Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان این‌که حضرت محمد(ص) هیچ‌گاه در برابر دشمنان کوتاه نیامد، گفت: اخلاق پیامبر عامل اصلی پیشرفت اسلام بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا آشتیانی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، با اشاره به سالروز رحلت حضرت محمد(ص) اظهار داشت: آن چیزی که در زندگی پیامبر روشن و مشخص است و هیچ‌گونه ابهامی در خصوص آن وجود ندارد، اخلاق ایشان است که توانست افراد زیادی را به خود جذب بکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در آن زمان که عده‌ای بر تکبر و فخرفروشی تأکید داشتند اخلاق پیامبر یکی از عوامل پیشرفت اسلام بود که در سوره قلم هم آمده است به‌طوری‌که خداوند در آن سوره بر خلق و رفتار پیامبر تأکید فراوانی دارد.

آشتیانی دیگر ویژگی پیامبر را مبارزه با طاغوت عنوان کرد و بیان داشت: حضرت محمد(ص)  23 سال  با طاغوت مبارزه کرد و درآیات قرآن نیز آمده است که خدا را عبادت کنید و با طاغوت بجنگید.

وی با انتقاد از افرادی که در داخل کشور صحبت از نرمش می‌کنند، تأکید کرد: این افراد باید ببینید که چطور پیامبر اسلام با طاغوت مبارزه کردند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان این‌که امروز هم طاغوت به شکل دیگری وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر دیروز ابوسفیان و معاویه وجود داشتند امروز هم ترامپ، انگلستان و .. حضور دارند که درواقع همانند مبارزه‌ای پیامبر اسلام با طاغوت داشت باید با آن‌ها مبارزه کرد.

وی ادامه داد: همین افرادی که می‌گویند پیامبر اسلام را دوست دارند و در مسیری حرکت می‌کنند که ایشان تأکید کرده باید بدانند که ایشان تا آخر عمر در برابر کفار کوتاه نیامدند تا این‌که از دنیا رفتند و به عبارت دقیق تر درکی که از سیره و روش پیغمبر اسلام می‌گیریم درس اخلاق و جهاد ایشان بود که هیچ‌گاه در برابر کفار کوتاه نیامدند.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۶۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیم و تربیت زیر ساخت اصلی سعادت و پیشرفت کشور است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، داود یونسیان سرپرست دانشگاه علم و صنعت در مراسم تجلیل از استادان سرآمدان آموزشی که عصر امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، اظهار کرد: دنیا از محصولات فناورانه و صنعتگران کشور در عملیات وعده صادق به خوبی نقش ایفا کرد و ارزش علم و وظیفه دانشگاهیان به عموم مردم بیشتر شناسانده شد و نشان داد که دانشگاهیان جمهوری اسلامی وظیفه خود را به درستی انجام دادند.

وی افزود: به تعبیر حضرت آقا معلمی شغل انبیاست و این جمله کوتاه دنیایی از معما دارد و نقش تعلیم که در گذشته بر عهده امامان و پیامبران بزرگوار بوده حالا ادامه تاباندن نور هدایت بر عهده استادان و معلمان قرار دارد.

یونسیان تصریح کرد: فرایند یادگیری یکی از پیچیده‌ترین مخلوقات باری تعالی است، واسطه یادگیری و یاددهی قراردادن امری بزرگ و مهم است که ما معلمان واسطه گر خدا و دانشجویان و دانش آموزان هستیم.

وی گفت: مطابق تعبیر حضرت آقا تعلیم و تربیت زیر ساخت اصلی سعادت و پیشرفت کشور است.

سرپرست دانشگاه علم و صنعت اضافه کرد: برنامه‌های دانشگاه نیازمند کار‌های بیشتری است و خودخواهی است که بخواهیم فعالیت‌های خود را به تنهایی برگزار کنیم، برنامه راهبردی برنامه اصلی دانشگاه است و جزئیات برنامه‌های دانشگاه را پس از اعلام به دانشکده ها، ابلاغ می‌کنیم.

یونسیان تاکید کرد: توسعه دانشگاه و به تعبیر حضرت آقا پیشرفت دانشگاه در راستای میل به مقام سربازی آقا امام زمان است، دانشگاه علم و صنعت را به کمک یکدیگر و با یاری خداوند بیش از پیش آباد خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • تعلیم و تربیت زیر ساخت اصلی سعادت و پیشرفت کشور است
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • تهاجم فرهنگی در کمین جوانان و خانواده هاست
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق