Web Analytics Made Easy - Statcounter

کبری رفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: امروز در جنوب غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران بارش داریم که گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه خواهد بود ضمن اینکه امروز در بخش‌های مرکزی، شرق، شمال شرق و شمال غرب بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد. 

وی اظهارداشت: بعدازظهر فردا سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود و بارش‌ها مناطق شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در تهران، قزوین و البرز را دربر می‌گیرد، همچنین بخش‌های مرکزی کشور، شرق، شمال شرق، دامنه‌های زاگرس مرکزی در جنوب غرب کشور نیز بارش‌های پراکنده خواهند داشت، روز چهارشنبه ادامه بارش‌ها همچنان در نیمه غربی کشور خواهد بود و در مناطق نیمه غربی بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اما روز چهارشنبه گستره این بارش‌ها به مناطق شرق و شمال شرق محدود می‌شود و بخش‌هایی از استان‌های سمنان و سیستان و بلوچستان نیز بارش‌های رگباری گاهی رعد و برق خواهند داشت از بعدازظهر پنجشنبه این سامانه از شرق خارج می‌شود اما نوار شمالی یعنی استان‌های ساحلی خزر از روز چهارشنبه تا آخر هفته به تناوب بارش باران دارند و امروز و فردا نیز احتمال بارش‌های خفیف در آن مناطق دور از انتظار نیست.

به گفته وی بارش‌هایی که از امروز تا روز چهارشنبه داریم در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی به شکل برف خواهد بود.

رفیعی گفت: از امروز تا چهارشنبه شرق دریای عمان و بخش‌هایی از تنگه هرمز در نزدیکی سواحل مواج خواهند بود و ارتفاع موج بین ۳.۵ تا ۴.۵ متر پیش‌بینی شده است.

ادامه بارش‌ها در تهران 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران امروز در برخی از ساعات بارش خواهد داشت که احتمال رعد و برق و وزش باد نیز دور از انتظار نیست، کمینه دمای امروز پایتخت ۱۳ درجه بالای صفر و بیشینه دمای تهران ۱۶ درجه بالای صفر می‌شود.

رفیعی اظهار داشت: بجنورد با دمای ۴ درجه بالای صفر و بندرعباس ۳۶ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وضعيت هوا بارندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۸۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (دوشنبه) در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی نقاط جنوب و مرکز کشور، استان‌های ساحلی خزر و قزوین، البرز و تهران رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه از شدت بارش در این مناطق تا حدودی کاسته شده و علاوه بر مناطق فوق، در شمال شرق کشور نیز بارش رخ خواهد داد.

چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های ساحلی خزر و چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق کشور کاهش دما رخ خواهد داد.

جمعه جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما در کشور خواهیم داشت.

خلیج فارس و دریای خزر در ۲ روز آینده مواج هستند.

کد خبر 849547 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران گرد و خاک

دیگر خبرها

  • بارش‌ها برای چهارمحال‌ و بختیاری تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت+فیلم
  • فارس بعد از ظهر امروز بارانی‌ می‌شود
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد:آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۱۱ استان
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود
  • وضعیت جاده‌ها / ترافیک سنگین در آزادراه‌های البرز
  • هواشناسی ایران/ سامانه بارشی جدید دوشنبه از غرب وارد کشور می‌شود
  • تداوم بارندگی در برخی استان‌های کشور
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت / بارش و ترافیک سنگین در محورهای شمالی