Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد پهلوانیان روز یکشنبه به مناسبت تاسیس رسانه ملی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یکی دیگر از مهمترین کارکردهای شبکه‌های محلی صدا و سیما شناسایی و بازتاب ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... مناطق مختلف کشور است که در استان‌هایی مانند یزد که سابقه تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری قابل توجهی دارد، معرفی این ظرفیت‌ها در بسترسازی توسعه استان اهمیت دوچندانی می‌یاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: تاسیس صدا وسیمای محلی استان یزد به سال ۵۵ بازمی‌گردد که تمرکز فعالیت در سال‌های آغازین بر توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز برای افزایش پوشش شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی سراسری بوده و در واقع فعالیت‌های تولیدی در استان یزد در ۲۵ مهرماه سال ۷۵ با راه‌اندازی شبکه استانی صدا یزد آغاز شده‌است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد زمان آغاز فعالیت شبکه محلی سیمای یزد(شبکه تابان) را ۲۸ اردیبهشت ماه سال ۸۲ اعلام کرد و افزود: در سال ۸۳ شبکه یزد با راه‌اندازی "آپلینک" جهانی شد و از سال ۸۹ نیز سیگنال شبکه یزد از آنالوگ به دیجیتال تغییر کرد.

پهلوانیان مدت زمان پخش برنامه‌های شبکه تابان را ۲۴ ساعته اعلام کرد و یادآور شد: در مجموع در سال هشت هزار و ۷۶۰ ساعت پخش تلویزیونی از طریق شبکه محلی استان یزد انجام می‌شود که از این میزان نزدیک به یکهزار و ۶۰۰ ساعت برنامه تولیدی، ۳۶۰ ساعت خبر و گزارش‌های خبری تلویزیونی و بقیه برنامه‌های تأمینی، تکرار پخش برنامه‌ها، میان برنامه و آگهی بازرگانی است.

وی ادامه داد: در سیمای مرکز یزد از بدو تاسیس تاکنون بیش از ۲۰ هزار دقیقه سریال تلویزیونی تولید شده که از طریق شبکه استانی و شبکه‌های سراسری پخش شده و بیش از ۱۵ هزار دقیقه برنامه مستند نیز در قالب‌های مختلف تولید و به نمای درآمده، همچنین انیمیشن نیز سهم قابل توجهی در کارنامه شبکه یزد دارد که حدود یکهزار و ۵۰۰ دقیقه تولیدات سیمای یزد در زمینه انیمیشن بوده‌است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد تولید برنامه‌های نمایشی داستانی بلند(تله فیلم) و داستانی کوتاه را از دیگر رویکردهای سیمای استان عنوان و تصریح کرد: تاکنون حدود ۲ هزار ۵۰۰ دقیقه نمایش داستانی بلند و کوتاه در این مرکز تولید شده‌است.

پهلوانیان محور تولیدات محلی صدای و سیمای استان یزد را سیاست‌های ابلاغی رسانه ملی عنوان کرد و گفت: در این راستا رویکرد برنامه سازی در راستای تعمیق باورهای دینی، تحکیم مبانی اخلاقی، ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت، مقابله با تهاجم فرهنگی، تحکیم بنیان خانواده، توسعه و ترویج اقتصاد دانش بنیان، تبیین بصیرت و مشارکت سیاسی، تبیین سبک زندگی ایرانی اسلامی، توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، توجه به مقوله ورزش همگانی در استان یزد، ایجاد روحیه نشاط و پویایی، توجه جدی به مقوله گردشگری به عنوان یکی از اولویت‌های توسعه در استان، تمرکز بر فرهنگ‌سازی در زمینه کاهش بیماری‌های غیرواگیردار از جمله سرطان و دیابت، ترویج فرهنگ کارآفرینی و اشتغال، تمرکز بر موضوع آب و کم‌آبی در استان به عنوان یک بحران از مهمترین محورهایی است که در برنامه سازی‌های رسانه ملی در برش استانی است.

نخستین فرستنده تلویزیونی ایران جمعه 11 مهرماه ۱۳۳۷ اولین برنامه خود را پخش کرد. این فرستنده که "تلویزیون ایران" نامیده می‌شد، ابتدا هر روز از شش بعد از ظهر تا ۱۰ شب برنامه داشت.

 4 اردیبهشت 1319 اولین فرستنده رادیویی ایران در محل بی‌سیم در جاده شمیران افتتاح شد، درسال 1319 رادیو تهران در 24 ساعت شبانه روز تنها 8 ساعت برنامه اجرا می کرد که شامل اخبار ، موسیقی ایرانی ، گفتار مذهبی ، فرهنگی و...بود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران رسانه ملي یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۳۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد

عبدالرسول پیشاهنگ در همایش سراسری مدیران نیروگاه‌های کشور با وزیر نیرو به عملکرد صنعت برق حرارتی در طول سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: سال قبل ۳۸۹ میلیارد کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه‌های کشور تولید شده است که نیروگاه‌های حرارتی با تولید ۳۶۰ میلیارد کیلووات ساعت انرژی بالغ بر ۹۲.۵ درصد برق مورد نیاز کشور را تامین کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۲ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شده است، ادامه‌داد: ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی در دوره اوج بار سال گذشته به ۹۸ درصد رسیده بود که در تلاشیم امسال نیز عملکرد بسیار مناسبی را در این بخش به ثبت برسانیم.

پیشاهنگ با تاکید بر اینکه بازده نیروگاه‌های حرارتی کشور در سال گذشته از ۳۹.۱ درصد به ۳۹.۳ درصد رسیده است، گفت: در دولت سیزدهم به منظور کاهش ناترازی میان تولید و مصرف برق، اشتغال‌زایی و ایجاد برق پایدار در شبکه سراسری، برنامه‌ای برای افزایش ۲۰ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این راستا تاکنون هشت هزار و ۹۶۴ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شده است، اضافه‌کرد: این اقدام از طریق سنکرون ۴۶ واحد جدید نیروگاهی به ظرفیت ۶ هزار و ۵۸۴ مگاوات، ۲ هزار مگاوات افزایش توان عملی و رفع محدودیت نیروگاه‌های بخاری و ۳۸۰ مگاوات واحدهای مقیاس کوچک محقق شده و تا پایان دولت سیزدهم نیز ۹ هزار و ۱۶۱ مگاوات دیگر به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده خواهد شد.

ایران نهمین تولیدکننده برق حرارتی جهان

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور با افتتاح پروژه‌های جدید در دولت سیزدهم به ۷۵ هزار و ۵۸۴ مگاوات رسیده است، افزود: در حاضر ۶۲۸ واحد تولید برق حرارتی در ۱۴۵ نیروگاه کشور وظیفه تامین ۹۴ درصد انرژی مورد نیاز مشترکان سراسر کشور را بر عهده دارند و کشورمان به لحاظ ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های حرارتی رتبه نهم جهان را به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر اینکه ۵۰ درصد نیروگاه‌های کشور ساخت داخل است، گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد تجهیزات مورد نیاز نیروگاه‌های کشور توسط متخصصان داخلی ساخته می‌شود و تا پایان سال نیز با تولید پره‌های توربین کلاس F (با بازده بالا) در کشور، کاملا در عرصه ساخت این نوع توربین‌ها بی‌نیاز خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی اضافه کرد: با توجه به اینکه بخش اعظم تولید برق کشور بر عهده نیروگاه‌های حرارتی است؛ بدین منظور همکاران پرتلاش صنعت نیروگاهی کشورمان از مهرماه سال گذشته به منظور افزایش آمادگی نیروگاه‌های حرارتی برای ورود به روزهای اوج مصرف برق تابستان امسال افزون بر ۱۰۴ هزار مگاوات( تعمیرات ۲ و یا چند باره برخی واحدها) برنامه تعمیرات نیروگاهی را در دستور کار قرار داده‌اند.

رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود

پیشاهنگ با بیان اینکه ۹۸ درصد از برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی عملیاتی شده است، ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده است طی چند روز آینده با اتمام برنامه‌های پیش‌بینی شده در این بخش ضمن ثبت رکورد جدیدی در زمینه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی کشور، شاهد آمادگی کامل این واحدها برای ورود به فصل گرم سال باشیم.

وی تاکید کرد: پرسنل صنعت برق حرارتی از ماه‌ها قبل به صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند تا با انجام به موقع برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی، افتتاح واحدهای جدید نیروگاهی، ارتقای ظرفیت عملی و رفع محدودیت‌های تولید واحدهای حرارتی موجود بتوانند بخش اعظم برق مورد نیاز پیک تابستان امسال مشترکان سراسر کشور را به صورت بی‌وقفه تامین کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی پانزدهم اردیبهشت
  • اعلام زمان پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات مجلس
  • «تهران ۲۰» به مطالبات مردم نزدیک‌تر می‌شود
  • دومین دور مناظرات شنبه ۱۵ اردیبهشت روی آنتن شبکه خاوران
  • تکلیف استاندار کردستان به دستگاههای اجرایی برای پرداخت مطالبات شهرداری
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است
  • احترام به HSE رویکرد احترام به کارکنان و شهروندان است/هدف برنامه ۱۴۱۰ مباحث زیست‌محیطی است
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است/ ضرورت کاهش زباله سوزی
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • تدارک ویژه صدا و سیمای گلستان در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع)