Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@09:13:32 GMT

بالی برویم یا مالدیو؟

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۹۹۷۵۹

بالی برویم یا مالدیو؟

پاییز و زمستان که می‌شود مسیرهای شرق آسیا بیشتر مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آفتاب تراول، بالی، مالدیو، پوکت، سامویی و گوا از جمله مسیرهای مطرح در شرق آسیا هستند. از آنجایی‌ که اخذ ویزای کشورهای شرق آسیا برای ایرانی‌ها به‌راحتی امکان‌پذیر است عملاً همه این گزینه‌ها روی میز هستند و به‌راحتی می‌توان هر یک از آن‌ها را برای سفر انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب به مقایسه تور بالی و تور مالدیو می‌پردازیم.

تور مالدیو

مجمع‌الجزایر مالدیو در جنوب اقیانوس هند قرار گرفته است و فرودگاه اصلی و پایتخت آن در شهر ماله می‌باشد. در مالدیو هر هتل در یک جزیره واقع‌ شده و شما برای اینکه از فرودگاه ماله به هتل مورد نظر خود برسید باید از قایق‌های تندرو و یا هواپیماهای کوچکی که روی دریا فرود می‌آیند استفاده کنید. مالدیو کم ارتفاع‌ترین کشور نسبت به سطح دریا است. به دلیل گرمایش زمین و آب شدن یخ‌های قطبی پیش‌بینی می‌شود تا ۳۰ سال آینده مالدیو کاملاً در دریا غرق شود، بنابراین برای بازدید از مالدیو فقط ۳۰ سال زمان خواهید داشت.

در مالدیو هتل‌های لوکسی وجود دارد که خدمات خود را به‌صورت فقط صبحانه، صبحانه- ناهار، صبحانه- ناهار- شام و یا به‌صورت all inclusive ارائه می‌دهند. برای سفر به مالدیو نیازی به اخذ ویزا پیش از سفر نخواهید داشت و ویزای مالدیو برای ایرانی‌ها به‌صورت فرودگاهی صادر می‌شود. ولی باید در نظر داشته باشید که هتل محل اقامت شما باید از قبل رزرو شده باشد و همچنین ترنسفر فرودگاهی که یا به‌صورت قایق‌های تندرو و یا هواپیماهای روی آب است باید از قبل هماهنگ شده باشد در غیر این صورت در هنگام ورود به مالدیو به مشکل بر خواهید خورد.

مالدیو بهترین مقصد ممکن برای تازه‌عروس و دامادهایی که به ماه‌عسل می‌روند و همچنین برای خانواده‌های دارای بچه کوچک است. برای جوانان ممکن است مالدیو کمی خسته‌کننده باشد. تفریحات غیر موتوری معمولاً به‌صورت رایگان در همه هتل‌ها به مسافران ارائه می‌شود، ولی برای تفریحات موتوری باید هزینه پرداخت کنید. در مالدیو لحظاتی را تجربه خواهید کرد که نظیر آن در هیچ جای دنیا وجود ندارد. کلبه‌های روی آب، سواحل شن سفید، جنگل‌های ساحلی و جنگل‌های زیرآب، ماهی‌های رنگارنگ زیبا، لذت غذا دادن به دلفین‌ها و ... تنها بخشی از این تجربه‌هاست.

از ایران با هواپیمایی ترکیش، قطری، امارات و عمان ایر می‌توان به مالدیو سفر کرد. از نظر ساعت پروازی هواپیمایی امارات و قطری بهترین گزینه برای سفر به مالدیو به‌حساب می‌آید. علاوه بر تهران، می‌توان تور مالدیو را از مبدأ مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز نیز اجرا نمود. مالدیو کلاً مقصد لوکس‌تر و گران‌تری نسبت به سایر مقاصد شرق آسیا به‌حساب می‌آید.

به دلیل اینکه هر هتل در یک جزیره قرار دارد امکان استفاده از رستوران‌های خارج از مجموعه هتل و یا رفتن به مراکز خرید عملاً در تور مالدیو ممکن نیست. چنانچه در سفر خود قصد خرید لباس و ...را دارید بهتر است تور خود را با یک مقصد دیگر نظیر دبی ترکیب کنید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه تور مالدیو در آفتاب تراول مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۸۸۵۵۹۹۲۵ تماس حاصل فرمایید.

تور بالی

جزیره بالی معروف‌ترین و محبوب‌ترین منطقه توریستی کشور اندونزی به‌حساب می‌آید. بالی از دو قسمت کلی جنگلی و ساحلی تشکیل‌ شده است. معروف‌ترین سواحل بالی در منطقه کوتا قرار دارند. در مناطق جنگلی بالی نظیر اوبود، شما می‌توانید از طبیعت بکر و معابد زیبای بالی لذت ببرید و به آرامش برسید. سرمایه‌گذاری زیادی در صنعت گردشگری بالی انجام‌ شده است و بسیاری از هتل‌های زنجیره‌ای دنیا در بالی شعبه دارند. بالی در کل برای گردشگران مقصد ارزان‌تری به‌حساب می‌آید. شما با بودجه کم هم می‌توانید از زیبایی‌های بالی لذت ببرید و به‌طورکلی با هر بودجه و سلیقه‌ای برای شما در بالی جایی وجود دارد.

بخش اعظم هزینه تور بالی مربوط به بلیت پرواز است و دلیل آن‌هم مسافت طولانی و فاصله زیاد بین بالی و ایران است. اگرچه می‌توان از خطوط هوایی خارجی نظیر قطر ایرویز و امارات نیز برای سفر به بالی استفاده کرد ولی برای کاهش هزینه‌ها بهترین حالت این است که با هواپیمایی ماهان به شهر کوالالامپور مالزی سفر کنید و از آنجا با یک پرواز ۳ ساعته به بالی بروید که البته همه این‌ها در تور بالی آفتاب تراول محاسبه‌ شده است. هواپیمایی ماهان در برخی ایام سال به‌صورت چارتری پرواز مستقیم به مقصد بالی برگزار می‌کند.

برای سفر به بالی نیاز به اخذ ویزای اندونزی خواهید داشت که برای آن باید اصل پاسپورت خود را به همراه کپی کارت ملی و شناسنامه و ۲ قطعه عکس ۳ در ۴ و همچنین یک گواهی تمکن مالی به مبلغ حداقل ۱۰ میلیون تومان به آفتاب تراول ارائه دهید تا ویزای اندونزی را برای شما بگیریم.

همانند مالدیو، بالی نیز یکی از مقاصد خوب برای ماه‌عسل به‌حساب می‌آید. به دلیل طبیعت و امکانات کاملی که در بالی وجود دارد، این مقصد برای هر قشری مناسب است. افراد جوان‌تر و افرادی که دنبال شلوغی بیشتر هستند معمولاً در بخش ساحلی بالی و به‌ویژه در منطقه کوتا هتل خود را انتخاب می‌کنند و افرادی که دنبال آرامش بیشتری هستند ترجیح می‌دهند در مناطق جنگلی نظیر اوبود اقامت داشته باشند. اگر تمایل داشته باشید می‌توانیم برنامه سفر تور بالی را به‌صورت اختصاصی برای شما تنظیم کنیم به‌ نحوی‌ که چند شب در مناطق جنگلی و چند شب در منطقه ساحلی اقامت داشته باشید. همچنین می‌توان تور بالی را با تور مالزی و سنگاپور ترکیب کرد، چون همان‌گونه که ذکر شد بخش اعظم هزینه مربوط به بلیت پرواز است و با ترکیب تور بالی با سایر مقاصد می‌توان با یک تیر چند نشان زد.

چنانچه در مورد سفر به بالی نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید می‌توانید به صفحه تور بالی در سایت aftabtravel.com مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۸۵۵۹۹۲۵ تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تور بالی تور مالدیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۹۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت در اسپیکینگ آیلتس!

پیشنهاد ما به شما این است که در کلاس آیلتس مرکز زبان گات شرکت کنید و بدون هیچ نگرانی و استرسی نمره بسیار خوب و قابل قبولی را در آزمون اسپیکینگ آیلتس کسب کنید.

امروز می خواهیم با چگونگی موفقیت در اسپیکینگ آیلتس آشنا شویم.

 

بخش های اسپیکینگ آیلتس

درباره چه چیزی باید صحبت کرد زمان بندی بخش

ممتحن از شما سوالات کلی و آشنایی می پرسد. مثلا وارد مورد علاقه و یا زندگی روزمره 1 تا 5 دقیقه

ممتحن برگه سالی را که مضوعی به همراه پیشنهاداتی است را به شما می دهد، از شما انتظار می رود که ۱-۲ دقیقه درمورد ان موضوع صحبت کنید.قبل از اینکه شروع به صحبت کنید یک دقیق زمان برای آمادگی خواهید داشت. ممکن است چندین سوال پیرو نیز شما بپرسند. 2 تا 4 دقیقه

ممتحن سوالات انتظاعی تر عمیق تری را در باره بخش دو از شما می پرسد 3 تا 5 دقیقه

 

در اسپیکینگ آیلتس رسمی صحبت کنید

آزمون آیلتس یک آزمون رسمی می باشد که مدرک آن بسیار کار آمد است. از همین رو بهتر است در حین مصاحبه کمی جدی باشید و با شخص روبرو شوخی نکنید. چرا که احتمال دارد نمره شما کم شود.

 

در اسپیکینگ آیلتس واضح وبا صدای بلند صحبت کنید

در هنگام مصاحبه لهجه شما اهمیتی ندارد. در واقع  چه امریکن صحبت کنید چه بریتیش و یا حتی مثل هندی ها صحبت کنید فرقی به حال شما ندارد. اما سعی کنید کلمات و عبارات را به صورت واضح بیان کنید تا فرد متوجه منظور شما شود. این را هم به یاد داشته باشید که تلفظ (Pronunciation) و لهجه (Accent) کاملا جدا از هم هستند که اولی برای موفقیت در بخش اسپیکینگ آیلتس خیلی مهم است.

 

در زمان اسپیکینگ آیلتس حرکات فیزیکی نداشته باشید

حرکات فیزیکی در حین صحبت بر روی اعتماد به نفس و صحبت کردنتان تأثیر منفی دارد و حتی امکان دارد ذهن فرد مقابل را هم مورد هدف قرار دهد و تأثیرات خوب یا بدی داشته باشد.

 

به سوالات اسپیکینگ آیلتس پاسخ کامل دهید

سعی کنید در این مدت زمان ۱۱ تا ۱۴ دقیقه ای هر سؤالی که از شما می شود را به صورت دقیق و کامل توضیح دهید.

برای مثال:

اولین سؤالی که از شما می شود احتمالا این است که اهل کجا هستید؟

می توانید بگویید tehran

برای آزمون گیرنده چندان مهم نیست که شما از کدام شهر یا محل هستید او می خواهد مخارت های صحبت کردن شما را بسنجد.

پس بهتر است بگویید:

I come from the capital of Iran, Tehran

 

 

 

در اسپیکینگ آیلتس از قبل جواب ها را حفظ نکنید

در کلاس های آیلتس قطعا به شما گفته شده است که چگونه پاسخ ها را بیان کنید و طرز صحبت و ساختار عبارات شما به چه صورت باشد. اما مسئله مهم این است که فرد آزمون گیرنده حس نکند شما پاسخ هایتان را حفظ کرده اید. باید کاملا روان و بداهه صحبت کنید.

 

دیگر خبرها

  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • موفقیت در اسپیکینگ آیلتس!
  • گزارش تصویری از نمایشگاه وجشنواره سلامت در بندرعباس
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل
  • زباله و بلای خانمان‌سوزی که بر سر آدمی می‌آورد
  • زباله و بلای خانمان‌سوزی بر سر آدمی می‌آورد
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین
  • رای توماج صالحی صادر شده، اما هنوز به ما ابلاغ نشده است
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود