Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@23:34:34 GMT

هزینه سفرکردن به مشهد چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۹۷۵۹۰

هزینه سفرکردن به مشهد چقدر است؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رباط‌ها و کاروانسر‌های تاریخی در مسیر‌های منتهی به شهر مشهد با همکاری «جمعیت خدمتگزار زائران پیاده رضوی» برای اسکان موقت زائران پیاده در مناسبت شهادت امام هشتم شیعیان، تجهیز و آماده شده‌اند. در این مسیر مراکز اطلاع‌رسانی گردشگری نیز ایجاد شده تا زائران را برای دریافت خدمات، هدایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر خدماتی که در اختیار زائران پیاده قرار داده می‌شود یا رایگان است و یا ارزان. به تاسی از پیاده‌روی اربعین، به مناسبت پیاده‌روی رضوی نیز در مسیر‌های منتهی به مشهد موکب‌ها یا چادر‌هایی برای پذیرایی از زائران پیاده، برپا می‌شود.

سوای زائران پیاده، تور‌هایی به این مناسبت برگزار می‌شود که ظرفیت بیشتر آن‌ها تا روز دهم آبان‌ماه تکمیل شده است. مسافرانی که انفرادی و خارج از تور برای سفر مشهد اقدام کرده‌اند نیز بلیت برگشت هواپیما و قطار را به سختی می‌توانند تهیه کنند و یا باید هزینه بیشتری بابت آن بپردازند.

درحال حاضر نرخ تور مشهد برای دو شب اقامت با ارزان‌ترین پرواز از ۵۶۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۵۷۰ هزار تومان است. قیمت تور‌های ریلی مشهد با دو شب اقامت در هتل ۵ ستاره از ۴۵۰ هزار تومان آغاز می‌شود تا یک میلیون و ۱۱۰ هزار تومان. این قیمت‌ها بسته به تعداد روز اقامت، نوع اقامتگاه و درجه آن، وسیله نقلیه و خدمات جانبی و مبداء مسافر متغیر است.

اما بیشترین تغییر قیمت در مناسبت شهادت امام رضا (ع) در سفر‌های هوایی به ویژه در مسیر‌های برگشت رخ داده است. درحال حاضر قیمت بلیت پرواز یکطرفه از مبدأ تهران به مقصد مشهد از ۲۶۹ هزار تومان تا ۷۰۱ هزار و ۳۰۰ تومان است، اما قیمت همین بلیت‌ها در مسیر برگشت از مشهد به تهران تا ۸۰۵ هزار تومان رسیده که بیشتر از نرخ مصوب و اعلام شده در "جدول نرخ پرواز‌های داخلی" است.

در مسیر طولانی مشهد ـ اهواز نیز قیمت این بلیت‌ها برای مسیر رفت حدود ۳۵۵ هزار تومان و برای مسیر برگشت از ۴۱۰ هزار تا ۶۸۶ هزار تومان است.

در مسیر پرتردد بندرعباس ـ مشهد نیز قیمت رفت و برگشت بلیت هواپیما مجموعا یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان می‌شود.

سفر با قطار به مشهد به نسبت هواپیما مقرون‌به صرفه‌تر است، به این شرط که جای خالی پیدا شود. پایین‌ترین نرخ بلیت قطار که درحال حاضر پیدا می‌شود ۶۴ هزار و ۳۰۰ تومان و بیشترین آن۲۲۰هزار تومان برای یک نفر است. نرخ بلیت‌های برگشتی قطار نیز همانند هواپیما بیشتر از قیمت مسیر رفت است. قیمت بلیت قطار برگشتی از مشهد به تهران طبق آنچه در جدول فروش دیده می‌شود، از ۸۵ هزار تا ۳۳۰ هزار تومان است.

در مسیر بندرعباس به مشهد نیز قیمت بلیت قطار برای هر نفر حدود ۲۵۰ هزار تومان تعیین است که بلیت برگشت آن تا پایان این هفته نایاب شده است.

در مسیر تبریز ـ مشهد نیز قیمت بلیت قطار در هر مسیر از ۱۳۸ تا ۱۹۵ هزار تومان است.

قیمت بلیت اتوبوس مشهد از مبدأ تهران از ۵۷ هزار تا ۹۷ هزار تومان است. نرخ اتوبوس بسته به بُعد مسافت و شهر مبدأ مسافر نیز متغیر است.

قیمت اقامت در هتل‌های مشهد برای تعطیلات پیش‌رو که با شهادت امام رضا (ع) همزمان شده است نیز از ۸۵ هزار تومان برای اتاق یک نفره آغاز می‌شود تا ۴ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان می‌رسد که نرخ یک سوئیت دوبلکس چهار نفره با خدمات ویژه است.

ظرفیت بیشتر هتل‌های مشهد برای روز‌های ششم و هفتم آبان‌ماه تقریبا تکمیل شده است. برخی از هتل‌ها نیز اعلام کرده‌اند در مناسبت شهادت امام رضا (ع) رزرو کمتر از چهار شب را نمی‌پذیرند که معاون گردشگری قبلا متذکر شده: این اقدام هتل‌ها خلاف ضوابط است.

قیمت اجاره خانه برای اقامت در این شهر نیز از شبی ۷۰ هزار تومان برای یک واحد ۴ نفر آغاز می‌شود و به ۷۳۵ هزار تومان برای یک واحد دو نفره می‌رسد. نرخ اجاره روزانه این خانه‌ها، براساس داده‌های نرم‌افزار‌های مجاز رزرواسیون اقامتگاه‌ها اعلام شده و ممکن است در بازار آزاد نرخ‌ها متفاوت از این ارقام باشد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مشهدمقدس هزینه سفر شهادت امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۷۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم آلمان دوباره افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، حذف کمک‌هزینه انرژی یک محرک کلیدی برای صعود دوباره قیمت‌ها و تورم در آلمان در ماه جاری بوده است. روند مشابهی در اوایل روز دوشنبه در اسپانیا هم به نمایش گذاشته شد؛ پس‌ازآنکه دولت حمایتی که به جلوگیری از افزایش هزینه‌های انرژی کمک می‌کرد را حذف کرد، نرخ تورم به ۳٫۴ درصد رسید. در همین حال، رشد قیمت‌ها در ایرلند از ۱٫۷ درصد به ۱٫۶ درصد کاهش یافت.

انتظار می‌رود که داده‌های منطقه ۲۰ کشوری یورو که روز سه‌شنبه منتشر می‌شود، برای اولین بار رقم اصلی تورم را بدون تغییر روی ۲٫۴ درصد نشان دهد.

مقامات بانک مرکزی اروپا با اتکا به عقب‌نشینی نرخ تورم از اوج دورقمی خود در سال ۲۰۲۲، در حال آماده شدن برای اولین کاهش هزینه‌های استقراض در ماه ژوئن هستند. اینکه حجم کاهش نرخ بهره در سال جاری چه اندازه خواهد بود، موضوع بحث پرجنب‌وجوشی است که تعداد کمی جرأت ارائه پیش‌بینی‌های ملموس را دارند زیرا چشم‌انداز کاملاً نامشخص است.

به گفته اقتصاددانان، تورم سرفصل آلمان که بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به شمار می‌روند و نوسان قیمت‌ها در آن تأثیری مستقیم بر اقتصاد کل اروپا دارد، در ماه آوریل به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی اندکی افزایش یافت و احتمالاً در ماه آینده به دلیل تأثیرات پایه بر قیمت حمل‌ونقل، جهش صعودی دیگری خواهد داشت. بااین‌حال، روند کلی تورم در حال کاهش است.

سیاست‌گذاران به‌ویژه بر قیمت خدمات داخلی متمرکز هستند، جایی که رشد در ماه‌های اخیر سرسخت باقی‌مانده است. این روند به‌شدت تحت تأثیر روند افزایش دستمزدها است که برای جبران افزایش هزینه‌های زندگی با سرعت بالایی در حال افزایش است. به گفته اقتصاددانان، خطرات برای رسیدن به‌موقع به هدف تورمی همچنان وجود دارد و یک عامل تعیین‌کننده در اینجا آن است که چگونه رشد ضعیف بهره‌وری همراه با افزایش شدید دستمزدها فشار کلی قیمت اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

درعین‌حال، درآمدهای بالاتر پیش‌شرطی برای احیای اقتصادی نوپا است. در آلمان، استثنائات تجاری بهبودیافته و فعالیت‌ها، به‌ویژه در بخش خدمات، با نشانه‌هایی مبنی بر جلوگیری از رکود زمستانی در حال افزایش است.

لغو تدابیر کمک‌هزینه‌ای در سرتاسر اروپا دلیلی کلیدی است که تورم ممکن است در بقیه سال به‌طور گسترده تغییر کند و در آستانه هدف تورمی نوساناتی داشته باشد. در آلمان، پایان کاهش موقت مالیات گاز طبیعی اصلی‌ترین عامل افزایش قیمت‌ها بوده است.

افزایش قیمت‌ها در آلمان در ماه مه بیشتر خواهد شد که عمدتاً به دلیل تأثیرات پایه مربوط به قیمت حمل‌ونقل است. بااین‌حال، روند نزولی گسترده‌تری باید پس از پایان شوک قیمت انرژی و بهبود مشکلات زنجیره تأمین ادامه یابد.

کد خبر 6095483 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۴ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۳ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • سهم سوغات، ۲۵درصد هزینه‌های زائران
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۲ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • آیا با هواپیما می‌توان سفری ارزان به مشهد داشت؟
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت