Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، موضوع کاهش تنوع مدارس در مجلس مطرح شد که در کنار این موضوع حذف کامل مدارس سمپاد هم محتمل است البته این موضوع در حالی پیش می‌رود که به تازگی رئیس جمهور اساس نامه سمپاد را امضا کرده است و این اقدام می‌تواند در مسیر بهبود جایگاه این مدارس باشد، اما در مقابل زمزمه حذف سمپاد در مصوبه کاهش تنوع پارادوکسی را در فعالیت این مدارس به وجود آورده است البته برخی کارشاسان حوزه تعلیم و تربتی معتقد هستند جداسازی دانش آموزان در مدارس باعث ایجاد نظام چند طبقگی می‌شود و حتی دانش آموزان نخبه هم نباید از دانش آموزان عادی تفکیک شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدارس سمپاد ضرورت آموزش و پرورش است

فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره موضوع تنوع مطالب و شائبه حذف سمپاد در این مصوبه اظهار کرد: مدارس سمپاد امروز به عنوان یک ضرورت مطرح هستند از طرفی دیگر این مدارس در گروه مدارس دولتی قرار می‌گیرند و از نظر تنوع مدارس طی مصوبه همان دو نوع مدارس دولتی و غیردولتی را داریم.

او ادامه داد: سمپاد همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است و حذف یا تضعیف آن جایگاهی ندارد.

مهاجرانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی انتقادات مبنی بر وجود سمپاد مطرح است، آیا آن را به جا می‌دانید یا خیر، اظهار کرد: آرزو داریم روزی اقتصاد آموزش و پرورش به جایی برسد که بتوانیم بگوییم نیاز به جدا کردن دانش آموزان با شرایط مختلف نیست، اما در شرایط فعلی که وجود مدارس سمپاد به شدت ضرورت دارد چرا که امکانات تمام مدارس وضعیت یکسانی ندارد و دانش آموزان نمی‌توانند با شرایط مختلف از این مدارس استفاده لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار آموزش و پرورش استعدادهای درخشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۷۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان معمار آینده نظام هستند

ایسنا/گیلان فرماندار رشت با تأکید بر اینکه معلمان در تراز انقلاب پرورش دهنده و تربیت کننده جامعه انقلابی هستند، گفت: معلمان یکی از مؤثرترین ارکان آموزش و پرورش بوده و معمار آینده نظام هستند.

کیا عاشوری امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان رشت، شورای آموزش و پرورش را از مهمترین جلسات عنوان کرد و حضور اعضا را الزامی دانست و گفت: استمرار جلسات شورای آموزش و پرورش منجر به شناسایی نقاط ضعف و قوت می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت با گرامیداشت هفته معلم و بزرگداشت شهادت استاد مطهری، افزود: معلمان یکی از مؤثرترین ارکان آموزش و پرورش بوده و معمار آینده نظام هستند و نسل امروز محصول تعلیم و تربیت معلمان و جامعه فرهنگیان است.

عاشوری با تأکید بر اینکه معلمان در تراز انقلاب پرورش دهنده و تربیت کننده جامعه انقلابی هستند، گفت: حل مشکلات کشور از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد و دانش‌آموزان آینده سازان جامعه هستند که رفع نیازهای جامعه دانش‌آموزی باعث ارتقای سواد آموزشی جامعه می‌شود.

عاشوری با اشاره به شکاف بین نسل امروز و دیروز، تصریح کرد: بسیار فاصله بین نسلی از لحاظ اندیشه، تفکرات و باورهای اعتقادی وجود دارد که خلأها باید با آموزش پر شود.

وی با تاکید بر به روزرسانی آموزشی معلمان و جامعه فرهنگیان گفت: آموزش باید محور کار معلمان و فرهنگیان جهت ارتقای سطح آموزشی و پرورشی قرار گیرد؛ معلمان باید شکاف بین نسل‌ها را پر کنند.

فرماندار رشت با اشاره به جنگ رسانه‌ای موجود و فضای مجازی و ایجاد شبهات در بین دانش‌آموزان بیان کرد: فرهنگیان با علم روز و دانش به شبهات دانش‌آموزان پاسخ منطقی و مستدل دهند.

عاشوری با اشاره به فرارسیدن فصل امتحانات افزود: بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز در شهرستان رشت در مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم برای امتحانات نهایی آماده می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی