Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خانه ملت مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس  با انتقاد از بالا بودن نرخ عوارض بین شهری، گفت: بالا بودن نرخ عوارض جاده‌ای موجب اعتراض و نارضایتی مردم و مسافران شده است، زیرا نرخ‌های مذکور با توجه به شرایط اقتصادی جامعه متعادل و متناسب نیست.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چند سال اخیر اغلب آزادراه‌های کشور توسط بخش خصوصی ساخته شده، از این رو طبیعی است که سرمایه گذاران برای برگشت سرمایه و سود اقدام به دریافت عوارض از مسافران کنند، اما نکته حائز اهمیت این است که تمام فشار مالی برای برگشت سود و سرمایه نباید بر دوش مردم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت برای کاهش عوارض آزادراهی سوبسید اختصاص دهد

او توضیح داد: دولت و وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی حوزه راه می‌توانند با ارائه سوبسید‌های مالی در جهت کاهش معنادار نرخ عوارض جاده‌ای و کاهش فشار بر مسافران حرکت کنند، با این روش هم سرمایه گذاران به سود خود دست یافته و هم مردم می‌توانند از آزادراه‌ها استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:کاهش ۶.۵ درصدی تردد در جاده‌های کشور / آخرین محدودیت‌ ها در مسیر پیاده‌روی مشهد مقدس

او تصریح کرد: به نظر من دولت و وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی حوزه راه می‌توانند با ارائه سوبسید‌های مالی در جهت کاهش معنادار نرخ عوارض جاده‌ای و کاهش فشار بر مسافران حرکت کنند، با این روش هم سرمایه گذاران به سود خود دست یافته و هم مردم می‌توانند از آزادراه‌ها استفاده کنند.

فرار مسافران به جاده‌های قدیمی به دلیل گرانی عوارض آزادراهی

کیانپور ادامه داد: در شرایط کنونی به دنبال گرانی عوارض آزادراهی، بخشی از مسافران از جاده‌های قدیمی استفاده می‌کنند، این مسئله در تناقض با سیاست کلان دولت در حوزه آزادراه سازی است، زیرا دولت‌ها همواره به دنبال آن بودند که با توسعه آزادراه ها، از میزان تصادفات جاده‌ای بکاهند، حال با گرایش مردم به استفاده از جاده‌های قدیمی عملا بار دیگر آمار سوانح جاده‌ای بالا خواهد رفت.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: افزایش میزان مصرف سوخت، افزایش ترافیک، تشدید مشکلات زیست محیطی به ویژه آلودگی هوا تنها بخشی از تبعات افزایش رجوع مردم به جاده‌های قدیمی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: از دیگر مسائل در بحث وضعیت آزادراه ها، میزان ارائه خدمات رفاهی به مسافران در قبال دریافت عوارض است، در شرایط کنونی میزان خدمات ارائه شده متناسب با میزان عوارض دریافتی نیست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۳۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین جاده‌ها و ورودی‌های تهران

 

به گزارش تابناک، سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور اظهار داشت: در حال حاضر ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل ولی‌آباد تا هریجان و ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (شمال به جنوب) محدوده‌های وانا، شاهاندشت، گزنک و آب اسک را شاهد هستیم.

وی تردد در دیگر محورهای شمال همچون فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت) را روان توصیف کرد و گفت: محور آزادراهی قزوین – کرج – تهران محدوده کمالشهر و حدفاصل مهرشهر تا پل کلاک با ترافیک سنگین مواجه است.

به گفته رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، ترافیک در محور شهریار – تهران در برخی از مقاطع و آزادراه قم – تهران محدوده حکیم‌آباد نیز سنگین است.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده هراز
  • محور مواصلاتی دستجرد- آشتیان در قم بهسازی شد
  • ترافیک سنگین جاده‌ها و ورودی‌های تهران
  • تردد از جاده چالوس و آزادراه تهران –شمال به سمت مازندران ممنوع شد
  • امام صادق(ع) علوم الهی را بسط داد و انسان‌های شایسته‌ای را تربیت کرد
  • قشر ضعیف جامعه در گرانی های افسارگسیخته تحت فشار است
  • فقر و فقدان قدرت خرید اخلاق اجتماعی را مخدوش می‌کند
  • تداوم بارش‌های همدان تا فردا صبح/ مسافران نگران مسدود شدن جاده‌ها نباشند
  • ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین - کرج
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد