Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   به مناسبت سالروز رحلت جانگداز نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) هنرمندان تعزیه خوان عشق و ارادت خود نسبت به آستان مقدس آل طا‌ها را شبیه خوانی کردند.

حسین صفابخش مسئول هیئت امنای امامزاده محمد (ع) کرمان در حاشیه برگزاری مراسم سنتی مذهبی تعزیه خوانی در این امامزاده واجب التعظیم گفت: به مناسبت ایام عزاداری دهه آخر ماه صفر و همچنین هفته وقف برنامه‌های متنوع فرهنگی مذهبی در امامزاده محمد (ع) شهر کرمان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه امامزاده محمد (ع) شهر کرمان روزانه میزبان تعداد زیادی از ارادتمندان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت از نقاط مختلف استان است گفت: سعی کرده ایم با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه برنامه‌های فرهنگی مذهبی خوبی در این امامزاده واجب التعظیم برگزار شود و مردم نیز استقبال خوبی کردند.

مسئول هیئت امنای امامزاده محمد (ع) کرمان از برگزاری آئین تعزیه خوانی در این امامزاده خبر داد و افزود: این مراسم مذهبی عصر امروز یکشنبه همزمان با سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) و رحلت پیامبر (ص) به همت هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار برگزار شد.

او با بیان اینکه در این مراسم مجلس تعزیه شهادت علی اکبر (ع) اشبه الناس به پیامبر (ص) شبیه خوانی شد اظهارکرد: استقبال بسیار باشکوهی از این مجلس در امامزاده شد و گروه تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار ماجرای شهادت حضرت علی اکبر که شبیه‌ترین مردم به جدش رسول الله (ص) است را شبیه خوانی کردند.

صفابخش با اشاره به اینکه به مناسبت هفته بزرگداشت وقف خیمه‌های معرفت نیز در شبستان امامزاده دایر شده است گفت: مردم می‌توانند از خدمات فرهنگی مذهبی و پزشکی که در این خیمه‌ها ارائه می‌شود، بهره‌مند شوند.

 سیدابوالحسن محمد بن ابراهیم المجاب بن محمد العابد بن امام موسی کاظم (ع) با دو واسطه به امام کاظم (ع) منتسب است و پدر امامزاده محمد، ابراهیم مجاب از سادات بزرگوار هستند که به کربلا عزیمت کرده و در همانجا سکنی گزیدند، ابراهیم مجاب که به ضریر کوفی نیز معروف‌اند تا پایان عمر مجاور حرم حسینی بودند و در همانجا رحلت کردند که قبرشان نیز در زاویه شمال غربی رواق امام حسین (ع) قرار دارد.

انتهای پیام/ی

برگزاری مجلس تعزیه امروز در شهر کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی ائمه اطهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۶۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه فرا رسیدن ایام شهادت ششمین امام شیعیان و رییس مکتب جعفری حضرت امام جعفر صادق علیه السلام سوگواره شعر «صادقانه ها» با حضور شاعران برجسته و مطرح آیینی کشور و استان قم در مسجد اعظم برگزار می شود.

در این سوگواره استاد محمد علی مجاهدی، استاد علی انسانی، حجت الاسلام جواد محمد زمانی، احمد علوی، محسن ناصحی، فراز ملکیان، مجید تال و سید حمیدرضا برقعی در رثای صادق آل محمد (ص) به شعرخوانی خواهند پرداخت.

این برنامه با اجرای نجم الدین شریعتی. مداحی امیر کرمانشاهی از مداحان اهل بیت علیهم السلام همراه خواهد بود.

این سوگواره روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه بعداز اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.

کد خبر 6093621

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)
  • سوگواره شعر «صادقانه‌ها» در قم برگزار می‌شود
  • خدمات پزشکی رایگان به ساکنان محمد شهر کرج
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • ۱۲ طلبه و ۴ مداح که اعضاء بدن‌شان اهداء شد/ انتشار شماره جدید «خیمه»
  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر