Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@11:12:23 GMT

روزگار سرخابی‌ها، گشایش بعد از تنگنا

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۹۹۳۶۴

روزگار سرخابی‌ها، گشایش بعد از تنگنا

سرخابی‌ها با کسب پیروزی در هفته هشتم لیگ برتر و نیز با توجه به توقف غیرمنتظره سپاهان و تراکتورسازی به حضور در پله‌های بالای جدول امیدوارتر شدند.

به گزارش ایسنا، روزنامه دنیای‌ اقتصاد نوشت: «پرسپولیس و استقلال که هر یک فصل را با مشکلاتی متفاوت و البته به شکلی ناخوشایند آغاز کرده بودند، بالاخره مجال لبخند و امیدواری پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرخابی‌ها با کسب پیروزی در هفته هشتم لیگ برتر و نیز با توجه به توقف غیرمنتظره سپاهان و تراکتورسازی به حضور در پله‌های بالای جدول امیدوارتر شدند.

پرسپولیس، امیدوار به آینده

مثل روز روشن است که هر مربی دیگری غیر از گابریل کالدرون هم اگر جای برانکو را می‌گرفت، روزگار سختی را در پیش داشت. جانشینی با مردی که سه قهرمانی پیاپی به‌ دست آورده، انبوهی از رکوردها را به‌ جا گذاشته و عمدتا هم برابر رقبای سنتی نم پس نداده، واقعا دشوار بود. در این زمینه بد نیست به احوالات جناب خولن لوپتگی نگاه کنید که چگونه بعد از جانشینی‌اش با زین‌الدین زیدان در رئال‌ مادرید، دشوارترین روزهای حرفه‌اش را پشت سر گذاشت. گرفتن جای سرمربی موفق کار راحتی نیست و کالدرون هم با همین شرایط در پرسپولیس مواجه شد. این وسط برخی تصمیمات او مثل نیمکت‌نشین کردن جلال حسینی هم به گرفتاری‌هایش اضافه کرد. شاید اگر برانکو، جلال را بیرون می‌گذاشت، مردم به‌ خاطر عناوین و کارنامه‌اش با او کنار می‌آمدند اما کالدرون تازه‌وارد هنوز اعتباری جمع نکرده بود که به پشتوانه آن چنین تصمیمات ملتهبی بگیرد. قرعه سخت در هفته‌های آغازین هم شد قوز بالای قوز.

به این موضوع باید مقداری هم بدشانسی در مسابقاتی همچون بازی با سپاهان و شهر خودرو را اضافه کنیم تا تصویر درست‌تری از تنگنای مربی آرژانتینی به‌ دست بیاید. بالاخره اما با سر رسیدن بازی‌های آسان‌تر، لبخند هم به لب سرخ‌ها نشست. پرسپولیس برابر پیکان یک پیروزی خفیف به‌ دست آورد؛ بردی که اگر جونیور در زمین نبود و مثل همین بازی آخر با شاهین بوشهر عالیشاه به‌ جای او به میدان می‌رفت، شاید بسیار راحت‌تر به‌ دست می‌آمد. قرمزها برابر پیکان نزدیک به ۶۰۰ پاس دادند، ۱۲ شوت زدند و حدود ۱۰ موقعیت گل داشتند. هر چه آن روز بازی گره خورد اما تلافی‌اش در بوشهر درآمد و شاگردان کالدرون با شروع گلزنی از دقایق ابتدایی، به یک برد آسان و روحیه‌بخش دست یافتند. در این بازی علیرضا بیرانوند اولین کلین‌شیت خودش بعد از داربی را انجام داد و پای علی علیپور هم به گلزنی باز شد. بهبود تفاضل گل سرخ‌ها، دیگر حاصل پیروزی درخشان در بوشهر بود و حالا تیم کالدرون امیدوار است با توجه به مسابقات آسان‌تر در ادامه فصل و رویارویی سایر مدعیان با هم، باز هم به صدر جدول برسد.

استقلال، مورد تایید سلطان!

از سوی دیگر اما استقلال هم شرایط خوبی دارد. شاگردان آندره‌آ استراماچونی که برای کسب اولین پیروزی در فصل جدید انتظار زیادی کشیدند، حالا با پنج برد پیاپی حذفی و لیگی شرایط بسیار خوبی دارند؛ آن‌ قدر که از لحاظ روحی حتی پارگی رباط صلیبی داریوش شجاعیان را هم هضم کرده‌اند و با امید فراوان به مسابقات بعدی فکر می‌کنند. برد خانگی برابر پارس جنوبی جم، هر چند در اواخر مسابقه کمی به چالش کشیده شد، اما به هر حال روند رو به رشد آبی‌ها را استمرار بخشید؛ آن‌ قدر که علی پروین، سلطان پرسپولیسی‌ها در اظهار نظری جنجالی ابراز امیدواری کرده بود کاش قرمزها هم مثل استقلال فوتبال بازی می‌کردند! به هر حال این بلوغ و شکوفایی در بهترین زمان ممکن اتفاق افتاد؛ در شرایطی که استقلال به مسابقات دشوارش برابر تراکتور، سپاهان، شهر خودرو و نفت آبادان نزدیک می‌شود.

نیاز بود که تیم استراماچونی درست در چنین مقطعی به وحدت تاکتیکی برسد و از نظر روانی هم روی یک نقطه ایده‌آل بایستد. شاید تنها مشکل استقلال در حال‌ حاضر سر داده شدن شعارهای تکراری علیه مدیرعامل باشگاه باشد؛ فریادهایی که بعد از هر برد و گل بلندتر می‌شوند و کمی هم حالت طنز پیدا کرده است. قطعا در کار امیرحسین فتحی مشکلات زیادی وجود دارد اما شاید بهتر باشد استقلالی‌ها بیش از هر چیزی به حفظ آرامش تیم‌شان فکر کنند؛ تیمی که باز هم بعد از یک شروع ناموفق در لیگ، حالا راه درست را پیدا کرده است.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليگ برتر فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۹۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطهری فقط به شکست دادن استقلال فکر می‌کند و بس!

به گزارش ورزش سه، تیم فوتبال استقلال تهران روز چهارشنبه در حالی به مصاف تراکتور خواهد رفت که این تیم حالا یک سرمربی پرسپولیسی را روی نیمکت خود دارد. حمید مطهری در روزهای غیبت یحیی گل محمدی قرار است به عنوان سرمربی تی‌تی‌ها آنها را مقابل استقلال هدایت کند.
مطهری اگرچه به عنوان کمک مربی و دستیار یحیی هیچ وقت با پرسپولیس برابر استقلال شکست نخورده بود اما به عنوان سرمربی آماری متفاوت دارد؛ حمید مطهری تحت عنوان سرمربی سه بار تیمش را به مصاف استقلال فرستاده است. او اواخر بهار سال ۱۴۰۱ به عنوان سرمربی نساجی مازندران انتخاب شد و تابستان همان سال در چهارچوب لیگ بیست و دوم با نتیجه ۳ بر ۱ بازی را به استقلالی‌ها واگذار کرد. چند ماه بعد، استقلال و نساجی سوپرجام باشگاه‌های کشور را نیز برگزار کردند که دوباره سهم نساجی ناکامی شد تا استقلال با ریکاردو ساپینتو به واسطه پیروزی در آن بازی تنها جام خودش  در فصل قبل را بگیرد. این دو تیم اسفند ماه سال ۱۴۰۱ بازی برگشت لیگ بیست و دوم را نیز انجام دادند که با نتیجه مساوی یک-یک خاتمه یافت.

به این ترتیب حمید مطهری در مقام سرمربی تاکنون موفق به شکست دادن استقلال در یک بازی رسمی نشده و اگر چهارشنبه با تراکتور به استقلال ببازد، علاوه بر تداوم روند ناکامی خودش به عنوان سرمربی برابر آبی‌های تهرانی، شاید عملاً راه برای اینکه استقلالی‌ها به واسطه پیروزی مقابل تیم‌های تحت هدایت او یک جام دیگر نیز علاوه بر سوپرجام سال ۱۴۰۱ را هم بگیرند، هموار شود. البته اگر حمید بتواند با تراکتور استقلال را ببرد، با کمکی که به پرسپولیس کرده، تمامی شکست‌هایش را برابر این تیم فراموش خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • رامون کالدرون: هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که رئال مادرید، کار آسانی برابر بایرن مونیخ خواهد داشت
  • استقلال و ۶ پیروزی در ۷ تقابل آخر برابر تراکتور
  • پیروزی بارسلونا برابر والنسیا با هت‌تریک لواندوفسکی
  • پرسپولیسی ها امیدوار به پیروزی تراکتور
  • مطهری فقط به شکست دادن استقلال فکر می‌کند و بس!
  • دقیقی به دنبال شکست طلسم مقابل تیم تهرانی
  • مهدی لیموچی: شایسته پیروزی برابر پرسپولیس بودیم
  • سپاهان و تراکتور محکوم به پیروزی برابر استقلال و پرسپولیس
  • پیروزی بزرگ تیم عزت‌اللهی برابر العین کرسپو
  • فنرباحچه 2-1 بشیکتاش؛ پیروزی آسان قناری‌ها برابر حریف ده نفره