Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دکتر مسعود سعادت مهر اظهار کرد: درصورتی‌که نرخ ارز دارای نوسانات شدید باشد امنیت سرمایه‌گذاری به خطر ‌خواهد افتاد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی تولیدکننده با عدم ثبات در بازار مواجه شده و ریسک تولید به‌شدت افزایش می‌یابد.

سعادت مهر اضافه کرد: ‌ازاین‌رو بانک مرکزی وظیفه دارد تا نرخ ارز را در دامنه مشخصی تثبیت نگه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دکترای اقتصاد افزود: البته این دامنه تثبیت باید سالانه ‌با توجه به نرخ تورم داخلی و بین‌المللی تغییر کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور لرستان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی در دوران گذشته اقتصاد ایران، ثابت ‌نگه‌داشتن نرخ ارز در چند سال متوالی در یک نقطه و فشرده شده آن همانند یک فنر بوده که پس از چند سال ‌به‌یک‌باره به مرز انفجار رسیده است.

وی تصریح کرد: ازاین‌رو لازم است تا سیاست‌گذاران ارزی نرخ ارز را هرسال با توجه به نرخ ‌تورم تغییر داده و در دامنه مشخص تثبیت کنند.

سعادت‌بار گفت: علاوه بر آن، تک نرخی شدن نرخ ارز یکی از لوازم اصلی یک اقتصاد ‌سالم است. نرخ‌های ارز متعدد زمینه رانت و فساد را در اقتصاد افزایش داده و در اقتصاد رانتی، فضای رقابتی تولید از ‌بین رفته و رشد اقتصادی با مانع مواجه خواهد شد. ‌

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نرخ ارز نرخ تورم ارز تک نرخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۸۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب منهدم شد

به گزارش خبرنگار مهر، حامد محمدی، صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد از شبکه مخابرات و از دسترس خارج شدن خدمات نسبت به ۹۰۰ مشترک و خسارتی قریب به ۴۰۰ میلیون تومان، موضوع شناسایی و دستگیری مجرمین در دستور کار ضابطین قضائی قرار گرفت.

وی افزود: با دستورات قضائی عوامل انتظامی شهرستان رودبار جنوب اقدام به گشت زنی هدفمند و بررسی دوربین‌های مداربسته منتهی به صحنه جرم کردند و در نهایت دو فرد در این رابطه دستگیر شدند و به ۲۴ فقره سرقت اعتراف کردند.

محمدی، افزود: پس از بازجویی‌ها ردپای یک مال خر در این باره مشخص شد که پس از بازرسی‌های متعدد یک انبار با مقادیر قابل توجهی از کابل‌های مسروقه کشف و ضبط گردید و در نهایت مجرمین با قرارهای صادره قضائی روانه زندان شدند.

کد خبر 6092157

دیگر خبرها

  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • نقدینگی‌های جامعه باید به‌سمت بخش مولد اقتصاد یعنی نفت و گاز هدایت شود
  • داشتن مردمانی آشنا به علوم جدید می‌تواند در دامنه وقف قرار گیرند
  • باند سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب منهدم شد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد