Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه تلویزیونی ار.ب.کا و  پایگاه های اینترنتی لنتا رو و وزگلیاد روز یکشنبه اعلام کردند: تروریست های روسی از اردوگاه عین عیسی در استان رقه در شمال سوریه فرار کرده اند.

این اردوگاه تحت کنترل کردهای سوری قرار داشت و آنها پیش از عقب نشینی چادرهای اردوگاه را به اتش کشیده و افراد واقع در اردوگاه فرار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هدا ساراتووا عضو شورای حقوق بشر نزد رئیس جمهوری چچن به ریانووستی گفت که حدود ۵۰ نفر از خانواده های تروریست های روسی شامل زنان و کودکان از اردوگاه عین عیسی که محل نگهداری تروریست های داعشی بود، فرار کرده اند.
ساراتووا که مسئول بازگرداندن زنان تروریست های تبعه روسیه از سوریه است گفت که از یک هفته پیش با این افراد در سوریه ارتباط داشت.
وی گفت: اقدامات برای بازگرداندن این افراد (زنان و کودکان تروریست های داعشی) به روسیه بر اثر حمله نیروهای ترکیه به سوریه مختل شد.
به گفته ساراتووا به افرادی که از اردوگاه عین عیسی فرار کرده بودند دستور داده شده بود تا گوشی های تلفن همراه خود را نابود کنند.
عضو شورای حقوق بشر نزد رئیس جمهوری چچن خاطرنشان کرد که زنانی که در این اردوگاه در حبس بوده اند از اهالی مسکو، جمهوری داغستان، چچن و سایر مناطق روسیه هستند.
گفتنی است سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه شایگو به تازگی گفته بود که در جریان عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال سوریه، ۱۲ زندان در این مناطق بدون نگهبان مانده‌اند.
ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه در عملیاتی با نام «چشمه صلح» به بخش‌های کردنشین شمال شرق سوریه حمله کرد و هفته گذشته این عملیات با توافق روسیه و ترکیه متوقف شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه کردهای سوریه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۳۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر

بابک نونهال در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان و به پاس گرامیداشت یوم شهادت آقا امام جعفر صادق (ع) و با تلاش عوامل زندان، گروه هسته جهادی بخشایش و خیرین مشگین شهری دو زندانی که چهار سال پیش در دو حادثه متفاوت باعث قتل دو نفر شده بودند با گذشت اولیاء دم از پای چوبه دار رهایی یافتند.

وی با قدردانی از اولیای دم در فرهنگ سازی صلح و سازش خاطرنشان کرد: کلیه افراد مرتبط با این پرونده اعم از اولیا دم یا وساطت کنندگان در گذشت اثبات کردند که با توسل به ائمه اطهار علیه السلام می‌توان از بالاترین حق خود که همان حق قصاص بود گذشت نمود.

دادستان شهرستان مشگین شهر بیان کرد: با احتساب این پرونده در 6 ماهه گذشته تاکنون چهار مورد گذشت از قصاص نفس در این شهرستان اتفاق افتاده است.

نونهال از شهروندان، افراد صاحب نفوذ و صلح یاران خواست؛ در سنت حسنه اصلاح ذات البین همیار و مددکار دستگاه قضایی در رفع خصومت‌ها باشند.

کد خبر 6097573

دیگر خبرها

  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • فرار یاران محمدی از بحران با یک گل