Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-06@23:28:30 GMT

نخستین فضانورد اماراتی

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۹۳۸۴۷

نخستین فضانورد اماراتی

ایتنا - آقای هزاع علی المنصوری، نخستین فضانورد اماراتی پس از گذراندن ۸ روز در فضا، به‌همراه کارکنان ایستگاه فضایی روسی-آمریکایی به زمین باز گشت. به گزارش ایتنا و به نقل از Space، روز سوم اکتبر (۱۱ مهر)، آقای هزاع علی المنصوری اهل امارات عربی متحده همراه با دو خدمه فضاپیمای سایوز MS-12 که از روسیه و آمریکا هستند، به زمین باز گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کپسول حاوی وی با یک چتر و ترمزهای هوایی، وی را در قزاقستان فرود آورد.
 
گفتنی است این پرواز فضایی تحت قراردادی میان روسیه و امارات انجام شد و آقای المنصوری به‌عنوان مشارکت‌کننده در این قرارداد، روز ۲۵ سپتامبر (۳ مهر) پرواز خود را انجام داد. او در ابتدا همراه با دو تن جایگزین برای خدمه ایستگاه فضایی به فضا اعزام شد و در راه برگشت، با فضانوردان، الکسی اویچینین (Aleksey Ovchinin) روسی و نیک هیگ (Nick Hague) آمریکایی همسفر شد.
 
گفته می‌شود عزیمت اویچینین، هیگ و المنصوری از ایستگاه فضایی، پایان رسمی برنامهExpedition 60 و آغاز Expedition 61 بوده است.
 
سایوز MS-12 در ساعت ۳:۳۷ صبح از ماژول Rassvet جدا شد و سه‌ساعت و نیم بعد در ساعت ۶ صبح نیز، سایوز و خدمه آن با ایمنی کامل به زمین نشستند.

 
آقای المنصوری در نخستین پرواز فضایی خود توانست به‌مدت ۷ روز و ۲۱ ساعت و ۱ دقیقه، ۱۲۸ بار به دور زمین بچرخد. این فرد ۳۵ ساله که پیش‌تر خلبان ارتش بوده، از میان بیش از ۴ هزار تن داوطلب برای برنامه فضانوردی امارات متحده عربی انتخاب شده بود. او افزون بر نمایندگی کردن کشورش، پس از شاهزاده سلطان بن سلمان السعودی از عربستان و محمد فاریس از سوریه، سومین فرد عرب بود که به فضا اعزام شد.
 
فضاپیمای سایوز MS-12 نیز پنجاه‌وهشتمین سایوزی بود که برای ایستگاه فضایی بین‌المللی مورد استفاده قرار گرفت. این کپسول فضایی، با ۳ هزار و ۲۴۸ بار گردش دور زمین، ۱۳۰ میلیون کیلومتر را طی کرده بود.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: فضانورد ناسا فضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۳۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری یک دغدغه/تجهیز زمین ورزشی روستای گوروی بشاگرد در ایستگاه آخر + فیلم

ورزشکاران و اهالی روستای گوروی در شهرستان بشاگرد از تجهیز نشدن زمین ورزشی روستا به چمن مصنوعی، به وسیله اداره کل و رزش و جوانان استان گلایه دارند.

به گفته شهروند خبرنگار، ساخت این زمین ورزشی از سال ۹۶ به صورت مشارکتی آغاز شد و با وجود تکمیل آن، هنوز چمن مصنوعی ندارد.

رئیس اداره فنی و نظارت بر اماکن ورزشی هرمزگان علت تکمیل نشدن این طرح را مصوب نشدن بودجه در چند سال گذشته عنوان کرده و گفت: خوشبختانه سال گذشته بودجه تکمیل این طرح مصوب شده و اکنون در مرحله عقد قرارداد است.

مسیحی افزود: پس از عقد قرارداد نهایت تا ۲ ماه آینده، چمن مصنوعی خریداری و نصب می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • فوت یک بیرجندی بر اثر سقوط در چاه فاضلاب
  • پیگیری یک دغدغه/تجهیز زمین ورزشی روستای گوروی بشاگرد در ایستگاه آخر + فیلم
  • ببینید چگونه اماراتی‌ها از پرورش و فرآوری شتر میلیون‌ها دلار کسب می‌کنند (فیلم)
  • ناسا از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین، پیام دریافت کرد!
  • موج بارش دوباره از فردا در استان همدان
  • اطلاعات نامطمئن جیمزوب از حیات فرازمینی
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران
  • نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار بوئینگ به مدار می‌رود
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی
  • سامانه جدید بارشی در زنجان فعال می‌شود