Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@23:36:54 GMT

رشد ۳۳۰ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۹۸۹۷۷

رشد ۳۳۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در ابتدای ساعات معاملاتی امروز روند صعودی داشت و رشد ۳۳۰ واحدی را برای خود ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس و اوراق بهادار در ساعات ابتدایی امروز (دوشنبه 6 آبان) در دومین روز کاری خود در هفته معاملاتی جاری روند صعودی به خود گرفت و با رشد 330 واحدی در جایگاه 303 هزار و 780 واحد ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبصادر - بانك صادرات ايران، ونوين - بانك‌اقتصادنوين‌، خساپا – سايپا، شيران - س. صنايع‌شيميايي‌ايران، خودرو - ايران‌ خودرو و شپنا - پالايش نفت اصفهان صبح امروز در لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که در میان آنها وتجارت - بانك تجارت و ونوين - بانك‌اقتصادنوين‌ روند نزولی داشتند.

 

بنابر جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس نمادهای شیران با 77 واحد، فولاد با 35 واحد، اخابر با 31 واحد و رمپنا با 25 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند و در مقابل نمادهای شبریز با 166 واحد، ونوین با 31 واحد و برکت با 31 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

 

بنابراین گزارش، شاخص کل فرابورس نیز هم راستا با بورس امروز (6 آبان) روند صعودی داشت و با رشد 27 واحد در جایگاه 3 هزار و 811 واحد قرار گرفت. نمادهای ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، چكاپا - گروه صنايع كاغذ پارس، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، زاگرس - پتروشيمي زاگرس، ريشمك - توليد و صادرات ريشمك، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان و حريل - ريل پردازسير صبح امروز در صدر لیست نمادهای پربیننده فرابورس قرار داشتند که همگی صبح امروز روند صعودی داشتند.

 

این در حالی است که شاخص کل بورس و اوراق بهادار (شنبه 4 آبان) در دومین هفته معاملاتی خود در آبان ماه ریزش 382 واحدی داشت و با این ریزش در اولین روز معاملاتی خود در هفته جاری در ارتفاع 305 هزار و 424 واحد ایستاد و در ادامه روز این روند نزولی را ادامه داد تا جایی که شاخص کل با 2352 واحد ریزش در ارتفاع 303 هزار و 454 واحد قرار گرفت.

 

براساس جداول معاملاتی چهارم آبان ماه شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با 630 واحد افت معادل 0.77 درصد به 81 هزار و 304 واحد، شاخص کل «هم وزن» با 661 واحد ریزش معادل 0.82 درصد به 80 هزار و 163 واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با 442 واحد کاهش معادل 0.82 درصد به 53 هزار و 621  واحد، شاخص آزاد شناور با 2291 واحد کاهش، معادل 0.66 درصد به 344 هزار و 87 واحد، شاخص بازار اول با 1723 واحد افت معادل 0.77 درصد به 221 هزار و 150 واحد و شاخص بازار دوم با 4722 واحد کاهش معادل 0.76 درصد به 614 هزار و 399 واحد رسیده بودند.

 

نمادهای پربیینده صبح چهارم آبان بورس نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، خساپا – سايپا، وبصادر - بانك صادرات ايران، ونوين - بانك‌اقتصادنوين، شپنا - پالايش نفت اصفهان و خودرو - ايران‌ خودرو بودند که در میان آنها تنها نماد وبملت - بانك ملت روند صعودی داشتند. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح چهارم آبان نمادهای هاب شبندر با 132 واحد، حکشتی با 114 واحد، شتران با 89 واحد، خودرو با 70 واحد، نوری با 54 واحد و فارس با 52 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند و در مقابل فملی با 100 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در پایان معاملات چهارم آبان نمادهای فارس، شبندر، شبریز، شتران، حکشتی، پارسان و وبملت با 293، 170، 167، 166، 98، 94 و 86 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند و نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، خساپا – سايپا، وبصادر - بانك صادرات ايران، ونوين - بانك‌اقتصادنوين، شپنا - پالايش نفت اصفهان و خودرو - ايران‌ خودرو که در صدر لیست نمادهای پربیینده در پایان معاملات این روز قرار داشتند همگی با رنگ سرخ که نشاندهنده روند نزولی است در نماگر شیشه ای به نمایش درآمدند و به این ترتیب، در پایان اولین روز معاملاتی بورس در هفته جاری در 278 هزار و 693 نوبت معاملاتی، 2 میلیارد و 244 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 10 هزار و 112 میلیارد تومان در بورس معامله شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی نماز جمعه ماه صفر خراسان جنوبی رحلت پیامبر اسلام پیاده روی اربعین قرائت زیارت ازبعید کانون های مساجد شیراز فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۸۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس

محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در جریان معاملات امروز ۱۲ اردیبهشت بازار سرمایه شاخص کل بورس با کاهش ۳ هزار و ۹۰۱ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز افزایش ۴۲ واحدی در تراز ۷۵۰ هزار و ۸۴۳ واحدی قرار گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات امروز بازار سرمایه ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۳ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومانی ثبت شده است. امروز همچنین ۲۳۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد.

او افزود: امروز ۶۰ درصد بازار به عبارتی ۴۲۴ نماد در محدوده مثبت و ۴۰ درصد در محدوده منفی به کار خود پایان پایان دادند. امروز تعداد خریداران حقیقی در بازار ۹۸ هزار کد و تعداد فروشندگان حقیقی ۱۰۴ هزار کد بود. همچنین امروز صندوق‌های با درآمد ثابت شاهد ورود بیشترین میزان نقدینگی بودند و بیشتر خروج نقدینگی حقیقی‌ها به صنعت فرآورده‌های نفتی اختصاص یافت.

غفوری می‌گوید: این روز‌ها بازار کاملا بی رمق دنبال می‌شود و بازار در حالت بی میلی است و هیچ موتور محرکی با وجود ارزان بودن بازار دیده نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • لحظه به لحظه با بورس / کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل
  • افت نزدیک به ۳۰۰۰ واحدی شاخص در معاملات صبحگاهی بورس
  • کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل بورس