Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@21:58:01 GMT

آغاز نشست مهم حزب کمونیست چین

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۹۹۰۴۰

آغاز نشست مهم حزب کمونیست چین

حزب حاکم کمونیست چین همزمان با تداوم کند شدن رشد اقتصادی این کشور، چالش اعتراضات در هنگ کنگ و فشارها از سوی خارج علیه بلندپروازی‌های پکن، یک نشست مهم را در هفته جاری برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری شینهوا گزارش داد، نوزدهمین کمیته مرکزی حزب کمونیست چین از امروز(دوشنبه) چهارمین دور از نشستهای عمومی خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود ۳۰۰ عضو کمیته مرکزی چین در نشست این کمیته از دوشنبه تا پنج‌شنبه هفته جاری در پکن گرد هم می آیند.

این خبرگزاری در ادامه تصریح کرد، شی جینپینگ، رهبر حزب کمونیست چین و رئیس جمهور این کشور، در جریان جلسه امروز درباره پیش‌نویس سندی برای تقویت حاکمیت این حزب صحبت کرده اما به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

خبرگزاری شینهوا در گزارش خود تصریح کرد، این سند قرار است دربردارنده "مسائل مهمی در خصوص چگونگی حفظ و ارتقاء نظام سوسیالیسم با مشخصه‌های چینی و پیشبرد روند مدرنیزه‌سازی نظام چین و ظرفیت حاکمیت این کشور" باشد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رشد اقتصادی چین به کمترین سطح خود در حدود ۳۰ سال گذشته رسیده که از جمله علل اصلی آن، جنگ تجاری این کشور با آمریکا است و تداوم اعتراضات ضددولتی در هنگ کنگ نیز یک چالش مهم دیگر برای چین محسوب می‌شود.

بزرگان حزب کمونیست چین و اعضای قدرتمند کمیته مرکزی برای چهار روز پشت درهای بسته درباره بهبود سیستم سوسیالیستی کشور و حکومت بحث و تبادل‌نظر می‌کنند.

این اولین نشست کمیته مرکزی پس از نزدیک ۲۰ ماه است که بیشترین فاصله میان نشست‌های حزبی بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حزب کمونیست چین چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۹۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است

مجید چگنی در دومین نشست کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها در سال ۱۴۰۳ که با هدف ارائه گزارش وضع مطالبات شرکت‌های گاز استانی در سال ۱۴۰۲ و بررسی چالش‌ها و تمهیدات پیش‌بینی‌شده برای امسال برگزار شد، با اشاره به نقش مهم وصول مطالبه‌ها بر تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و تأمین رفاه عمومی با اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابربدهکاران تأکید کرد.

وی گفت: ارائه مستمر خدمات دولت، رونق اقتصادی کشور در طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی، منوط به تأمین منابع مالی است و یکی از اجزای مطلوب مصادیق آن توجه به وصول مطالبات است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: مدیران‌عامل شرکت‌های گاز استانی به ‌عنوان رئیس کمیته وصول مطالبه‌ها در استان و مدیران مالی این شرکت‌ها به‌عنوان دبیر کمیته، اهتمام ویژه‌ای به تحقق وصول مطالبه‌ها داشته باشند.

سیدمحمدحسین حسینی مدیر مالی شرکت ملی گاز ایران نیز گزارشی از فرآیند وصول مطالبه‌ها ارائه و اقدام‌های حوزه مالی این شرکت در این باره را تشریح کرد.

مسلم رحمانی مدیرهماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران نیز به‌عنوان دومین سخنران نشست، بیان کرد: وصول مطالبه‌ها و بهینه‌سازی مصرف از اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران است و بی‌تردید حصول به نتیجه در این فرآیند با سختی و مشکلاتی همراه است.

وی ادامه داد: کمک به بخش مولد اقتصاد کشور با هدف جهش تولید، دغدغه جدی شرکت ملی گاز ایران است، اما در صورت نبود همراهی صنایع در پرداخت مطالبات، شرکت در خدمات‌رسانی با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

مدیران‌ عامل شرکت‌های گاز استانی هم در این نشست ضمن بیان گزارشی از وضع وصول مطالبه‌ها در حوزه مأموریتشان، پیشنهادهایی به‌منظور تسهیل در این امر ارائه دادند.

براساس این گزارش، کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها، برای هماهنگی با هدف گرفتن تصمیم برای اخذ بدهی از مشترکان به‌ویژه بدهکاران عمده تشکیل شده است که در نشست‌های مستمر با رصد اقدام‌های شرکت‌های تابع، تمهیدات لازم اندیشیده می‌شود و هماهنگی‌های لازم به‌منظور تسهیل این فرآیند انجام خواهد شد.

منبع: شرکت ملی گاز

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • نشست کمیته جمع آوری کمک برای مردم غزه
  • «کمیته تماس منطقه‌ای» درباره افغانستان؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح
  • تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی ایلام مربوط به بهره وری است
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو