Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-26@21:56:23 GMT

شروع رقابت جدی گوگل مپس و ویز؛ با همان قابلیت‌ها!

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۹۴۲۰۷

شروع رقابت جدی گوگل مپس و ویز؛ با همان قابلیت‌ها!

ایتنا - ​​​​​​​بنابر گزارش‌ها اخیرا "نقشه گوگل" یا "گوگل مپس" (Google Maps) قابلیت‌های جدیدی پیدا کرده است که تمامی آنها پیش‌تر در برنامه‌ای موسوم به "وِیز" (Waze) بوده است.
بنابر گزارش‌ها اخیرا "نقشه گوگل" یا "گوگل مپس" (Google Maps) قابلیت‌های جدیدی پیدا کرده است که تمامی آنها پیش‌تر در برنامه‌ای موسوم به "وِیز" (Waze) بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، گوگل پس از روی کار آمدن برنامه ویز به طور مداوم در حال تلاش برای ارتقای برنامه گوگل مپس بوده است و در آخرین نسخه این برنامه نیز ویژگی‌هایی افزوده شده که همگی پیشتر در برنامه ویز بوده است.

در آخرین تغییراتی که توسعه دهندگان این برنامه اعمال کرده بودند پیش بینی  شلوغی احتمالی اتوبوس و مترو برای کاربران بود که در آن افراد میتوانستند از طریق "گوگل مپس" شلوغ بودن احتمالی اتوبوس یا قطار مترویی که کاربر قصد سوار شدن در آن را دارد، پیش‌بینی کنند.
اما اکنون بنابر گزارش‌ها کاربران دارنده گوشی‌های آیفون و برنامه گوگل مپس می‌توانند مکان پلیس را با استفاده از رادار به دیگر کاربران این برنامه گزارش دهند.

میلیون‌ها کاربر آیفون روزانه به جای استفاده از برنامه "اپل مپس" از برنامه گوگل مپس استفاده می‌کنند.  روز گذشته شرکت گوگل اعلام کرد در آخرین به روزرسانی این برنامه کاربران دارنده گوشی‌های دارای سیستم عامل آی.او.اس می‌توانند حوادث جاده‌ای مانند تصادفات اتومبیل‌ها ، دوربین‌های کنترل سرعت و سایر موارد را به دیگر کاربران این برنامه که دارای گوشی‌های آیفون هستند، گزارش دهند.

کاربران دارنده گوشی‌های اندروید از اوایل سال جاری این امکان برایشان فراهم شد تا بتوانند وجود "دوربین محدودیت سرعت"(speed limits) و "دوربین‌های ثبت تخلف"(traffic camera notifications) را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند اما این نخستین باری است که کاربران دارنده گوشی‌های آیفون نیز می‌توانند به جمع‌آوری اطلاعات برای کاهش ترافیک در گوگل مپس کمک کنند و این در حالی است که برنامه ویز که برای خود گوگل نیز هست، سال‌ها است که این ویژگی‌ها را دارد. البته کاربران دارنده‌ گوشی‌های آیفون برای دسترسی به قابلیت‌های این برنامه می‌بایست این برنامه را به روز رسانی کنند و نسخه جدید آن(نسخه ۵.۲۹ ) را دریافت کنند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: گوگل مپس نرم افزار ویز نقشه گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۴۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی جدید یوتیوب پس از انتقاد‌های شدید از دسترس خارج شد

گوگل مدتی پیش تغییراتی بزرگ در طراحی نسخه‌ی دسکتاپ یوتیوب ایجاد کرد و آن را در اختیار اینسایدر‌ها قرار داد تا تجربه‌ی کاربری خود را گزارش دهند؛ اما واکنش‌های منفی نسبت به این طراحی بسیار بیشتر از حد انتظار بود. اکنون گوگل طراحی جدید را حذف کرده و همان طراحی پیشین را دردسترس قرار داده است.

طراحی جدید و ناموفق یوتیوب، عنوان، توضیحات و نظرات ویدیو‌ها را به نوار کناری منتقل می‌کرد و ویدیو‌های پیشنهادی را به‌صورت ردیف افقی و برجسته‌تر در زیر ویدیوی در حال پخش، به‌نمایش می‌گذاشت؛ درحالی‌که طراحی فعلی نسخه‌ی دسکتاپ، توضیحات و عنوان را زیر ویدیو و ویدیو‌های پیشنهادی را در قسمت کناری نشان می‌دهد.

طراحی ظاهری یوتیوب در چند سال اخیر تغییرات زیادی را تجربه کرده؛ اما مدت‌ها است که ظاهر یکپارچه‌ی خود را حفظ می‌کند و گهگاهی با تغییرات ظاهری جزئی همراه می‌شود و به‌نظر می‌رسد کاربران به تجربه‌ی یک «طراحی انقلابی و بزرگ» تمایل چندانی ندارند.

طراحی جدید یوتیوب در دسترس همه‌ی کاربران نبود، اما باز هم واکنش‌های منفی زیادی را در پی داشت. برخی از کاربران صرفاً به تغییرات قبلی بیشتر عادت کرده بودند و برخی دیگر، در استفاده از نسخه‌ی جدید با مشکلاتی مثل «از دید خارج شدن ویدیو هنگام خواندن دیدگاه‌ها» مواجه می‌شدند.

یوتیوب با طراحی و ویژگی‌های جدید برای بهبود تجربه کاربر به‌روز می‌شود

هنوز مشخص نیست که آیا گوگل این طراحی را برای همیشه کنار گذاشته است یا قصد دارد دوباره آن را امتحان کند، اما اکنون طبق اعلام کاربران ردیت، خبری از طراحی یادشده نیست.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • پس از A54، گوشی گلکسی A35 هم آپدیت غیرمنتظره دریافت کرد
  • طراحی جدید یوتیوب پس از انتقاد‌های شدید از دسترس خارج شد
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • بروزرسانی های اساسی واتساپ در راه است
  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی
  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟
  • نوآوری‌های ادامه‌دار با کمک هوش مصنوعی / ساخت دوربین و سمعک پردازشگر صدا و تصویر
  • هوش مصنوعی گوگل روی موبایل کارآمدتر می‌شود
  • کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی