Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اگر قوه قضا به حمایت از دولت نپردازد و نگاهش به دستگاه اجرا، نگاه اتهامی باشد، کار دستگاه اجرا ابتر می‌ماند.

«اشرف بروجردی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و فعال حوزه زنان، در خصوص انتقادات رادیکال از سوی دو جناح سیاسی کشور به دولت و تاثیر آن به خبرنگار برنا گفت: طبعا انتقادات رادیکال تصمیم‌گیری‌ها را دچار چالش می‌‌کند و باعث می‌شود نتوان تصمیمات بالاتری را اتخاذ و انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیگر اینکه بخشی از مشکلات موجود ناظر بر مشکلات داخلی است و آنهایی که ناظر بر مشکلات داخلی است، طبیعتا می‌تواند اختلال ایجاد کند؛ به خصوص در روند اجرا و در روند اطلاع‌رسانی مناسب به جامعه.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به موضوع تحریم‌های آمریکا علیه ایران، گفت: طبیعتا وقتی با یک سری نواقص و مشکلات مواجه هستیم از جمله تحریم؛ اگر بخواهیم به خوبی با تحریم‌ها مقابله کرده و از فضای آن بیرون بیاییم و موفق شویم، احتیاج به یک همبستگی ملی داریم.

وی در تشریح شرط تحقق همبستگی ملی، گفت: همبستگی ملی زمانی می‌تواند محقق شود که هر 3 دستگاه یعنی دستگاه قضائیه، مجریه و مقننه بتوانند از یک شیوه و روشی واحد پیروی کنند و به عبارتی برای حوزه عملشان منشور مشترک، داشته باشند.

اشرف بروجردی افزود: منشور مشترک می‌تواند به دستگاه‌ها کمک کند که بر نواقص، معایب و مشکلاتی که در حوزه عمل پیش روی هر یک از دستگاه‌ها است، فائق آیند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با انتقاد از سوالات مکرر مجلس از وزرای دولت، اظهار کرد: دولت بخشی از روند کار و فرآیند اجرا امور در کشور است و بخشی هم احتیاج به قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های مناسب دارد که معمولا آن را دولت تنظیم می‌‌کند ولی قانونش را در مجلس پایه‌گذاری می‌کند؛ وقتی مجلسی داریم که مرتبا از وزرا سوال می‌کند و یا مطالباتی دارد که طرح آن باعث می‌شود مسئول اجرایی نتواند به خوبی کارش را پیش ببرد و بخش عمده‌ای از وقتش را باید صرف این کند که پاسخگو باشد، چنین به نظر می‌رسد که همراهی لازم با وجود ندارد.

 وی افزود: همراهی و همدلی این دو قوه کمک می‌کند تصمیماتی که اتخاذ می‌شود بهتر، بیشتر و سریع‌تر عملیاتی شود.

اشرف بروجردی با تاکید بر اینکه نگاه قوه قضائیه به دولت نباید نگاه اتهامی باشد، تصریح کرد: در قوه قضاییه هم دقیقا این طور است یعنی اگر قوه قضا به حمایت از دولت نپردازد و نگاهش به دستگاه اجرا، نگاه اتهامی باشد، کار دستگاه اجرا ابتر می‌ماند. نگاه قوه قضاییه به دستگاه اجرا باید حمایتی باشد نه اتهامی. قوه قضائیه باید سعی کنند در امور تسهیل‌‌گری کند تا دولت بتواند کارش را به خوبی پیش ببرد.

بیشتر بخوانید: برگزاری نشست هم‌اندیشی ملی برای بررسی لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت جزئیات دریافت کارت شرکت در آزمون قضاوت

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت زنان قوه قضائیه قوه قضاییه انتقادات به روحانی انتقاد به حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۷۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات یک تصمیم پرسروصدا؛ ژوزه مورایس چگونه مسلمان شد؟

مربی پرتغالی سپاهان، به لحاظ اخلاقی بی‌تردید یکی از متفاوت‌ترین مربیان خارجی است که در سال‌های اخیر به فوتبال ایران آمده است. فارغ از آرامش و ادبیات مودبانه‌ای که او در برابر سوالات غالباً چالشی، یکی از ویژگی‌های قابل تحسین او، علاقه‌ای است که نسبت به فرهنگ، هنر و موسیقی ایرانی بروز می‌دهد.

این طرز تفکر، دقیقاً نقطه مقابل برخی مربیان اروپایی است که حتی با وجود سال‌ها حضور در ایران، نگاه بالا به پایین و اظهارنظر‌های توأم با نیش و کنایه را حفظ می‌کنند.

حادثه‌ای که زندگی مورایس را تغییر داد

به گفته برخی نزدیکان این مربی، ماجرای عجیبی زندگی او را تحت تاثیر قرار داده است. ماجرایی که کمتر درباره آن صحبت شده است.

او پیش از اینکه پیشنهاد سپاهان را بپذیرد و به ایران سفر کند، در یک سانحه رانندگی دچار وضعیتی شبیه بیهوشی و کما می‌شود و پس از بهبودی، نوع نگاه وی به زندگی به کلی متفاوت شده است.

می‌خواهم مسلمان شوم

اما آنچه مدیران باشگاه سپاهان را شگفت زده کرد، این بود که مورایس چندی پیش به باشگاه مراجعه کرده و می‌گوید: «من می‌خواهم مسلمان شوم. باید از کجا شروع کنم؟»

به منظور راهنمایی این مربی پرتغالی، ابتدا از طریق بخش فرهنگی باشگاه سپاهان، مسائلی در خصوص عرف، شرع و قانون در ایران و دین اسلام برای وی توضیح داده شده و بلافاصله مقدمات شرعی تشرف مورایس به دین مبین اسلام انجام شده است. وی همچنین در محضر یکی از علما، شهادتین را به زبان جاری ساخته و شرعا مشرف به دین اسلام شد و شیعه گردیده است.

نکته دیگر اینکه به موازات این اقدامات، یک مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار وی، فرایند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سوالات مورایس را برعهده داشته است.

ازدواج با دختر ایرانی

از مدت‌ها قبل زمزمه‌هایی مبنی بر ازدواج قریب الوقوع ژوزه مورایس با یک بانوی ایرانی در جریان بود. موضوعی که همراه با خبر تشرف او به دین اسلام، پررنگ‌تر شد و رسانه‌ها نیز درباره آن صحبت کردند.

در این خصوص گفته می‌شود مسائل شرعی ازدواج مورایس با همسر ایرانی‌اش اتفاق افتاده و طی چند روز آینده این مراسم به صورت رسمی برگزار می‌شود.


منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • موراتا: خیلی‌ها بهتر از من بودند که حالا نیستند
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • تابع فضاسازی ها تصمیم قضائی نمی گیریم
  • تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم/ قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • رئیس قوه قضائیه : به افکار عمومی بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی‌گیریم
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • پس از انتقادات فراوان: وی‌اِی‌آر در سوئد اجرا نمی‌شود!
  • جزئیات یک تصمیم پرسروصدا؛ ژوزه مورایس چگونه مسلمان شد؟