Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با تأکید بر اینکه اصرار دولت مبنی بر تصویب FATF محمل قانونی ندارد، گفت: تنها راه ما در چنین شرایط ایستادن بر مواضع اصولی و انقلابی خودمان است، همچنین ما باید به مبارزه با کشورهای سلطه گری که می خواهند مواردی را به ما تحمیل کنند تا به منافع خود برسند، بپردازیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ با انتقاد از اصرار دولت بر تصویب لوایح FATF گفت: همانگونه که در گذشته اعلام کرده‌ایم ماهیت قراردادهای دو جانبه و چند جانبه بین‌المللی یک معامله برد برد است؛ به نحوی که کشورهای طرفین قرار داد تعهداتی را متعهد می شوند و در مقابل منافع مشترکی را کسب می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آمریکا به صورت یک جانبه از برجام خارج شده است، عنوان کرد: عملا برجام ماهیت خود را از دست داده و هیچ کدام از تعهدات برجامی به صراحتی که در صحبت های رئیس جمهور و مسئولین دولتی اعلام شد از سوی اروپا و آمریکا انجام نشده است.

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران مورد شدیدترین تحریم ها قرار گرفته است، تصریح کرد:  تصویب لوایح چهار گانه موسوم به FATF در شرایط فعلی نه تنها معامله برد برد نیست؛ بلکه معامله صد در صد باخت برای کشور ما خواهد بود و ما در چنین شرایطی نمی توانیم از مزایای این لوایح چهار گانه استفاده کنیم.

کمالی پور با تأکید بر اینکه با پذیرش لوایح FATF دست به خود تحریمی خواهیم زد، ابراز کرد: من نمی‌دانم چرا دولتی که چند سال تلاش می کند و هیچ پایبندی از ناحیه کشورهای اروپایی، غربی و آمریکا نسبت به تعهدات برجامی ندیده است اما باز هم اصرار به تصویب این لوایح دارد؟

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: من خودم واقعا مانده‌ام که چرا دولت این همه اصرار به تصویب لوایح چهارگانه FATF دارد؛ چرا که با تصویب این لوایح نه تنها هیچ چیز عاید کشور ما نخواهد شد بلکه ما خودمان دست به خود تحریمی خواهیم زد و خودمان کشور را به سمت گوشه‌نشینی و انزوا خواهیم برد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه اصرار دولت مبنی بر تصویب FATF محمل قانونی ندارد، خاطرنشان کرد: تنها راه ما در چنین شرایطی، ایستادن بر مواضع اصولی و انقلابی خودمان است؛ همچنین ما باید به مبارزه با کشورهای سلطه‌گری که می‌خواهند مواردی را به ما تحمیل کنند تا به منافع خود برسند، بپردازیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۸۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ابلاغ شد

سخنگوی دولت از تصویب و ابلاغ اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور در هیات دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: به‌منظور تکریم، حمایت و پشتیبانی سازمان‌یافته، مؤثر و مستمر از ‎قهرمانان و ‎پیشکسوتان، اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور به تصویب هیات دولت رسید.

سخنگوی دولت ادامه داد: این اساسنامه که به تایید شورای نگهبان هم رسیده است، امروز برای اجرا ابلاغ شد.

کد خبر 748517

دیگر خبرها

  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ابلاغ شد
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان تصویب شد
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود /تا زمانی که شایعات دراینباره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • اصرار شنبه‌ای‌ها و مقاومت پنجشنبه‌ای‌ها