارد تومان توسط گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در مناطق محروم میان افراد نیازمند توزیع شده است.

کد خبر 751673

دیگر خبرها

  • تظاهرات شهرک‌نشینان مقابل مقر وزارت جنگ در تل آویو
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • ایران و تاجیکستان باید از ظرفیت‌های سازمان‌های منطقه‌ای بهره برند
  • توزیع ۵۵ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان خراسان شمالی
  • سرکوب تظاهرات دانشجویی در اروپا پس از رد آتش بس
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • اینجا تهران است بە وقت اقلیم کردستان / اهمیت سفر بارزانی بە ایران
  • معترضان صهیونیست تظاهرات سکوت برگزار کردند