Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا و به نقل وزارت امور اقتصاد و دارایی، فرهاد دژپسند که به استان خراسان رضوی سفر کرده است، در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این استان  و نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: الان شرایط نسبت به سال گذشته در همین زمان، به گونه ای سامان یافته است که تلاطم ها کنترل  شده و شرایط رو به بهبود شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برخی شاخص های اقتصادی در رابطه با تجارت خارجی بیان داشت: علی رغم شرایط تحریم های خصمانه میزان صادرات غیرنفتی در هفت ماهه امسال به ٢٤.٤ میلیارد دلار  و میزان واردات در همین مدت به ٢٥.٢ میلیارد دلار رسید.

وی در ادامه گفت: ملاحظه می شود که به رغم تمام فشارهای وارده، صادرات ما از مرز ۲۴ میلیارد دلار عبور کرده و در مورد واردات کالاهای اساسی نیز که ما دغدغه هایی داشتیم، در هفت ماهه امسال، شاهد رشد ۲۱.۹۹ درصدی بودیم. 

وی افزود: در بحث صادرات به لحاظ وزنی نیز ما ۱۰.۷ درصد رشد داشتیم.

 وی  ارتقای یک رتبه ای ایران و رسیدن به رتبه ۱۲۷ در شاخص بهبود محیط  کسب و کار، را به عنوان یک خبر خوب اعلام کرد و گفت: پس از چند سال تنزل رتبه در این شاخص، این ارتقای رتبه با توجه شرایط تحریمی بسیار ارزشمند است، زیرا در تمام دنیا، در شرایط مشابه، محدودیت ها و سخت گیری ها بر محیط کسب و کار افزایش می یابد ولی با این وجود بحمدالله توانستیم عملکرد خوبی را از خود بر جای بگذاریم. 

وی همچنین گفت: ما امیدوارم با اقداماتی که انجام می شود، سال آینده شاهد یک جهش در بهبود محیط کسب و کار کشور باشیم.

وزیر اقتصاد در ادامه با بیان اینکه در سه ماهه تابستان امسال نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷حدود ۸۴۰ هزار شغل خالص در کشور ایجاد شده است، این آمار را مبین توانایی اقتصاد کشور و ظرفیت های بالای آن به رغم شرایط غیر نرمال و تحریم های ظالمانه دشمن خواند.

وی با اشاره به اینکه نرخ تورم نقطه به نقطه روند کاهشی پیدا کرده است، چنین ادامه داد: زمانی می توانیم این روند رو به بهبود را به رونق تبدیل کنیم که آموزه های اقتصاد مقاومتی را بگوش بگیریم و عملیاتی کنیم.

دژپسند با اشاره به قابلیت های مدیریتی، ذخایر معدنی و قابلیت های زراعی و کشاورزی، صنعتی و تجاری استان خراسان رضوی، و مجاورت این استان با بارگاه حضرت امام رضا (ع)، اعلام کرد: استان خراسان رضوی از لحاظ اقتصادی قابلیت الگو شدن برای استان های دیگر را دارد.

وی در ادامه گفت: بررسی ها با مسئولان استان خراسان رضوی نشان داد، این استان نیز همانند بقیه استان ها، در هفت ماهه امسال، به لحاظ متغیر های اقتصادی، از شرایط مناسبی برخوردار بوده به نحوی که نرخ بیکاری جامعه روستایی در آن به 3.6 دهم درصد کاهش یافته و این در حالی است که نرخ مشارکت هم 48 درصد است.

جانشین رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی افزود: خوشبختانه امروز صحبت هایی نیز با تولیت آستان قدس رضوی داشتیم و ایشان با رویکردی بسیار مثبت اعلام کردند، آمادگی دارند که از منابع و عوامل تولید این آستان برای رفع مشکلات و توسعه اقتصادی استان خراسان رضوی و کلیت اقتصاد کشور استفاده شود.

گفتنی است در این جلسه وزیر اقتصاد و جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بر اجرایی شدن مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی مطابق برنامه زمانبندی تعیین شده تاکید کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اقتصاد ایران اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی کالاهای اساسی واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۶۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدامیر شوشتری صبح سه شنبه در مراسم «زنگ سپاس معلم» اظهار کرد: خراسان رضوی در تمام رشته‌ها از میانگین کشور بالاتر است. استان در نقشه کشوری سبز پررنگ بوده و جزو استان‌های خوب در عرصه علمی و آموزشی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی بیان کرد: هفته بزرگداشت مقام معلم در استان با بیش از ۱.۵ میلیون دانش‌آموز از امروز با نواختن زنگ سپاس توسط استاندار خراسان رضوی آغاز می‌شود.

وی ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم به همه فرهنگیان سراسر استان و کشور عنوان کرد: شهید مطهری در فضای بسیار مه‌آلود تردید و شک روزهای اول انقلاب و در پله پله رشد انقلاب، خطرناک‌ترین شبهات و همچنین سلوک را در انقلاب شناسایی می‌کرد، بر پیروان امام (ره) می‌نمایاند و در میدان فکر و اندیشه و در عرصه اعتقاد و ایمان، حافظ و نگهبان قدرتمندی از اندیشه انقلابیون بود.

شوشتری با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش استان در چهار عرصه موفقیت‌هایی داشته است، تصریح کرد: یکی از قله‌ها در عرصه پرورشی، تربیت بدنی و فرهنگی است که ما برنامه‌های ارزشمندی برای ارتقا برگزاری نماز جماعت، برنامه‌های قرآن و تاثیرگذاری اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان در میدان ۱۴۰۲ داشتیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی افزود: ۹۱ هزار دانش‌آموز از ۱۲۰ هزار نفر، معتکفین استان را تشکیل دادند که بیش از چهار برابر سال‌های گذشته بود. حضور گسترده و اثرگذار دانش‌آموزان در راهپیمایی ۲۲ بهمن و بعد انتخابات را شاهد هستیم که بیش از ۲ هزار نفر برای اولین بار از دانش‌آموزان متوسط دوم به عنوان ناظران صندوق‌های رای در انتخابات حضور پیدا کردند. بیش از ۵ هزار دانش‌آموز خبرنگار پانا در سراسر استان پای صندوق‌های رای رفتند که تا قبل از ظهر کلیپ‌های تبلیغی آنها از صداوسیما پخش شد.

وی ادامه داد: اولین بار جلسات دانش‌آموزی مستقر در سراسر استان در حضور استاندار برگزار شد. این دانش‌آموزان به مسوولان بیان می‌کردند که اگر کار را به ما بسپارید خیالتان جمع باشد که ما کار را به آنها سپردیم و دیدیم در انتخابات چه کردند تا جایی که وزیر کشور تشریف آوردند و از استان تقدیر کردند.

شوشتری بیان کرد: در عرصه آموزشی، علمی و پژوهشی نمرات ما در استان در تمام رشته‌ها از میانگین کشور بالاتر است. استان در نقشه کشوری سبز پررنگ بوده و جزو استان‌های خوب در عرصه علمی و آموزشی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در عرصه پشتیبانی، مالی و اداری در زمینه استخدام‌های سال گذشته، بیش از ۲۱ هزار نفر تنها در تابستان سال گذشته گزینش پیچیده شده و حدود ۷ هزار نفر نفر انتخاب شدند. امسال برای اولین بار بیش از ۱۰ هزار نفر استخدام خواهیم داشت که باید از ۳۰ هزار نفر گزینش کنیم. امیدواریم وضعیت نیروی انسانی در یکی، دو سال آینده بهبود پیدا کند. گزینش‌های آموزش‌وپرورش منحصر به فرد و بی‌نظیر است.

وی اضافه کرد: در عرصه عمرانی، نوسازی و توسعه فضا، در سال گذشته ساخت ۳۰۱ پروژه با ۱۵۰۰ کلاس و افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس نسبت به سال قبل را داشتیم و تا پایان سال نوید خوبی خواهیم داد. ما به جد تجاری‌سازی و مولدسازی را دنبال می‌کنیم.

شوشتری گفت: در عرصه راهبردی و سیاست‌گذاری اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش را داریم که بر همه عرصه‌های گذشته نظارت و راهبری خواهد داشت. این سند در ۱۰۰ مدرسه در حال برگزاری است.

کد خبر 6092945

دیگر خبرها

  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود