Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@08:29:40 GMT

دور سوم گفتگوهای بینادینی درتهران برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۹۴۰۲۰

دور سوم گفتگوهای بینادینی درتهران برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علیپور رئیس پژوهشکده فلسفه و علوم اسلامی و ثنایی عضو هیات علمی مرکز تحقیقات علوم انسانی و اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که به آتن سفر کرده اند به همراه علی محمد حلمی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان با آپستولوس نیکولاییدیس رئیس دانشکده الهیات دانشگاه آتن دیدار و گفتگو کردند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار علیپور رئیس پژوهشکده فلسفه و علوم اسلامی با اشاره به حجم گسترده پژوهشهای علمی و کتابهای منتشر شده پیرامون موضوعات مختلف از جمله حیات پس از مرگ ، چگونگی نفس ، رابطه روح و بدن گفت: بیش از ۱۴۰۰ عنوان کتاب در موضوعات علمی مورد نیاز متفکران و اندیشمندان و بشریت امروز را دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی وابسته به آن چاپ و منتشر کرده ایم که به زبانهای فارسی ، عربی و انگلیسی می باشند .

هیات اعزامی از تهران همچنین در خصوص  کنفرانس بین المللی جاودانگی نفس  که قرار است در روزهای ۱۴ و ۱۵ اسفند سال جاری برابر با ۴ و ۵ مارچ ۲۰۲۰ در قم برگزار شود، توضیحاتی ارائه و بروشور عناوین مقالات را ارایه کردند .

درادامه نیکولاییدیس رئیس دانشکده الهیات دانشگاه آتن که نویسنده و متفکر الهیات مسیحیت ارتدوکس است و بیش از ۳۰ جلد کتاب تالیف و منتشر نموده است درسخنانی اظهارداشت : پس از سفر دوسال پیش من به جمهوری اسلامی ایران که همراه هیات گفتگوهای بینادینی به تهران و قم بود، شناخت و علاقه ام به همکاریهای علمی و فرهنگی با ایران بسیار زیاد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: واقعا از دیدن کشور زیبای ایران و گفتگو با اندیشمندان ایرانی لذت بردم . ایران با پیشقدم شدن در برگزاری گفتگوهای بینادینی با اندیشمندان دیگر کشورها گام بزرگی در ساختن فضای دوستی و تعامل و گسترش فرهنگ صلح و همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان الهی برداشته و موفقیتهای زیاد و چشم گیری بدست آورده است .

رئیس دانشکده الهیات با تمجید از برگزاری چنین کنفرانسهای علمی و بین المللی افزود: شخصا به دلیل حوزه مطالعاتی ام علاقمند به شرکت در این نوع کنفرانسها هستم تا با دیدگاه ها و تحلیلهای علمی متفکران مسلمان و مسیحی بیشتر آشنا شوم و تعامل و همفکری با دیگر اساتید و پژوهشگران در جهان به ویژه ایران را لازم و بسیار مفید می دانم .

در پایان دیدار پروفسور نیکولاییدیس آخرین کتاب منتشره خود را با موضوع «دین و اخلاق» که به تازگی منتشر شده است را به هیات ایرانی اهداء کرد و گفت: ارزشهای اخلاقی و انسانی امروزه با کمال تاسف به فراموشی سپرده شده و با استیلای نظام های سرمایه داری و بی دینی مشکلات بشریت روز به روز بیشتر می شود .

وی درپایان سخنان خود گفت: اولین بار است که در یونان و عمدتا در اروپای غربی کتابی با این موضوع و نگاه به ادیان الهی در موضوع اخلاق تالیف و منتشر می شود .

درادامه حلمی ضمن تشکر از نیکولاییدیس برای اختصاص ملاقات و گفتگو، توسعه همکاری بین دو کشورایران و یونان را موجب نزدیکی دو ملت و گفتگوهای بینا دینی را باعث ترویج فرهنگ دین مداری و صلح و همزیستی اهل ایمان در جهان بر شمرد و گفت :امیدوارم در سال ۲۰۲۰ دور سوم گفتگوهای بینا دینی دو کشور در تهران با شرکت جنابعالی و دیگر اندیشمندان مسیحی ارتدوکس یونان با موفقیت برگزارشود .

کد خبر 4757054

منبع: مهر

کلیدواژه: گفتگوی ادیان یونان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اربعین حسینی اربعین 98 کنفرانس بین المللی آیت الله جوادی آملی امام حسین ع پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی معرفی کتاب نقد کتاب رحلت پیامبر اکرم ص مهدویت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات خانه اندیشمندان علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۴۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی شاعر بلند آوازه‌ کُرد «میرزا احمد داواشی» برگزار می‌شود

مدیر پژوهشی مطالعات تاریخ و فرهنگ پژوهشکده کردستان‌شناسی دانشگاه کردستان گفت: همایشی ملی در مورد شاعر مردمی بلندآوازه و نام‌آشنای منطقه غرب ایران، میرزا احمد داواشی، نوزدهم اردیبهشت در دانشگاه کردستان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، مسعود بیننده امروز_ سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: پژوهشکده کردستان‌شناسی دانشگاه کردستان در نظر دارد در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود و همچنین ایجاد بستری برای شکل‌گیری و تقویت گفتمان علمی درباره شاعران و شخصیت‌های فرهنگی مناطق مختلف کردستان در ذیل عنوان سلسله رویدادهای معنوی ایران، همایش ملی میرزا احمد داواشی شاعر نامی منطقه غرب کشور را نوزدهم اردیبهشت سال جاری در دانشگاه کردستان برگزار کند.

وی افزود: از ۴۲ مقاله رسیده به دبیرخانه همایش میرزا احمد داواشی ۳۱ مقاله جهت ارائه به صورت سخنرانی پذیرفته شده و چهار مقاله نیز به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

مدیر پژوهشی مطالعات تاریخ و فرهنگ پژوهشکده کردستان‌شناسی دانشگاه کردستان اضافه کرد: در این همایش دو سخنرانی اصلی و ۱۰ پانل تخصصی در طی برنامه‌های همایش اجرا می‌شود.

بیننده با اشاره به زندگی ادبی پربار این شاعر نامی تصریح کرد: میرزا احمد داواشی (۱۳۵۹-۱۲۷۹ ه ش) شاعر شیرین‌سخن، نکته‌سنج، زیباسرا، زیبابین و فصیح واژه است که اشعارش را به زبان کردی و در قالب گویش‌های گورانی-هورامی و سورانی-جافی سروده است.

وی درباره دیگر خصیصه ادبی اشعار این شاعر نامی گفت: میرزا احمد که جزو آخرین اعضای نسل شاعران گوران‌سرای کردستان ایران است در شهر روانسر از توابع استان کرمانشاه چشم به جهان گشوده و قریحه شاعرانگی و استعداد بداهه‌گویش در گستره‌ی جغرافیای فرهنگی این منطقه که طبیعت بکر و زیبای اورامانات، پاوه و جوانرود را شامل می‌شود رشد و نمو یافته است.

دبیر علمی همایش میرزا احمد داواشی اضافه کرد: میرزا احمد که به لقب داواشی معروف است در ذیل اشعارش معمولاً به همان نام خودش یعنی احمد که یکی از نام‌های مبارک پیامبر اسلام (ص) است خود را ندای شاعرانه زده و ختم اشعارش را با بستار زیبای پیامی عمیق و گوهروار می‌آراید، چنین است که لقب داواشی در افواه عامه شهرت دارد و نام احمد همان لقب شعری اوست.

بیننده ادامه داد: بدون شک برگزاری چنین همایش‌هایی فرصتی خواهد بود که از طریق آن شاعران و شخصیت‌های ادبی و فرهنگی ایران در منطقه کردستان معرفی شده و زمینه مناسبی برای تولید متون علمی در مورد آن‌ها و همچنین بستری برای انتشار این یافته‌های علمی و پژوهشی فراهم شود.

وی افزود: این دست از شاعران اگرچه در گستره‌ی وسیع‌تر زبان‌ها و فرهنگ‌های دیگر کمتر شناخته شده هستند، اما صدای زیست جهان واقعی عامه مردم بوده و زبان گویای جامعه و فرهنگ ما به شمار می‌آیند.

کد خبر 751341

دیگر خبرها

  • همایش ملی شاعر بلند آوازه‌ کُرد «میرزا احمد داواشی» برگزار می‌شود
  • نخستین کنگره ملی ایران‌شناسی برگزار می‌شود
  • کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود
  • کنگره در سال آینده بین المللی می‌شود
  • کسب چهار افتخار علمی بین‌المللی توسط عضو پیوسته فرهنگستان علوم
  • مناظره علمی پیرامون لایحه عفاف و حجاب برگزار می‌شود
  • جمیله علم‌الهدی پست جنجالی را به دلیل مشغله علمی رد کرد
  • بررسی ابعاد مختلف تروما در کنگره جراحان ایران
  • نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه