Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا قدم خیری، مدیرعامل اتحادیه دامداران استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر از انباشت دام زنده در این استان خبر داد و گفت: متاسفانه خریداری برای دام های ما وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سایر استانهای کشور نیز درگیر این مساله هستند، ادامه داد: در ایلام هم با انباشت دام سنگین روبرو هستیم و هم دام سبک که البته تعداد دام های سبک بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از انباشت دام نداریم، ادامه داد: اما تعداد آنها بسیار زیاد شده و دامداران به ما مراجعه می کنند و می گویند که خریداری برای دام هایشان نیست و دام روی دستشان مانده است.

قدم خیری اضافه کرد: قیمت دام سبک زنده در این استان از ۴۲ هزارتومان به حدود ۳۳ تا ۳۴ هزارتومان کاهش یافته و قیمت دام سنیگن زنده نیز از ۴۰ هزارتومان به حدود ۲۹ تا ۳۰ هزارتومان رسیده است؛ در استانهای دیگر نیز شرایطی تقریبا مشابه حاکم است.

وی ادامه داد: با اینحال قیمت گوشت قرمز تقریبا بدون تغییر مانده و این کاهش قیمت دام تاثیر چندانی بر آن نداشته است.

قدم خیری با اشاره به ممنوعیت صادرات، اضافه کرد: دولت باید تدبیری بیندیشد و تقاضا ایجاد کند. دولت باید همانگونه که مرغ و تخم مرغ را به صورت توافقی خریداری می کند دام را نیز خریداری و به منظور ذخایر استراتژیک گوشت از آنها استفاده کند.

وی همچنین با اشاره به کنترل قاچاق در استان ایلام گفت: استان ما کوچک و کنترل قاچاق در آنجا آسان است مباحثی به نقل از بنده درباره قاچاق دام مطرح شده بود که آن را تکذیب می کنم.

کد خبر 4756995 زهرا مهدوی

منبع: مهر

کلیدواژه: دام زنده گوشت قرمز ایلام قیمت دلار وزارت صنعت معدن و تجارت بانک مرکزی ایران اربعین 98 وزارت جهاد کشاورزی قیمت نفت بازار سهام بورس روسیه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ایالات متحده آمریکا قیمت سکه بهار آزادی صادرات غیرنفتی تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۳۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد

به گزارش خبرنگار مهر، امید جهان نژادیان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه ای بیان کرد: از ابتدای فصل خرید گندم در خوزستان تاکنون بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده که از این میزان بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم از مراکز خرید روباز به مراکز استاندارد ارسال شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان تصریح کرد: روزانه ییش از ۶۰ هزار تن گندم توسط ۱۰۳ مرکز خرید در استان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

وی اظهار کرد: در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به نرخ ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

جهان نژادیان یادآور شد: در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم از گندم کاران خوزستانی به صورت تضمینی خریداری شده است.

کد خبر 6093248

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • تیک‌تاک در آستانه حذف از اپ استور آیفون
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد