Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، امروز -‌یکشنبه- درباره جزئیات کشته شدن «ابوبکر البغدادی»، سرکرده گروهک تروریستی داعش، در کاخ سفید سخنرانی کرد. 

ترامپ در این نشست خبری گفت: «شب گذشته ایالات متحده، تروریست شماره یک جهان را به پای میز مذاکره کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوبکر البغدادی کشته شده است. آمریکا مدت‌ها و سال‌ها به دنبال او بوده است. دستگیری و کشتن او اولویت اول دولت من بوده است. نیروهای عملیات ویژه آمریکا در شمال غرب سوریه او را کشتند.»

وی گفقت: «پرسنل ایالات متحده عالی عمل کردند. هیچ یک از افراد ما از این عملیات کشته نشد،‌اما شماری زیادی از تروریست‌های داعش کشته شد. او پس از گیر افتادن در یک تونل کشته شد و در تمام مدت از ترس فریاد می‌زد. ۱۱ بچه‌ای که در محل حضور داشتند از آنجا دور شدند. تنها بغدادی آنجا بود و سه بچه نوجوان خود را به آنجا کشید. ما بهدنبال او بودیم. او کمربند انتحاری خود را منفجر کرد و خود و سه فرزند خود را از میان برد. آزمایش‌های انجام‌شده بر روی او نشان می‌دهد که هویت او تایید شده است. کسی که تمام سال‌ها مشغول ترساندن دیگران بود،‌ لحظات آخر زندگی‌اش را در ترس گذراند. ما اطلاعات حساسی درباره داعش و بنرامه‌های آن‌ها به دست آوردیم.»

ترامپ گفت: «ما همواره به دنبال بغدادی بودیم. تعهد ما مبتنی بر شکست داعش و دیگر سازمان‌های تروریستی بود. ما اخیرا حمزه بن بلادن، پسر اسامه بن لادن، را نیز کشتیم، کسی که حرف‌های بسیار بدی درباره آمرکیا و جهان زده بود. او تروریستی بود که افراد بسیاری را کشت. تروریست‌ها نباید روی آرامش را ببینند. ما آن‌ها را نابود می‌کنیم و نمی‌توانن از عدالت فرار کنند و البغدادی سال‌ها در حال فرار بود، پیش از آن‌که به مقام ریاست‌جمهوری برسم. دستورهای من به‌عنوان رئیس‌جمهور پایان دادن به دهشت داعش بود. این نشان می‌دهد که ما متعهد به پایان دادن به دوره داعش هستیم و همچنین تمام سازمان‌های تروریستی را. تمام این تروریست‌ها در رادارهای ما قرار دارند. این تروریست‌ها نمی‌دانند در چه بازی‌ای وارد شده‌اند. آن‌ها افراد بسیاری را کشته‌اند و آمریکایی‌های بی‌گناهی را به قتل رسانده‌اند. کشتن خلبان اردنی از سوی داعش، مرد جوانی که با پادشاه اردن صحبت کرده بود، ما دیدیم که چه شد. کشتن مسحیان در لیبی و مصر و همچنین نسل‌کشی ایزدی‌ها باعث شد داعش در دسته مخوف‌ترین سازمان‌های تروریستی جهان قرار بگیرد. آن‌ها به‌زور مردم را وادار به تغییر دین می‌کردند. سرهای بسیاری را بریدند و آن را به همه نشان دادند. این چیزی بود که البغدادی می‌خواست و به آن افتخار می‌کرد. او آدمی مریض و روانی بود. اما اکنون کشته شده است. او به‌طرز وحشتناک و خشنی کشته شد، گریه می‌کرد و داد می‌زد. این حمله عالی بود و تنها با کمک بقیه مردم و کشورها انجام شد. از سوریه، روسیه، عراق و همچنین نیروهای کرد سوریه برای کمک به ما تشکر می‌کنم. از تمامی نیروهای حرفه‌ای دستگاه امنیتی تشکر می‌کنم. از تمامی سربازان و خلبانان و دریانوردان درگیر در این عملیات تشکر می‌کنم.»

وی در ادامه گفت: «از ژنرال مارک میلی نیز تشکر می‌کنم. همچنین از دیگر متخصصان‌مان تشکر می‌کنم، آن‌ها که حضورشان در این عملیات موفقیت‌آمیز مؤثر بود. قاتلی وحشی و خون‌خوار دیگر نمی‌تواند هیچ مرد، زن یا بچه بی‌گناهی را تهدید کند. او مانند سگ مرد، مانند یک احمق!» 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ابوبکر البغدادی دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۵۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ، وزیر کشور ترکیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۴۱ نفر را به اتهام ارتباط با گروهک تروریستی داعش بازداشت کردند.

«علی یرلی‌کایا» وزیر کشور ترکیه در این خصوص اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۴۱ نفر را به اتهام ارتباط با این گروهک تروریستی بازداشت کردند.

وزیر کشور ترکیه در ایکس خبر داد که این بازداشت‌ ها طی عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در ۱۲ استان این کشور صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • عوامل توطئه ترور وزیر مسکن پاکستان کشته شدند
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • اعترافات تروریستی که برای یازده میلیون آدم می‌کشت!
  • اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان + فیلم