Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@07:37:10 GMT

مزايا و معايب بليط چارتر

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۹۸۷۰۷

مزايا و معايب بليط چارتر

خبرگزاری آریا- بلیط‌های چارتری بیش‌تر به عنوان بلیط‌های ارزان‌ قیمت معروف هستند. اما این بلیط‌ها به گونه‌ای هستند که شرکت ارائه‌دهنده‌ی بلیط خودش تمامی هواپیما را رزرو کرده باشد و به طور مستقل و نه سیستمی اقدام به فروش آن‌ها می‌کند. بنابراین بدیهی است که در هر زمان قیمت بلیط بسته به نظر شرکت است و این رقم گاهی حتی می‌تواند بیش‌تر از بلیط‌های سیستمی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما شما هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی از علی بابا باید به تمامی مزایا و معایب آن آگاهی داشته باشید. بدانید خرید آن چرا لازم است و یا چرا نباید از آن‌ها استفاده کرد. در این مطلب قصد داریم به توضیحاتی درباره این معایب و مزایای بلیط چارتر بپردازیم.

خرید بلیط چارتر چه مزایایی دارد؟

به عنوان اولین مزیت می‌توان همان قیمت ارزان و مناسبی که پیش‌تر ذکر کردیم را بگوییم. توجه داشته باشید که هرچه به زمان پرواز نزدیک‌تر شوید و شرکت همچنان صندلی خالی داشته باشد برای جلوگیری از ضررهای احتمالی مجبور می‌شود آن‌ها را با قیمت‌های پایین‌تری به مسافران عرضه کند. از طرفی این کار که به فروش بلیط‌ها منجر می‌شود برای خود شرکت هم سودهایی نیز دارد. ولی باید حواستان جمع باشد که این بلیط‌ها فقط در مواقع خلوت با قیمت‌های پایین فروخته می‌شوند. فرض کنید در یک تعطیلات و یا دوره‌ی پرسفری هستید. در این‌جور مواقع بلیط‌ها بدون نیاز به هیچ‌گونه کاهش قیمتی فروخته می‌شوند. بنابراین ممکن است حتی در این زمان با افزایش قیمت بلیط چارتر مواجه شوید و اگر از قبل برای خرید بلیط سیستمی اقدامی نکرده باشید با دردسرهایی روبه رو خواهید بود.

با این تفاسیر بهتر است فقط هنگامی نسبت به تهیه بلیط چارتر اقدام کنید که در دوره‌های معمولی و حتی کم‌سفر باشید. در این زمان‌ها نه تنها بلیط چارتر به راحتی پیدا می‌شود بلکه ممکن است انتخاب‌های بیش‌تری نیز داشته باشید. خرید بلیط چارتر بسیار خوب و مفید است به شرط آن‌که بدانید چه زمانی و از چه جایی آن را تهیه کنید. این موضوع حتی بر روی کیفیت سفر شما و آسودگی خیالتان بابت مسیر تاثیر بسیار بالایی دارد و رعایت آن برای خودتان مفید خواهد بود.

معایب خرید بلیط چارتر

همان‌طور که بخش قبلی گفتیم قیمت بلیط‌های چارتر ثبات خاصی ندارند. قیمت آن‌ها در هر دوره به سلیقه‌ی شرکت تعیین می‌شود و این می‌تواند هم خوب باشد و هم بد. اما مشکل دیگری که بلیط‌ چارتر دچارش است یکسان بودن قیمت آن برای تمام گروه‌های سنی است. یعنی فرقی ندارد که شما با چند کودک به سفر می‌روید. قیمت بلیط آن‌ها با شما برابر است و باید به یک مقدار پرداخت شود. از طرفی دیگر اگر تصمیم بر خرید بلیط چارتر داشته باشید دارای انتخاب‌های زیادی نخواهید بود. این نوع بلیط معمولاً در مسیرهای خاص ارائه می‌شود و ممکن است در آن دوره برای مقصد مورد نظر شما هیچ شرکتی اقدام به فروش بلیط چارتر نکرده باشد.

مورد آخر درباره معایب بلیط چارتر این است که امکان استرداد آن‌ها وجود ندارد. شما اگر به طور اشتباه بلیط بخرید یا در انتخاب ساعت آن دقت نکرده باشید دیگر باید با پولتان خداحافظی کنید. به دلیل قوانینی که شرکت‌ها برای این نوع بلیط‌ها دارند در صورت هرگونه اشتباهی مجبور به باطل کردن بلیط خود هستید و در این صورت پول شما نیز از بین می‌رود. بنابراین باید در هنگام خرید بلیط چارتر بسیار دقت کنید و یا از شرکت‌های معتبر برای خرید آن اقدام کنید.

سخن آخر

به دلیل اهمیتی که بلیط‌های چارتر دارند و قوانین سختگیرانه‌ای که درباره استرداد آن‌ها اعمال می‌شود باید در هنگام خرید بلیط نهایت دقت را به خرج دهید. ابتدا از تصمیم خود برای سفر مطمئن شوید. این‌که سفر شما به هر دلیلی لغو شود امری اجتناب ناپذیر است اما این‌که شما از رفتن به مقصدی که برایش بلیط تهیه کرده‌اید پشیمان شوید مورد دیگری است. پس ابتدای هر کاری و قبل از خرید بلیط حتماً برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید. وقتی این کار را انجام دادید می‌توانید با خیال راحت به لیست بلیط‌های چارتر وارد شوید و مناسب‌ترین آن‌ها برای خود خریداری کنید. شما می‌توانید بهترین بلیط ‌های چارتر را از علی بابا تهیه کنید. قوانین این سایت به گونه‌ای هستند که کمترین ضرری هم شامل مسافران عزیز نخواهد شد. در واقع اگر بخواهید سفرتان با بلیط چارتر را کنسل کنید، علی بابا پول شما را با درصدی جریمه پس می‌دهد. هنگام خرید بلیط چارتر، حواستان به درصد جریمه باشد. مواردی که در این مطلب مطرح شدند بخشی از مهم‌ترین مزایا و معایب بلیط‌ چارتر هستند. دانست این نکات پیش از خرید بلیط بسیار ضروری است. اگر در این مورد اشتباهی صورت بگیرد معمولاً جبران ناپذیز است و به خسارت‌هایی مالی منجر می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بلیط چارتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خرید مسکن در منطقه ۲۱ تهران +جدول

جدیدترین قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۲۱ تهران منتشر شد؛ براساس اطلاعات میدانی برای خرید یک واحد ۸۵ متری در شهرک استقلال، حداقل باید ۵ میلیارد و ۵۸۰ تومان تومان هزینه کرد.

به گزارش مشرق، در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره «منطقه ۲۱» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۵ متری در منطقه ۲۱ «شهرک استقلال»، ۸ ساله ساخت، نیازمند حداقل ۵ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید و فروش واحدهای دیگر در منطقه ۲۱ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۲۱) متراژ ساختمان عمر ساختمان قیمت کل ملک (تومان)
تهرانسر ۸۷ ۱۳۹۷ ۷,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک آزادی ۸۹ ۱۴۰۰ ۷,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک استقلال ۸۵ ۱۴۰۱ ۵,۵۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک دانشگاه ۸۸ ۱۴۰۲ ۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک دریا ۹۸ ۱۴۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک غزالی ۷۵ ۱۴۰۳ ۴,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک ویلا شهر ۷۰ ۱۳۹۸ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
وردآور ۸۰ ۱۴۰۱ ۴,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
منبع: مهر

دیگر خبرها

  • برای خرید؛ قیمت هر شاخه میلگرد ساده را چگونه محاسبه کنیم؟
  • بیش از ۱۳۰ کارخانه مشغول خرید برگ سبز چای هستند
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۲۱ تهران +جدول
  • قیمت قالب فلزی لبه ۵ با قیمت دلار بالا رفت؟!
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و نساجی آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و فولاد آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط fooladfc.ir
  • بلیط فروشی بازی سپاهان و استقلال خوزستان آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط fooladsepahansport
  • مزایا و معایب استفاده از لوله مانیسمان و لوله اسپیرال به عنوان لوله گازی چیست ؟
  • بلیط فروشی بازی استقلال و ذوب آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir