Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@00:22:33 GMT

شهادت عزت و حیات ابدی است

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۹۳۷۳۵

شهادت عزت و حیات ابدی است

به گزارش ایکنا از البرز، شهید یوسف کمال‌پور، در تاریخ 24 آذرماه سال 1348 در خانواده‌ای متدین چشم به جهان گشود و در دامان مادری مومنه پرورش یافت.
این شهید بزرگوار در سال 1356 وارد دبستانی در منطقه حصارک بالای کرج شد و تا کلاس سوم راهنمایی ادامه تحصیل داد.
شهید کمال‌پور از سال 1362 به خاطر داشتن خانواده‌ای پرتلاش و انقلابی مذهبی در جریانات انقلاب اسلامی از پدر الگو گرفته و از روحیه بالایی برخوردار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با اینکه سن و سال کمی داشت چندین بار آهنگ عزیمت به جبهه‌ها را کرد ولی به دلیل کمی سن از شرکت او در جبهه ممانعت به عمل می‌آمد اما با داشتن روحیه انقلابی خود و خانواده هیچگاه از عزم و اراده شرکت در جهاد دست برنداشت تا آنکه لحظه موعود فرا رسید و مشتاقانه در دفتر ثبت‌نام برای اعزام به جبهه حاضر شد.
سرانجام شهید کمال‌پور در منطقه شیخ محمد واقع در ارتفاعات سلیمانیه عراق شربت شهادت نوشید و در گلزار شهدای امامزاده محمد(ع) و سکینه خاتون(س)‌ کرج آرام گرفت.
این شهید بزرگوار در قسمتی از وصیت نامه خود خطاب به پدران و مادران گفته: مبادا از رفتن پسران‌تان به جبهه نبرد حق علیه باطل جلوگیری کنید که فردا در محضر خدا و فاطمه زهرا(س) و زینب(س) پاسخگو نخواهید بود.
آری! شهادت در نزد ما عزت و حیات ابدی است و ما از مرگ و شهادت نمی‌هراسیم و تا آخرین قطره خون خویش از اسلام و قرآن دفاع خواهیم کرد.
شهادت در نزد ما شیرین است و برای اسلام و قرآن جنگیدن و در خون خویش غلتیدن برای ما لذت‌بخش است. شهادت برای ما مانند شهادت در نزد علی‌اکبر امام حسین(ع) است بنابراین می‌جنگیم تا حقانیت اسلام را به دنیا ثابت کنیم.
آری! ای عزیزان در راه خدا جان دادن، شیرین است؛ ولیکن اگر کسی به خدا اعتقاد داشته باشد به این لذت و شیرینی می‌رسد و فکر نمی‌کنم که این شیرینی و لذت را هر کسی بتواند درک نماید.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن معارف شهادت شهید کمال پور جبهه اسلام قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۳۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان منشا هر تحولی در جامعه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، جلال رحیمی، ظهر چهارشنبه در جمع دانش آموزان دبیرستان‌های وابسته به مؤسسه عالی شهید مطهری افزود: معلمان با الگو قراردادن شهید مطهری می‌توانند به خوبی به رسالت خود عمل کنند.

وی بیان داشت: این استاد فرزانه پاره تن امام بود و آثار متعدد ایشان مورد تأیید بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بود.

رحیمی تصریح کرد: معلمان معماران آینده و افسران مقابله با جهل و نادانی در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه شهید مطهری نماد تمامی شهدا و اسوه و الگوی همه معلمان در جبهه علمی و جبهه عملی است، گفت: آثار شهید مطهری آثار بسیار ارزشمندی هستند.

کد خبر 6094385

دیگر خبرها

  • روایت شهید فاطمیون + فیلم
  • پیکر معلم شهید حجت‌اله یوسفیه پس از ۳۹ سال به ایران بازگشت
  • آیا فرشتگان می توانند کاری غیر از عبادت را در پیش گیرند؟
  • توجه جدی به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور
  • سهمیه ۲۰ هزار نفری آموزش‌وپرورش در استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد
  • ۴۲ سال چشم انتظاری خانواده شهید مفقود الاثر مشهدی پایان یافت
  • معلمان منشا هر تحولی در جامعه هستند
  • پیکر شهید عباس رمضانی پس از ۳۸ سال شناسایی شد
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • فرمانده‌ای که پسرخاله صدام را اسیر کرده بود