Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

یک کارشناس اقتصادی اظهار داشت: فعالان اقتصادی با نرخ ارز تثبیت شده به راحتی می‌توانند در مورد صادرات، واردات و سرمایه گذاری‌های خود برنامه‌ریزی کنند که این امر در نهایت موجب رشد مبادلات تجارت خارجی می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، علی اکبر نیکو اقبال در مورد تاثیرات تثبیت نرخ ارز در بازار گفت: در ماه‌های اخیر آقای همتی اظهار داشته‌ که توانسته‌اند نرخ ارز را ۴۰ درصد کاهش و آن را تثبیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
باید توجه داشت که تثبیت نرخ ارز بسیار مهم‌تر و سالم‌تر از نرخ ارز پایینی که همیشه در معرض نوسان بسیار است. چون فعالان اقتصادی با نرخ ارز تثبیت شده به راحتی می‌توانند در مورد صادرات، واردات و سرمایه گذاری‌های خود برنامه‌ریزی کنند که این امر در نهایت موجب رشد مبادلات تجارت خارجی می‌شود.   وی ادامه داد: بنابراین با در نظرگرفتن شرایط کنونی، تثبیت اخیر نرخ ارز را می‌توان دستاورد آقای همتی دانست اما باید توجه داشت که این دستاورد از سوی نقدینگی موجود که تقریباً ۲ هزار هزار میلیارد تومان است مورد تهدید است.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: همچنین کسری بودجه دولت نیز یک موضوع نگران کننده است چون از سویی دولت به دنبال افزایش ۱۵ درصدی حقوق و دستمزد است و از سویی با کاهش درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت و صادرات غیرنفتی مواجه است، از همین روی دولت به دنبال جبران کسری بودجه از طریق افزایش درآمدهای مالیاتی  و کاهش هزینه‌ها است که البته با توجه به مقاومتی در این موضوعات موجود دارد اگر دولت عملکرد موفقی داشته باشد نتیجه بزرگی برای اقتصاد ایران خواهد داشت.

این استاد اقتصاد دانشگاه تهران در مورد احتمال افزایش نرخ بنزین و تاثیرات آن بر اقتصاد ایران گفت: در کشور ما نرخ بنزین به یک مصیبت بزرگ تبدیل شدن است. از سویی قیمت‌های بین‌المللی یک شاخص نیرومند است تا با آن سمت حرکت کنیم مثلا قیمت بنزین در اروپا و خلیج فارس بسیار بالاتر از ایران است و براساس تئوری های اقتصادی لازم است تا به آن نرخ‌ها بالا بریم چون در این صورت شاهد قاچاق بالا خواهیم بود.   نیکواقبال افزود: از سویی باید توجه داشت که افزایش نرخ بنزین مثلا به دو هزار تومان موجب افزایش هزینه‌های تولیدی و تحمیل تورم جدید به اقتصاد می‌شود که می‌تواند زندگی طبقه فرودست را تحت تاثیر قرار دهد. در حالیکه براساس برآوردها حقوق ماهانه یک خانوار تهرانی باید بین ۴ تا ۵ میلیون تومان باشد در حال حاضر ۲ میلیون تومان است بنابراین افزایش نرخ بنزین تاثیر منفی بر طبقه خواهد داشت. آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بنزین خودرو کارشناس اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۴۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، احمد وحیدی ضمن اشاره به نقش مناطق آزاد در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، اظهار داشت: برای پویا شدن اقتصاد باید ظرفیت های بالقوه بالفعل شوند.

وی تصریح کرد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می توانند تعیین کننده و پیشران بزرگ در اقتصاد کشور، باشند.

وحیدی اذعان داشت: حرکت ها و اقدامات بسیار خوب و مهمی جهت رشد اقتصادی در مناطق آزاد انجام شده که باید به صورت مستمر پیگیری شوند.

احمد وحیدی یکی از وظایف مناطق آزاد را جذب سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور عنوان کرد و افزود: مناطق آزاد برای اینکه بتوانند در توسعه اقتصاد اثر گذار باشند، باید موضوع محور گام بردارند.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در راستای مسئولیت های فرهنگی، ساخت شهرک های اربعین جهت سهولت زائرین اباعبداله الحسین(ع) باید در دستور کار مناطق آزاد قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • ما آماده تعامل هستیم، حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد