Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@01:01:04 GMT

حمله ناکام رستمی به رکورد جهان

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۹۴۰۷۶

حمله ناکام رستمی به رکورد جهان

کیانوش رستمی و سهراب مرادی ۲ نماینده وزنه برداری کشورمان در پیکارهای گزینشی المپیک در سوییس به مصاف حریفان رفتند و رستمی در شکستن رکورد دوضرب جهان ناکام ماند.

رقابتهای وزنه برداری گزینشی المپیک در وزنهای المپیکی در کشور سوییس در حال برگزاری است که ۲ نمایندگان کشورمان شنبه شب به وقت محلی به مصاف حریفان رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهراب مرادی و کیانوش رستمی نمایندگان ایران در رقابت های مسابقات وزنه‌برداری انتخابی المپیک هستند که  مرادی به دلیل مصدومیت وزنه های بسیار سبک زد و برای مهار تنها یک حرکت در یک ضرب و دو حرکت در دوضرب روی تخته آمد.

مرادی در این مسابقات رکورد ۸۰ یک ضرب،۱۲۰ دوضرب و ۲۰۰ مجموع کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد.

کیانوش رستمی رکورد ۱۶۵ یک ضرب، ۱۹۰ دوضرب و مجموع ۳۵۵ کیلوگرم را به ثبت رساند و یک مرتبه برای شکستن رکورد دوضرب جهان روی تخته آمد اما ناکام ماند.

براساس این گزارش، رستمی ابتدا ۱۶۵ کیلوگرم را در حرکت اول نتوانست فیکس کند و سه چراغ قرمز دریافت کرد. در حرکت دوم ۱۶۵ کیلوگرم را بالای سر برد و در حرکت سوم وزنه ۱۷۷ کیلوگرم را انداخت تا تنها یک حرکت صحیح در یک ضرب داشته باشد.
اما تیان تائو وزنه بردار چینی ۱۵۰ کیلوگرم را به ثبت رساند.
کیانوش رستمی در اولین حرکت دوضرب، وزنه ۱۹۰ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت دوم روی تخته نیامد اما در حرکت سوم پشت وزنه ۲۳۲ کیلوگرم قرار گرفت و به رکورد دوضرب جهان (۲۳۱ کیلوگرم) که در اختیار وزنه بردار چینی بود حمله کرد اما ناموفق ماند.
به این ترتیب با همان ۱۹۰ کیلوگرم در دوضرب و مجموع ۳۵۵ کیلوگرم به کار خود پایان داد.
امتیاز این دوره از رقابت ها برای سهراب مرادی محاسبه می شود اما به نظر می‌رسد حضور رستمی در سوییس  ثمره ای برای او ندارد. با تصمیمات رستمی حالا  به نظر می رسد که نام قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو  از لیست وزنه برداران حاضر در توکیو خارج شود.
سهراب مردای تا چند روز دیگر در جام نعیم سلیمان اوغلو که در ترکیه برگزار می شود حاضر خواهد شد. مرادی با وزنه زدن در سوییس در جدول شش ماهه دوم انتخابی المپیک ۲۰۲۰ باقی ماند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۴۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی تنها مدیر فرهنگی هنری منطقه22 از دومین اجتماع بزرگ مردمی منطقه 22 خبر داد و گفت : ویژه برنامه صادق آل عبا در روز شنبه 15  اردیبهشت ماه همزمان با سالروز شهادت امام صادق علیه السلام از میدان المپیک با تلاوت قران کریم  توسط قاری ممتاز دکترحسین جعفری شروع خواهد شد پس از آن  ذاکر اهل بیت(ع) حاج محمد نیک آریا در سوگ امام جعفر صادق روضه خوانی خواهد کرد. 

تنها در ادامه افزود:دسته های عزاداری منطقه بعد از مراسم میدان المپیک  به سمت دانشگاه علامه طباطبایی حرکت نموده و در دانشگاه با نوای مداح اهل بیت (ع) حاج حسن جعفری و اقامه نماز ظهر و عصر این مراسم ادامه خواهد داشت . همچنین موکب های پذیرایی در میدان المپیک و در دانشگاه  مستقر است. 

شایان ذکر است، این برنامه به همت فرهنگسرای تهران با مشارکت دانشگاه علامه طباطبایی، شهرداری منطقه22،پایگاه بسیج عمار یاسر، مجمع مساجد و هیات های مذهبی برگزار می‌شود. 

وی یاد آور شد؛ دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می توانند روز شنبه15 اردیبهشت ماه ساعت 9 صبح به میدان المپیک منطقه22 مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنگ کامران برای رویای بزرگ‌ با یک نمای ویژه(عکس)
  • ثبت رکورد تاریخی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک
  • کشتی‌گیر ۳۲ ساله آذربایجانی؛ آزادکار ماه UWW
  • هدف فدراسیون کشتی از اعزام یزدانی/ نگرانی برای تکرار اتفاق تلخ
  • مراسم تجلیل از قهرمانان با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود
  • دیلانچیان: شانس کسب دو سهمیه المپیک را برای اولین بار داریم/ یاوری در دسته‌بندی نمایندگان شنای ایران نیست
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • اعتماد دوباره به‌ یوشیدا و بازگشت چامیزو
  • غیبت ارسلان در استانبول؛ نازاریان کوچک به دنبال سهمیه