Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، صدرا علی‌اکبرخانی مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی باغداران ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تولید مرکبات اظهار کرد: بر اساس برآورد‌ها و پیش بینی‌های اولیه امسال بیش از ۲.۵ تا ۳ میلیون تن مرکبات در کشور تولید می‌شود که ۲ میلیون تن از این میزان مربوط به استان مازندران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
او با اشاره به اینکه تولید مرکبات از لحاظ کمی و کیفی در وضعیت مطلوبی قرار دارد، افزود: معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی باید به دنبال کیفی سازی محصول مطابق با استاندارد‌های روز دنیا باشد تا امکان رقابت در بازار‌های هدف فراهم شود.
 
علی‌اکبر‌خانی ادامه داد: با توجه به مشکلات زیرساختی در خصوص حمل و نقل، ماشین آلات، نبود رایزن صادراتی در بازار‌های هدف و غیرهاز دولت تقاضا داریم که با ایجاد حمایت‌های لازم و تسهیل گری مشکلات زیرساخت را مرتفع کند تا صادر کنندگان به سهولت در بازار‌های هدف حضور یابند.
 
این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت تنظیم بازار شب عید بیان کرد: مصوبات ابتدایی تنظیم بازار مرکبات شب عید ابلاغ شده و پس از انتخاب مباشران از ۱۵ آبان خرید تنظیم بازار مرکبات شب عید آغاز می‌شود
 
به گفته وی امسال برای تنظیم بازار شب عید رقمی بالغ بر ۳۰ هزار تن مرکبات و ۲۲ هزار تن سیب خریداری خواهد شد هرچند این میزان ۱ درصد تولید هم نیست، اما از لحاظ بعد روانی شرایطی در بازار ایجاد می‌کند که دلالان نمی‌توانند با نرخ‌های کمتر محصول را از باغداران خریداری کنند.
 
مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی باغداران ایران در ادامه افزود: رسالت اصلی اتحادیه سرایسری باغداران آن است که فاصله بین تولید کننده و مصرف کننده را از طریق عرضه مستقیم محصولات و ایجاد بارانداز‌ها کوتاه کند تا سودجویان و دلالان نتوانند سود‌های هنگفتی را نسیب خود کنند و بازار را دچار تلاطم کنند.
 
او مجموع تولید محصولات باغی کشور را ۱۹ میلیون تن اعلام کرد و گفت: ۷ میلیون تن از این میزان به تولید سیب و پرتقال اختصاص دارد که اگر مدیریتی در این باره صورت نگیرد بازار دچار چالش می‌شود.
 
علی‌اکبر‌خانی درباره قیمت مرکبات و سیب تنظیم بازار شب عید افزود: امسال قیمت هر کیلو پرتقال شب عید با در نظر گرفتن سود مبشر ۴۵۰۰ تومان، سیب دماوند ۴۹۵۰ تومان و سیب ارومیه ۴۸۵۰ تومان است.
 
این مقام مسئول در پایان با تاکید بر صادرات محصولات باغی افزود: با توجه به شرایط مساعد تولید از مسئولان دولتی انتظار می‌رود که مشکلات زیرساخت را هرچه سریع‌تر مرتفع کنند تا بتوانیم ارز آوری مناسبی از این محل داشته باشیم ضمن آنکه ۲۵ درصد تولید سیب کشور سیب صنعتی و پا درختی است که از این رو باید صنایع تبدیلی و تکمیلی به روز شوند و همواره بر ظرفیت آن‌ها افزوده شود تا این میزان تولید به هدر نرود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۷۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،غلامرضا قنبری اظهار کرد: به منظور کنترل و ثبات بازار و رفاه شهروندان تاکنون 1.5 تن گوشت منجمد گوسفندی تنظیم بازاری با قیمت مصوب تنظیم بازار در شهرستان بهشهر توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر تصریح کرد: یکی از ابزارهای مؤثر در کنترل قیمت، تزریق کالاهای اساسی با نرخ مناسب در سطح فروشگاه‌ هاست.

وی در خاتمه یادآور شد: 26 تن مرغ منجمد و 8 تن گوشت قرمز گوساله منجمد نیز قبلا به شهروندان بهشهری توزیع شد.

دیگر خبرها

  • ۶ میلیون متر مکعب روان آب در استان سمنان ذخیره سازی شد
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد
  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود