Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بنادر، نورالله اسعدی درباره خارج سازی شناورهای مغروقه در اروند حاصل از جنگ تحمیلی اظهار داشت: ۲۱ فروند شناور مغروقه در آبراهه اروندرود از بندر خرمشهر تا دهانه ورودی به خلیج فارس داریم.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: از این تعداد ۱۵ فروند سمت کشور عراق، سه فروند سمت ایران و یک فروند هم در وسط آبراه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: برای خارج‌سازی این شناورهای مغروقه ‌اقدامات مناسبی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفته است و پروژه خارج‌سازی کامل در دستور کار قرار دارد.

مناقصه خارج‌سازی هشت فروند مغروقه در اروند تا پایان امسال

اسعدی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال حداقل ۸ فروند از این شناورهای مغروقه‌ها برای خارج‌سازی به مناقصه برود.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه رقم اعتبار خارج‌سازی این هشت فروند هنوز مشخص نشده است، اظهار داشت: این رقم توسط سازمان بنادر و دریانوردی تعیین می‌شود، سپس پروژه شناورسازی مغروقه‌ها به مناقصه می‌رود و بخش خصوصی آن با کارفرمایی سازمان بنادر و دریانوردی اجرا می‌کند.

وی اظهار داشت: مهمترین شناور مغروقه‌ در این حوزه، کشتی مربوط به کشور یوگسلاوی سابق ‌با نام «خانیان» است که در اسکله ما غرق شده است و اولین اقدام ما خارج‌سازی این بزرگترین شناور مغروقه زمان جنگ خواهد بود که مطالعات خارج‌سازی آن انجام شده است.

اسعدی با بیان اینکه تعیین خط مرزی در ابراهه اروند و موارد مربوط به آن در حوزه وزارت امور خارجه است، اظهار داشت: قطعا خارج سازی این شناورهای مغروقه‌ تأثیر بسزایی در ایمنی سیر شناورها دارد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: این تعداد شناورهای مغروقه اگر خارج شود موجب می‌شود که در حوزه ایمنی سیر شناورها، ریسک کاهش یابد، ضمن آنکه وجود این شناورهای مغروقه اثرات زیست محیطی نامناسبی بر اروند ‌دارد که با خارج سازی آن، این مشکلات رفع می‌شود.

براساس این گزارش، مساحت کل بندر خرمشهر ۲۳۰ هکتار است؛ این بندر ‌۱۸ اسکله فعال ‌دارد، ظرفیت پذیرش کالا در ‌بندر خرمشهر ۳.۵‌ میلیون تن در سال است.همچنین ظرفیت جابه‌جایی مسافر از پایانه مسافری دریایی بندر خرمشهر روزانه ۱۲۰۰ نفر است

کد خبر 4757001

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بنادر بندر خرمشهر سازمان بنادر و دریانوردی قیمت دلار وزارت صنعت معدن و تجارت بانک مرکزی ایران اربعین 98 وزارت جهاد کشاورزی قیمت نفت بازار سهام بورس روسیه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ایالات متحده آمریکا قیمت سکه بهار آزادی صادرات غیرنفتی تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۳۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی تیم قعرنشین لیگ حماسی شد! (عکس)

به گزارش “ورزش سه”، در یکی از دیدارهای هفته بیست و پنجم لیگ برتر مس رفسنجان در آبادان مقابل تیم قعرنشین صنعت نفت قرار خواهد گرفت؛ دیداری که با توجه به جایگاه دو تیم در جدول برای هر کدام از آنها حساسیت ویژه خواهد داشت.

در فاصله کوتاه تا برگزاری بازی مس و نفت آبادان باشگاه رفسنجانی اقدام به انتشار پوستری جالب و متفاوت کرد.

شهر رفسنجان به دیار فاتحان اروند معروف است و این موضوع در پشت پیراهن این تیم هم حک شده است. حالا در آستانه سفر مسی‌ها به دیار اروند که در دوران دفاع مقدس بسیار مورد توجه بود و همواره از آن به عنوان سرزمین ایثار و فداکاری یاد می‌شود، باشگاه رفسنجانی اقدام به انتشار پوستری جالب در این خصوص کرده است.

مسی‌ها تصویری از حسن جعفری کاپیتان خود که نوشته پشت پیراهن او مشهود است را در کنار تصویری از رود اروند قرار دادند که تلفیق آنها جذابیت بصری زیادی دارد.

دیگر خبرها

  • بازی تیم قعرنشین لیگ حماسی شد! (عکس)
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • تداوم سامانه بارشی در اروند + فیلم
  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • همسطح سازی و نصب ۳۰ دریچه منهول فاضلاب در بندر امام خمینی
  • هشدار زرد هواشناسی به این مناطق و استان‌ها
  • اولین جلسه ساماندهی و تقویت مدیریت مرزهای مجاز آبی گیلان برگزار شد
  • جوی ناپایدار در اروند
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد
  • آسفالت معابر کرمان شتاب می‌گیرد/ آغاز به کار طرح «جهاد آسفالت»