Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@18:25:23 GMT

سفیر آمریکا در بحرین: دنبال جنگ با ایران نیستم

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۹۳۱۷۱

سفیر آمریکا در بحرین: دنبال جنگ با ایران نیستم

خبرگزاری فارس: «جاستین سبریل» سفیر آمریکا در بحرین می‌گوید که آمریکا در یمن با متحدان و فرستاده ویژه سازمان ملل برای دستیابی به راه‌حل مسالمت آمیز تلاش می‌کند.

وی افزود که «ما معتقدیم که گفتگو تنها راه تحقق یمن باثبات، یکپارچه و شکوفا به منظور جلوگیری از سوء استفاده ایرن از این درگیری‌هاست.»

سبریل در مصاحبه با روزنامه بحرینی «أخبار الخلیج» مدعی شد: «ایران در سلسله عملیات‌های تحریک‌آمیز غیرقابل قبول دست دارد که احتمال دارد هدف از آن کشاندن منطقه به این درگیری باشد، ما هرگز وارد درگیری که تنها به افزایش بی‌ثباتی در این منطقه منجر می‌شود، ورود نخواهیم کرد، اما در عین حال هرگز در اعمال بیشترین فشار اقتصادی بر ایران به منظور تغییر خط‌مشی خود که به تهدیدی برای ثبات همسایگان آن تبدیل شده، کوتاهی نخواهیم کرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر آمریکا در منامه تشریح کرد که آمریکا از تلاش‌های مربوط به تحقق صلح مستمر در یمن از طریق مذاکرات مستقیم بین طرف‌های یمنی به واسطه فرستاده ویژه سازمان ملل، حمایت می‌کند.

وی بدون ارائه سندی، مدعی دخالت ایران در یمن شد و ادعا کرد که «دخالت‌های ایران در یمن اعم از استقرار مبارزان بیگانه و تجهیز حوثی‌ها به فناوری موشکی، درد و رنج یمنی‌ها را شدت بخشیده است» نه جنگی که عربستان از پنج سال گذشته با کمک و تسلیحات آمریکایی و انگلیسی علیه یمن به راه انداخته و بیش از صدهزار نفر در یمن بر اثر آن کشته شده‌اند.. او مدعی شد که «کمک به یمنی‌ها برای پایان دادن به این جنگ ضروری است».

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال وقوع جنگ در منطقه گفت: «همانطور که رئیس‌جمهور ترامپ بار‌ها تأکید کرد ما خواهان جنگ با ایران نیستیم بلکه هدف ما حصول توافق هسته‌ای بهتر است که عدم دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای را تضمین کند همچنانکه برای جلوگیری از توسعه موشک‌های بالستیک پیشرفته ایران و تلاش‌های آن برای تضعیف ثبات و امنیت شرکای ما در منطقه، تلاش می‌کنیم.»

وی افزود که ترامپ به روشنی تأکید کرده که ما به اعمال بیشترین حد فشار‌ها بر نظام ایران ادامه خواهیم داد تا فعالیت‌های خود برای برهم زدن ثبات منطقه را متوقف کرده و به مذاکره درباره معامله فراگیر روی آورد، آمریکا برای ایجاد ائتلاف قدرتمند متشکل از کشور‌ها برای مقابله با تهدیدات ایران در منطقه و سراسر جهان و نیز تضمین آزادی دریانوردی و متقاعد کردن ایران به توقف فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده خود در منطقه تلاش خواهد کرد.»

منبع: فردا

کلیدواژه: سفیر آمریکا در بحرین فشار حداکثری ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۳۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم

وزیر ارتباطات تاکید کرد : ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در حال حاضر مشتریانی در سطح دنیا برای این نوع ماهواره‌ها وجود دارد.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : با تلاش‌های جهادگرانه متخصصان ایرانی، در افق برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور، شاهد خودکفایی و تبدیل شدن ایران به قطب فضایی منطقه خواهیم بود.

وی افزود: با وجود تثبیت فناوری‌ها در برخی حوزه‌ها، تمرکز اصلی بر بازاریابی خدمات فضایی ایران در سطح جهانی، به خصوص در زمینه پرتابگر‌های سبک و ماهواره‌های کوچک است.

زارع پور اظهار داشت : ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در حال حاضر مشتریانی در سطح دنیا برای این نوع ماهواره‌ها وجود دارد.

وی افزود: برای رسیدن به خودکفایی کامل و چرخش خودجوش صنعت فضایی، نیازمند سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف این حوزه هستیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد :  جمهوری اسلامی ایران با برگزاری نمایشگاه‌ها و رویداد‌های فضایی، به دنبال جذب شرکای بین‌المللی و توسعه همکاری‌ها در این زمینه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ثبات بازار ارز یکی از دستاوردهای عملیات وعده صادق بود
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • چرا مقاومت بحرین شرکت «تراک‌نت» اسرائیل را هدف قرار داد؟
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ در غزه جدی‌تر شده است
  • آمریکا قربانی اسرائیل می‌شود؟