Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور سرزده معاون درمان وزارت بهداشت در شهرستان بشاگرد مشکل کمبود پزشک متخصص ونیروی انسانی بررسی شد وازآذرماه سال جاری بیمارستان بقیه الله این شهرستان به پزشک متخصص تجهیز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان بشاگرد، « قاسم جان بابایی »، معاون درمان وزارت بهداشت و درمان با حضور سرزده خود و بازدید از بیمارستان و دیدار با مردم و مسئولان، مشکلات حوزه بهداشت این شهرستان را از نزدیک بررسی و برای حل آنها تصمیماتی اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

در این بازدید که دکتر « حسین فرشیدی » رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، معاون درمان وزارت بهداشت را همراهی می کرد، پیرامون کمبود پزشک متخصص، جذب نیروی انسانی وهمچنین مشکلاتی دیگر در این حوزه بررسی تا برای حل آنها چاره اندیشی شود.
 

بیمارستان بشاگرد مانند کندوی بدون ملکه است
 

« یعقوب داد علی زاده »، رئیس شورای اسلامی شهرستان بشاگرد در خصوص این دیدار و پیرامون موضوعات مطرح شده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: بیمارستان بقیه الله اعظم شهرستان بشاگرد سالهاست که از کمبود پزشک متخصص و نیروی انسانی با مشکل مواجه است و مردم از بی توجهی به حل این مشکل رنج می برند.
 

 

 

وی عنوان کرد: این بیمارستان مانند کندوی بدون ملکه است و چون هیچ پزشک متخصصی در آن وجود ندارد، خدمات درمانی قابل ملاحظه ای در آن انجام نمی شود و مردم بیماران خود را با وسایل شخصی و یا کرایه ای به شهرستان های همجوار اعزام می کنند.
 

رئیس شورای اسلامی شهرستان بشاگرد در خصوص کمبود نیروی انسانی و جذب سهمیه نیروی بومی در دانشگاهها گفت: محرومیت شهرستان بشاگرد از بی توجهی مدیران بالادستی برای حل مشکلات این شهرستان است، در صورتی که اگر به مشکلات مطرح شده در شهرستان توجه شده بود، این شهرستان با محرومیت مواجه نمی شد.
 

وی در خصوص نبود سهمیه به شهرستان بشاگرد در ورودی دانشگاهها برای جذب نیروی بومی و پزشک عنوان کرد: برای ورودی به دانشگاهها به شهرستان بشاگرد سهمیه پزشک متخصص داده شود تا نیروی های مستعد وبومی منطقه از این ظرفیت استفاده ببرند، وسهمیه شهرستان را به افراد غیر بومی واگذار نکنند.
 

دادعلی زاده به جزء کمبود پزشک، کمبود پیرا پزشکی در بخشهای آزمایشگاه، رادیولوژی وپرستاری را دیگر نیاز های بیمارستان بشاگرد برشمرد و گفت: جذب نیروی آموزش دیده و تحصیل کرده در این بخش ها ا نیازهای دیگر بیمارستان است.
 

اورژانس هوایی 115 برای شهرستان بشاگرد درنظر گرفته شود
 

دادعلی زاده با توجه به پراکندگی منطقه واینکه مردم در روستاها اکثرا وسیله نقلیه ندارند، گفت: این شهرستان معروف به بارش بارانهای  چهل پسین در همه فصل های سال است که برخی از آنها با شدت زیاد و جاری شدن سیل و مسدود کردن راههای ارتباطی روستایی همراه  می شود و گاهی هم بیمارن اورژانسی در پشت این رودخانه ها قرار می گیرد که در صورت نرسیدن به پزشک جان خود را از دست خواند داد .
 

 

 

وی تصریح کرد: در شهرستان بشاگرد در چند نقطه برای احداث اورژانس 115 مصوب شده است اما خبری از آن تا کنون نشده و مراکز اورژانس موجود در شهرستان جوابگوی مردم نخواهد شد.
 

رئیس شورای اسلامی شهرستان بشاگرد با تاکیدبه این موضوع گفت: با توجه به شرایط منطقه از وزارت بهداشت و درمان تقاضا می شود تا به موضوع ایجاد اورژانس هوایی 115 نیز توجه جدی داشته باشد.
 

مشکلات و کمبودهای موجود در حوزه بهداشت به صورت ویژه پیگیری شود
 

 

« احمد محمودی »، فرماندار شهرستان بشاگرد نیز درگفتگو با خبرنگارخبرگزاری شبستان با اشاره به این دیدار، گفت: کمبود نیروی انسانی ونبود پزشک متخصص از اولویت های جدی در حوزه بهداشت ودرمان شهرستان است .
 

وی عنوان کرد: با توجه به محرومیت های شهرستان واینکه بشاگرد جزء 31شهرتان کمتر توسعه یافته کشور است نیاز است تا مشکلات موجود در حوزه بهداشت ودرمان به صورت ویژه رسیدگی شود.
 

 

ماندگاری پزشکان و کادر پرستاری در بشاگرد با حقوق ثابت و عدد پرداختی ماهیانه جبران می شود
 

« قاسم جان بابایی »، معاون درمان وزارت بهداشت پس از شنیدن مشکلات حوزه بهداشت ودرمان در خصوص نبود پزشک متخصص و نیروی انسانی گفت: تمام مشکلات مطرح شده را را به وزیر بهداشت به صورت کتبی ارائه خواهم کرد تا برای حل آنها تصمیم گیری شود.
 

 

 

وی افزود: برای کمبود پزشک متخصص در شهرستان نیز تفاهم نامه ای منقعد خواهد شد تا برای ماندگاری پزشکان علاوه بر پرداخت حقوق ماهیانه عدد ثابتی رابرایشان درنظر خواهیم گرفت تا ماندگاری آنها ما مشکل مواجه نشود.
 

معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرد: با نامه نگاری هایی که در آینده انجام خواهد شد برای جذب سهمیه  از مناطق محروم جهت سهمیه مختص به شهرستان بشاگرد برای جذب پزشک  با سازمان سنجش اقدامات لازم انجام می شود.
 

جان بابایی تاکید کرد: از اول آذرماه  دوپزشک متخصص در رشته های داخلی و اطفال جذب و در بیمارستان بقیه الله اعظم شهرستان بشاگرد مستقر خواهند شد.

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی نماز جمعه مسجد خراسان جنوبی ماه صفر کانون های مساجد شیراز پیاده روی اربعین خطبه نماز جمعه رحلت پیامبر اسلام بیمارستان بقیه الله بازدید سرزده معاون وزیر بهداشت بشاگرد هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۹۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت

مرد ۶۷ ساله که در بررسی‌های به عمل آمده و به دلیل تومور وسیع کلیه چپ که چسبندگی زیادی هم به بافت‌های اطراف داشت، تحت عمل جراحی قرار گرفت.

تیم جراحی این بیمار شامل : آیت اللهی (پزشک متخصص اورولوژی)، احراری (پزشک متخصص اورولوژی)، کیانفر (پزشک متخصص بیهوشی) و پرسنل اتاق عمل بیمارستان شهید بهشتی تفت، آقایان سرخی زاده، طباطبایی و صباغچی بود.

هم اکنون حال عمومی بیمار مساعد است.

 منبع: روابط عمومی بیمارستان شهید بهشتی تفت

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟ / جزئیات درگذشت یک پزشک زنِ متخصص روماتولوژی