Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-30@20:25:03 GMT

پرواز کنکورد‌ها بر فراز «چرخ»

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۹۸۸۱۷

پرواز کنکورد‌ها بر فراز «چرخ»

چهل‌وپنجمین قسمت فصل ششم «چرخ» ساعت ۱۹ امروز، دوشنبه ۶ مهر، با موضوع آینده‌ی پرواز‌های فراصوت از شبکه‌ی چهار پخش خواهد شد.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در این برنامه محمدحسین جهان‌پناه، به‌عنوان مجری-کارشناس «چرخ» در شانزده سالگی بازنشستگی هواپیما‌های کنکورد با مسعود حبیبی قهرمان‌نژاد، کارشناس هوافضا، درباره‌ی آینده‌ی پرواز‌های فراصوتی گفتگو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هواپیما‌های کنکورد (Concorde) در سال ۲۰۰۳ بازنشسته شدند و دیگر از آن‌ها استفاده نشد. کنکورد تنها هواپیمای مسافربری بود که سرعت مافوق صوت داشت و مصرف سوخت بالا، محدودیت منطقه‌ی پروازی، صدای کرکننده و هزینه‌های بالای نگهداری از دلایل حذف این پرنده‌ی آتشین بود. کنکورد با استفاده از چهار موتور جت درون‌سوز درست مانند یک جت جنگنده یا یک بمب‌افکن B-۱B می‌توانست به راحتی با سرعت در حدود ۲۱۴۴ کیلومتر در ساعت و ارتفاع پروازی ۱۸۲۸۸ متر پرواز کند. به همین دلیل مسافران مسیر ۱۲ ساعته‌ی نیویورک به لندن را کمتر از شش ساعت طی می‌کردند. بلند شدن کنکورد از زمین ۵۳ ثانیه طول می‌کشید که البته با سر و صدای زیادی همراه بود که برای ساکنین اطراف فرودگاه خوشایند نبود؛ تا حدی که باعث شکستن شیشه‌ها می‌شد! علی‌رغم سفارش‌های خارج از کشور برای ۲۰۰ نمونه از هواپیما، به دلیل هزینه‌ی بالای سوخت و تعمیرات و اعتراضات گروه‌های محیط‌زیست، تنها ۲۰ نمونه از این هواپیما ساخته شد.

در بخش دیگری از «چرخ»، سوگل دانائی، کارشناس نجوم برنامه، مهم‌ترین اخبار این روز‌های دنیای نجوم مرور خواهد کرد.

گزارش محمدحسین جهان‌پناه از آزمایشگاه اشعه‌ی ایکس، یکی دیگر از بخش‌های چهل‌وپنجمین قسمت «چرخ» خواهد بود.

مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویداد‌های علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» روز‌های، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شبکه چهارم سیما برنامه چرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۸۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره شمس آذر علیه تیم رضا عنایتی

به گزارش "ورزش سه"، فراز امامعلی که به‌عنوان جانشین در بازی مقابل استقلال از سوی سعید دقیقی به کار گرفته شد، در دقایق کوتاه حضورش توانست مقابل این حریف در استادیوم آزادی گلزنی کند.

او که جزء باتجربه‌ترین بازیکنان شمس آذر در این فصل محسوب می‌شود و حضور در چند تیم لیگ برتری را در کارنامه دارد، بعد از گلزنی مقابل استقلال اکنون آماده تکرار این اتفاق برابر تیم اسبق خود است.

امامعلی در این فصل موفق شده دو گل برای شمس آذر به ثمر برساند و اکنون در هفته‌های کوتاه باقی‌مانده تا پایان لیگ، شاید جدال با پیکان بهترین فرصت برای این بازیکن برای افزایش تعداد گل‌هایش محسوب شود.

شمس آذر بعد از جدایی رحمان جعفری به‌عنوان برترین گلزن خود، اکنون عیسی مرادی و فراز امامعلی را به‌عنوان مهره‌های اصلی تهاجمی خود در اختیار دارد و باید دید آنها در ادامه فصل چه شرایطی را دنبال خواهند کرد و آیا قادر به تکرار گلزنی و جلب اعتماد سعید دقیقی خواهند بود یا خیر.

دیگر خبرها

  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خراسان جنوبی
  • پرواز مشهد به تهران به فرودگاه هاشمی نژاد بازگشت
  • نقص فنی، پرواز مشهد - تهران را از آسمان به مبدا بازگرداند
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • ستاره شمس آذر علیه تیم رضا عنایتی
  • پرواز شهرکرد به عسلویه برقرار شد
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • پرچم فلسطین بر فراز دانشگاه هاروارد!