Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی گفت: اقدامات لازم از سوی پدافند غیرعامل در حوزه‌ی زیستی، شیمیایی و سایبری تبریز انجام شده است.

محمد باقرآقایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فرارسیدن گرامیداشت هفته‌ی پدافند غیرعامل در هشتم آبان ماه سال جاری، اظهار کرد: امسال شعار هفته‌ی پدافند غیرعامل « مقاومت، بازدارندگی و رونق تولید» نام گذاری شده و تمامی دستورالعمل‌های اجرایی هفته نکوداشت پدافند غیرعامل به دستگاه‌های اجرایی استان ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برنامه‌هایی از جمله پیاده روی عمومی و خانوادگی جهت فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم در دهم آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود، معتقدم اگر آگاهی و اطلاع رسانی کافی انجام شود، قطعا توانایی ایجاد شده و این عوامل منجر به بازدارندگی خواهد شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی فرهنگ سازی و آموزش در جامعه را از اقدامات اساسی و اولویت پدافند غیرعامل دانست و گفت: طبقه‌بندی و سطح بندی زیرساخت‌های حیاتی در استان‌های حساس انجام می‌شود، همچنین اجرای رزمایش‌های مختلف با سناریوهای متفاوت جهت ارتقای سطح آمادگی در حوادث بحرانی از جمله برنامه‌های پدافند غیرعامل استان است.

وی با بیان این‌که تمامی دستگاه‌های اجرایی را موظف به اجرای مانور قطعی برق کرده‌ایم، افزود: طی چند سال گذشته این مانور در دستگاه‌های اجرایی استان اجرا می‌شود که براساس این مانور اکثر دستگاه‌های اجرایی مجهز به ژنراتور برق شده‌ و امسال توانستند در شرایط بحرانی ضمن تامین برق خود در صورت نیاز برق محوطه‌ی خود را نیز تامین کنند.

آقایی با بیان این‌که پدافند غیرعامل در هشت رویکرد فعالیت می‌کند، گفت: پدافند غیرعامل در حوزه‌ی زیستی و در خصوص کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و بیماری‌های مشترک دامی و انسان فعالیت گسترده دارد، در حوزه‌ی سایبری نیز با تشکیل  تیم تخصصی سایبری آسیب‌ها و تهدیدهای دستگاه‌های اجرایی را شناساسی و راهکارهای مناسب برای رفع آن ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: تمامی آسیب‌ها و تهدیدهای دستگاه‌های اجرایی توسط پدافند غیرعامل رصد و به هریک از آن‌ها نیز ابلاغ شده است، همچنین داشتن طرح پیوست پدافند غیرعامل برای مراکز مهم حساس و طبقه بندی شده جزوی از الزامات است.

 وی با اشاره به فعالیت‌های پدافند غیرعامل در حوزه‌ی شیمیایی، افزود: طبق مصوبات و برابر بند 9 سیاست‌های کلی نظام نسبت به جابه جایی مراکز خطرزا اقدام و این مراکز از داخل شهر به خارج از شهر انتقال داده می شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی با اشاره به انجام اقدامات اساسی پدافند غیرعامل در زمینه‌ی کنترل پسماندهای شیمیایی و زیستی مراکز بهداشتی و درمانی، افزود: حوزه‌ی فعالیت‌های پدافند غیرعامل بسیار گسترده است ولی رویکرد اصلی پدافند غیرعامل حفاظت از جان، اموال مردم و تمامی زیرساخت‌ها  و نظام مدیریتی کشور است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۹۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی اداره کل راه آهن تهران به عنوان دستگاه برتر

تین نیوز

آیین تجلیل از دستگاه های اجرایی در حوزه خدمات سفر در نوروز با حضور مدیران اجرایی شهر تهران برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، در این مراسم که با حضور مسئولین استانداری و شورای شهر تهران برگزار شد اداره کل راه آهن تهران به عنوان دستگاه برتر در زمینه ارائه خدمات مناسب به مسافران در شهر تهران معرفی و تقدیر شد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن
  • معرفی اداره کل راه آهن تهران به عنوان دستگاه برتر
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • عملکرد دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان بررسی شد
  • برخورد جدی با دستگاه‌هایی که مرتکب ترک فعل شوند
  • فرمانداران استان کرمان آماده هرگونه حادثه احتمالی باشند