Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@00:38:32 GMT

خلیلزاد پس از تور اروپایی وارد کابل شد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۹۳۵۱۸

خلیلزاد پس از تور اروپایی وارد کابل شد

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان پس از سفر به بلژیک، فرانسه و روسیه در سفر به کابل با مقامات ارشد افغان دیدار کرد. ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان که روز جمعه برای نشست چهارجانبه با نمایندگان روسیه، چین و پاکستان به مسکو سفر کرده بود جهت دیدار با مقامات افغان به کابل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مذاکره کننده ارشد آمریکا پیش از مسکو نیز برای گفت‌وگو درباره روند صلح افغانستان به پاریس و بروکسل سفر کرده بود.

«صدیق صدیقی» سخنگوی ارگ ریاست جمهوری ضمن تایید دیدار خلیلزاد با «اشرف غنی» گفت که جزئیات گفت‌وگوها بعداً در یک نشست خبری اعلام خواهد شد.

این دیپلمات آمریکایی با «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان و شماری از دیگر شخصیت‌های سیاسی این کشور نیز دیدار کرد.

اگرچه جزئیات گفت‌وگوهای خلیلزاد با مقامات افغان هنوز منتشر نشده اما بنظر می‌رسد روند صلح افغانستان محور گفت‌وگوها بوده است.

در سفر خلیلزاد به بروکسل و دیدار وی با اعضای ناتو و فرستادگان و نمایندگان شماری از کشورهای اروپایی از جمله نمایندگان و فرستادگان اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، نروژ، انگلیس و سازمان ملل طرفین از دولت افغانستان و رهبران سیاسی این کشور خواسته بودند تا به‌طور فوری کشور را برای گفت‌وگوهای بین‌الافغانی با طالبان آماده کرده و هر چه زودتر نیز یک تیم مذاکره‌کننده فراگیر و ملی را برای انجام گفت‌وگوها معرفی کنند.

نشست چهارجانبه صلح افغانستان امروز به میزبانی مسکو برگزار می‌شودنشست مسکو خواستار از سرگیری مذاکرات آمریکا و طالبان شدسفر خلیلزاد به اروپا و روسیه برای گفت‌وگو درباره صلح افغانستان

در نشست چهارجانبه مسکو نیز که روز جمعه هفته گذشته با حضور نمایندگان ارشد کشورهای روسیه، آمریکا، چین و پاکستان برگزار شد شرکت کنندگان بر آغاز هرچه زودتر روند گفت‌وگوها برای رسیدن به یک توافق سیاسی بین آمریکا و طالبان تاکید کردند.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" اخبار "آمریکا" اتحادیه اروپا طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار آمریکا اتحادیه اروپا طالبان اخبار افغانستان اخبار آمریکا اتحادیه اروپا طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۳۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود

مسئول روابط اقتصادی وزارت خارجه حکومت طالبان با اشاره به ترافیک شدید هیئت‌های خارجی در کابل گفت جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شفیع اعظم» مسئول روابط اقتصادی وزارت خارجه حکومت طالبان در «ایکس» نوشت: افغانستان اکنون در موقعیتی قرار دارد که هر قدرتمند زمان و تاریخ، تهاجم به آن را امتحان کرده اما در پنجه، شکست و زخم و فرار گرفتار شده است.

وی با اشاره به مخالفان و نظامیان غربی افزود: در حال حاضر، بسیاری از فراریان تلاش می‌کنند تا تهاجم دیگری را به‌وجود آورند، اما جواب رد می‌شنوند.

این مقام ارشد وزارت خارجه حکومت طالبان تصریح کرد: همه درک کرده‌اند که این کشور را کسی جز افغان‌ها نمی‌تواند اداره کند. دنیا به سمت تعامل پیش می‌رود.

جامعه اطلاعاتی آمریکا پیش از این در ارزیابی سالانه خود از تهدیدات علیه این کشور طی گزارشی اذعان کرد قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: طالبان قدرت خود را در افغانستان تقویت کرده است همچنین تعامل بین‌المللی را تقویت کرده و به اجرای احکام دینی اولویت داده است.

شورای امنیت قطعنامه سازوکار تعامل با طالبان را تصویب کردرئیس کمیته دفاعی پارلمان انگلیس خواستار تعامل با طالبان شدچین، روسیه و پاکستان کشورهای دیگر را به تعامل با طالبان دعوت کردند

«امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان نیز بارها تاکید کرده است نیت خوبی نسبت به همسایگان افغانستان داریم و از کشورهای دیگر نیز خواستار همین انتظار هستیم.

وی تاکید کرده بود حکومت افغانستان با همه همسایگان و کشورهای جهان خواستار تعامل و روابط مثبت است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد