Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:54:36 GMT

موقوفه سبز با سند اشتغالزایی

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۹۸۲۶۹

موقوفه سبز با سند اشتغالزایی

تاکنون طرح‌های متفاوتی برای استفاده از موقوفه شوکت‌آباد بیرجند ارائه شده که یکی از آن‌ها استفاده از ظرفیت مزرعه برای کشت گیاهان مختلف بوده استکه اشتغالزایی و برکت بسیاری را به همراه داسته است.

به گزارش ایسنا، یکی از موقوفات شاخص در استان خراسان جنوبی موقوفه محمد ابراهیم و محمد اسماعیل شوکت‌الملک است که روستا و زمین‌های اطراف و باغ و عمارت شوکت‌آباد را دربرمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موقوفه باغ و عمارت شوکت‌آباد در ۵ کیلومتری شرق بیرجند، کنار جاده بیرجند-زاهدان، در روستای شوکت‌آباد قرار دارد.

احداث این باغ مربوط به دوره قاجار و از املاک امیراسماعیل خان شوکت‎‌الملک بوده و به عنوان سکونتگاهی ییلاقی استفاده می‎‌شده و به دلیل آنکه وی وارث و فرزندی نداشت، اموال او به برادرش محمدابراهیم خان رسیده است.

تاکنون طرح‌های متفاوتی برای استفاده از این موقوفه ارائه شده که یکی از آن‌ها استفاده از ظرفیت مزرعه برای کشت گیاهان مختلف بوده است.

برداشت ۳۱۵ تن ذرت از موقوفه شوکت آباد

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: امسال در زمینی به مساحت هفت هکتار از موقوفه شوکت‌آباد ذزت کاشت شده و در هر هکتار ۴۵ تن ذرت برداشت شد که سال گذشته این میزان ۳۰ تن در هر هکتار بوده است.

وی اظهار کرد: موقوفه باغ و عمارت شوکت‌آباد با وسعتی در حدود ۸.۵ هکتار با شماره ۲۳۶۳ در سال ۱۳۷۸هـ . ش در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: شش دانگ مزرعه و قنات شوکت‌آباد وقفی است و این موقوفه دو وقف‌نامه به نام محمد ابراهیم و امیراسماعیل شوکت‌الملک دارد که ۳۷ نیت در دل آن قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه امسال در مزرعه الگویی فدک شوکت‌آباد بیرجند در حدود هفت هکتار ذرت کاشت شد، بیان کرد: در هر هکتار ۴۵ تن ذرت برداشت شد که سال گذشته این میزان ۳۰ تن در هر هکتار بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یادآور شد: درآمد این محصول صرف نیات واقف و صرف گسترش و هزینه‌های مزرعه الگویی فدک شوکت‌آباد خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۸۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان هندیجان گفت: با حضور کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه ۸ رقم گندم در قالب پروژه PVS (مقایسه ارقام) گنــدم آبــی که در روسـتای چـــم تـنــگ، حوره مرکز جهاد کشاورزی هندیجان شرقی کشت شده بود انجام شد.

علی شکاری افزود: هدف از اجرای این طرح انتخاب بهترین رقم از لحاظ عملکرد و سازگاری با منطقه و تحمل به شوری و آفات و بیماری‌ها می‌باشد.

وی اظهار داشت: ارقام کشت شده شامل آزادگان، اوج، برات، خلیل، داریون، سارنگ، سحر و مهرگان است.

شکاری تصریح کرد: عملیات برداشت این طرح همراه با کیل گیری و نظارت کارشناسان صورت پذیرفت.

وی اضافه کرد: باتوجه به نتایج به دست آمده مشخص شد عملکرد ارقام اوج و خلیل نسبت به دیگر ارقام بالاتر بوده است.

شکاری اظهار داشت: همچنین ارقام خلیل و داریون نسبت به دیگر ارقام به ورس حساس‌تر بودند.

دیگر خبرها

  • تاکید بر لزوم پرداخت وام‌های تکلیفی در شهرستان بستان آباد
  • ابرپروژه مسکونی تهران در محله یاخچی آباد با ۱۰ هزار واحد ساخته می شود
  • ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان
  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ سارق روی دکل برق دستگیر شد
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم