Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به این که در هر انتخاباتی دین‌مداری و متدین بودن افراد شرط اصلی انتخاب کاندیدای اصلح است؛ گفت: نباید افراد ناکارآمد با وجود دین‌مداری انتخاب شوند اما باید دانست که شرط اول تدین و وابستگی به ولایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت‌الله «سید احمدعلم‌الهدی» امروز(5 آبان) در مراسم روز شهادت پیامبراسلام(صلی الله علیه و آله) و امام حسن مجتبی(علیه السلام) که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به سیره سیاسی امام حسن(علیه السلام) گفت: شخصیت امام حسن(علیه السلام) به صورتی بود که دشمنان حضرت علی(علیه السلام) بعد از شهادت ایشان،با امام حسن(علیه السلام) بیعت کردند و علت آن جذاب بودن شخصیت امام بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه مشهد با بیان این که همه عبرت از مظلومیت امام حسن(علیه السلام) این است که بدانیم چیزی که باعث شد مردم معاویه خواه شوند چه بود، افزود:خواسته امام حسن(علیه السلام) پیاده کردن عدل امام علی(علیه السلام) بود اما تصور مردم این بود اگر معاویه رئیس مملکت باشد دیگر جنگی نیست و زندگی خود را راحت و با اراده شخصی انجام می‌دهند؛ اگر امروز هم فکر اصلی مردم این باشد بدون آن که با استکبار مبارزه کنیم، مردم معاویه خواه می‌شوند و در این جامعه معاویه حاکم می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: مظلومیت امام حسن(علیه السلام) مسأله اصلی امروز است؛ از این مظلومیت باید عبرت گرفت؛ باید دنبال عدل اسلام باشیم؛ مظلومیت امام حسن(علیه السلام) فقط در برابر دشمن نبود در برابر دوست هم مظلوم بود؛ شرط اول برای انتخاب کاندید اصلح دین‌مداری و متدین بودن افراداست؛ نمی خواهم بگویم ناکارآمد با وجود دین‌مداری انتخاب شود اما در کنار آن‌ها شرط اول تدین و وابستگی به ولایت است.

 

 

 

پایان پیام/540

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد ماه صفر پیاده روی اربعین فهما قرائت زیارت ازبعید رحلت پیامبر اسلام شهادت پیامبر اسلام ص سالروز شهادت امام حسن ع دهه آخر صفر آیت الله علم الهدی حرم رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۴۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان پرورش دهنده هویّت دانش‌آموزان هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود کارگر در خطبه‌های نماز جمعه جزیره خارگ اظهار داشت: شهادت امام صادق (علیه السلام) رئیس مذهب شیعه را تسلیت عرض می‌کنم.

وی اضافه کرد: ستاد برگزاری مراسم جزیره خارگ با هماهنگی و همدلی برادران و خواهران فعال فرهنگی امشب در کنار شهدای خوشنام و فردا شب در مسجد امیرالمومنین علی علیه السلام مراسم عزاداری برگزار می‌کنند.

امام جمعه خارگ ادامه داد: مراسم پیاده روی دسته جات و هیأت‌های مذهبی هم روز شنبه از ساعت ۱۰ صبح از شهدای خوشنام تا حسینیه اعظم عزاداری خواهند کرد.

وی افزود: احیای نام و یاد ائمه معصومین بر همه ما اخلاقاً واجب است و این مهم با حضور حداکثری مردم در مراسم مذهبی محقق می‌شود. مقطع حیات مبارک امام صادق علیه السلام بسیار حساس است چرا که عصر پوست‌اندازی اژدهای طاغوتی امویان و پوشیدن لباس تزویر عباسیان بود، تداوم مبارزه امام صادق علیه السلام برابر طاغوت را در محور مقاومت معاصر می‌بینیم.

سرعت تغییرات به نفع انقلاب اسلامی است

امام جمعه خارگ تصریح کرد: سرعت تغییرات در جهان به نفع انقلاب اسلامی فوق تصور است. نقشه تمدنی جهان بر اساس تفکر اسلامی با رعایت احترام به مرزهای جغرافیایی و عدم توجه به رنگ و نژاد و مبارزه با طاغوت شکل خواهد گرفت و نقشه دشمنان عنقریب خنثی خواهد شد.

وی تاکید کرد: قریب به هفت ماه از آغاز جنگ غزه می‌گذرد. جنگی که تاکنون موجب کشته، مجروح و مفقود شدن بیش از ۱۰۰ هزار فلسطینی ساکن در نوار غزه شده است.

کارگر تصریح کرد: دومینوی استعفا در سرزمین‌های اشغالی و صدور قریب‌الوقوع حکم بازداشت نتانیاهو توسط دیوان بین‌المللی دادگستری همه چیز را ان شاء الله به نفع مظلومان غزه رقم خواهد زد.

وی گفت: مجدداً روز معلم را به جامعه فرهنگیان عزیز تبریک عرض می‌کنم، معلّم فقط آموزنده علم نیست بلکه پرورنده هویّت دانش‌آموز است، کشف استعدادهای دانش‌آموز، شما به این دانش‌آموزتان نگاه ملّی بدهید،

کد خبر 6095646

دیگر خبرها

  • امام صادق(ع) چگونه جان امام بعد از خود را محافظت کردند؟
  • امام صادق(ع) علوم الهی را بسط داد و انسان‌های شایسته‌ای را تربیت کرد
  • برپایی ۵ موکب شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیاده‌راه بجنورد
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • اسرار موفقیت امام صادق (ع) در تقویت بنیان‌های وحدت امت اسلام
  • خون کودکان فلسطینی به ثمر نشسته است
  • معلمان پرورش دهنده هویّت دانش‌آموزان هستند
  • شهادت امام جعفر صادق (ع) ۱۴۰۳ + عکس، متن و پیام تسلیت
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • مسجد و مدارس در روز شهادت امام صادق (ع) به هم می‌پیوندند