Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم نامه مشترک بین سازمان حفاظت محیط زیست و دبیرخانه بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان منعقد شد که بر اساس آن، سازمان حفاظت محیط زیست از سه اثر برتر محیط‌زیستی در این جشنواره تقدیر خواهد کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، جشنواره بیست و ششم تئاتر، کودک و نوجوان با شعار «کودک، طبیعت و تئاتر» برگزار خواهد شد؛ هدف از انتخاب این شعار برقراری پیوندی عمیق بین نسل آینده‌ساز کشور با محیط زیست و طبیعت است و در بخش‌های مختلف جشنواره هم به صورت ویژه به این موضوع پرداخته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در ۸ بخش تئاتر کودک، تئاتر نوجوان، تئاتر خردسال، تئاتر خیابانی، تئاتر بین‌الملل، نمایشنامه‌ نویسی، دانش‌آموزی، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی، آبان ماه امسال در همدان برگزار می شود.

مسابقه تئاتر کودک، میزبان نمایش‌های گروه سنی ب و ج (۶ تا ۱۲ سال) و مسابقه تئاتر نوجوان میزبان نمایش‌های گروه سنی د (۱۲ تا ۱۶ سال) خواهد بود. در هر کدام از این بخش‌ها حداکثر ۸ نمایش پذیرفته می‌شود.

بخش تئاتر خردسال با ایده اجرای نمایش در مهد کودک‌ها، مراکز پیش دبستانی و آموزشگاه‌ها، با حداقل امکانات فنی برگزار خواهد شد.

موضوع جشنواره تئاتر کودک و نوجوان آزاد است، اما پرداختن به مضامین اخلاقی، فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی، ارتباط کودک و طبیعت، خانواده، نشاط و امید در فضای جامعه و نسل آینده در قالب آثار خلاقانه و پرمخاطب در اولویت انتخاب ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: 10 شهریورماه آخرین مهلت ارسال آثار بخش نمایشنامه نویسی معرفی کاندیدای دو بخش «پژوهش» و « ایده‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی»جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تئاتر جشنواره بین المللی سازمان حفاظت محیط زیست کودک و نوجوان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۷۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید

ایسنا/گیلان معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: صدها قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی بومی و مهاجر در تالاب بین‌المللی انزلی آشیانه‌سازی و تخم گذاری کردند.

تورج صادقی امروز ۱۳ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه صدها قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی بومی و مهاجر در تالاب بین‌المللی انزلی آشیانه‌سازی و تخم‌گذاری کردند، اظهار کرد: برخی از پرندگان آبزی مانند پرستوهای دریایی تیره و کشیم بزرگ در غرب تالاب انزلی که از امنیت بیشتری برخوردار هستند، آشیانه سازی و تخم گذاری کردند و در روزهای آتی به همراه جوجه‌های خود از لانه خارج می‌شوند.

وی وضعیت مطلوب زیستگاهی، امنیت حاکم و تغذیه مناسب در تالاب بین‌المللی انزلی را سبب جوجه‌آوری بسیاری از پرندگان آبزی و کنارآبزی در این تالاب بین‌المللی دانست و از مردم و گردشگران خواست در این فصل که پرندگان مشغول لانه‌سازی و تخم‌گذاری هستند از ترددهای غیرضروری در نزدیکی کلونی‌های این پرندگان خودداری کنند.

 معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: دوستداران طبیعت و مردم در صورت مشاهده افراد متخلف، مراتب را به ماموران یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.

صادقی با اشاره به لانه‌سازی و آشیانه‌سازی پرنده کشیم بزرگ در تالاب انزلی، خاطرنشان کرد: کشیم بزرگ با نام علمی Podiceps major نام یک گونه از تیره کشیم است، این پرنده بودن در آب را به هر جای دیگر ترجیح می‌دهد و لانه خود را روی آب می‌سازد و هنگام فرار، به جای پرواز کردن، به زیر آب شیرجه می‌رود؛ کشیم بزرگ گیس‌پرهایی دارد که به سبب آن، گاه مرغابی شانه‌به‌سر نامیده می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایان جشنواره ملی "شعر کودک و نوجوان رضوی" در همدان 
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان