Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام حمید صابریان، رییس اداره اوقاف شهرستان پردیس به مناسبت هفته وقف و امور خیریه به بیان اقدامات و برنامه‌های این اداره در شهرستان پردیس پرداخت.   وی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، به بازدید‌ها و نشست‌ با فرماندار، شهردار بومهن و اعضای شورا‌ها اشاره کرد و گفت: برخی از موقوفات شهرستان پردیس مشکلاتی دارند که در این نشست‌ها پیگیری و بررسی‌های لازم جهت رفع مشکل انجام شد؛ حل مشکل بزرگترین موقوفه شهرستان پردیس به نام آسیه خانم با قدمتی ۲۰۰ ساله در سیاهبند بومهن همچنان مشکلاتی دارد که درصدد حل آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وجود ۸۷ موقوفه در شهرستان پردیس
صابریان اظهار کرد: در شهرستان پردیس ۸۷ موقوفه داریم که ۳۱ مورد مربوط به مساجد، ۱۲ مورد شامل تکیه‌ها و حسینیه‌ها و ۳ مورد هم موقوفات غیرمتصرفی است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پردیس در خصوص اقدامات صورت گرفته برای سه امامزاده این شهرستان گفت: در شهرستان پردیس، سه امامزاده وجود دارد: سلطان مطهر در بومهن، امامزاده طیب حسین طاهر در کمرد و امامزاده قاسم در روستای گلخندان بومهن است و در خصوص حفاظت و نگهداری آن‌ها اقداماتی با همکاری اداره میراث فرهنگی شهرستان صورت گرفته است.

به گزارش ایکنا این سه امامزاده در حال حاضر نیازمند مرمت و حفاظت ویژه‌ای هستند که در این خصوص، رییس اداره اوقاف اظهار کرد: مکاتباتی با میراث فرهنگی استان نیز صورت گرفته و هنوز پاسخی دریافت نکرده‌اند.

صابریان در ادامه در پاسخ به خبرنگار ایکنا گفت: هم‌اکنون به همت اداره اوقاف و حمایت خیرین و مردم خود روستا در حال مرمت امامزاده روستای گلخندان هستیم و در این مورد اداره میراث فرهنگی نیز باید همکاری داشته باشد.   وی به سامانه جامع ثبت موقوفات اشاره کرد و افزود: این سامانه جامع‌ترین اطلاعات ثبتی موقوفات را دارد و همه پرونده‌ها در آن ثبت شده است.
وقف بهترین صدقه جاریه
رییس اداره اوقاف شهرستان پردیس، وقف را بهترین نوع صدقه جاری دانست که برکات آن حتی بعد از فوت فرد می‌ماند و اظهار کرد: تولیت می‌تواند بر عهده خود فرد یا کسی که او مشخص می‌کند باشد و اگر مایل باشد، می‌تواند تولیت آن را به اوقاف بسپارد.
قابلیت تبدیل امامزاده سلطان مطهر بومهن به قطب فرهنگی شهرستان پردیس
وی وضعیت مهم‌ترین امامزاده شهرستان پردیس معروف به امامزاده مطهر در ده بومهن اشاره کرد و افزود: متأسفانه در خصوص این امامزاده موفق نشدیم هنوز هیئت امنا را مشخص کنیم و در این خصوص باید با اداره اوقاف همکاری بیشتری صورت گیرد.
وی تأکید کرد: انتساب امامزاده مطهر بومهن به حضرت صادق(ع) رسیده و تلاش داریم این مکان مقدس با قدمت ۶۰۰ سال را به قطب فرهنگی شهرستان تبدیل کنیم و باید خدام افتخاری و مدیر فرهنگی آن مشخص شود.

خبرنگار: نسا زارع انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا جامعه اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۲۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس منتظر معرفی عضو هیئت مدیره جدید

به گزارش "ورزش سه"، با وجود اینکه قرار است بعد از پایان فصل جاری ترکیب هیئت مدیره پرسپولیس تغییر کند و سیت‌های در نظر گرفته شده برای مالکان جدید باشگاه به نماینده‌های بانک‌های صاحب سهام در این باشگا برسد اما قرار شد فعلا یک سیت خالی در هیئت مدیره فعلی هم با نماینده بانک شهر پر شود.

روز پنجم اردیبهشت ماه و بعد از جلسه رسمی واگذاری 85 درصد سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی از سوی مدیرعامل بانک شهر اعلام شد به‌زودی یک نماینده از این کنسرسیوم به‌عنوان نظر مالی وارد هیئت مدیره خواهد شد. در حال حاضر هیئت مدیره پرسپولیس چهار عضو دارد و لازم است که تعداد این هیئت فرد باشد تا تصمیم گیری‌ها رسمیت یابد به همین دلیلی فعلا قرار است یک نماینده از کنسرسیوم بانکی وارد این هیئت مدیره شده و تغییرات بعدی پس از پایان فصل جاری فوتبالی صورت بگیرد.

قرار بود فردی به نام فروزنده که گفته می‌شد عضو جدید هیئت مدیره سرخ‌ها خواهد بود از روز گذشته معارفه و شروع به کار کند که ظاهرا این مسئله به تعویق افتاده یا مشمول بروکراسی اداری شده است. در حال حضر و با وجود پرداختی ده درصدی به اعضای تیم پرسپولیس همچنان درباره مسائل و مباحث مالی باقی‌مانده نوعی ابهام و سردرگمی وجود دارد و به نظر می‌رسد تا زمانی که عضو جدید هیئت مدیره به باشگاه اضافه نشود این سردرگمی ادامه داشته باشد.

در حال حاضر باشگاه پرسپولیس منتظر حضور نماینده کنسرسیوم بانکی در هیئت مدیره است تا به امور مالی باشگاه سر و سامان دهد.

دیگر خبرها

  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • قبرستان متروکه منطقه دهخدای زنجان تعیین تکلیف می‌شود
  • پرسپولیس منتظر معرفی عضو هیئت مدیره جدید
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • کشف شمشیر کمیاب ۱۰۰۰ ساله
  • کشف شمشیر کمیاب هزار ساله در اسپانیا
  • کشف شمشیر کمیاب هزار ساله
  • تعیین تکلیف پروژه ۱۵ ساله سد قشلاق تا ۳۱ اردیبهشت
  • آغاز دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزد
  • ذکی زاده: امنا مخالف دیکته شدن ریاست مجلس از سوی جریانات بیرونی است/ همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند