Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا سعیدی با اشاره به پروژه قطار شهری مبارکه-مجلسی-بهارستان به طول ۵۲ کیلومتر اظهار داشت: این قطار حومه ای در ادامه رینگ مترو اصفهان است؛ پروژه قطار شهری از شهر جدید مجلسی آغاز می شود و به ایستگاه فولاد مبارکه می رسد.

وی با بیان اینکه ایستگاه سوم این قطار شهری میدان شهید نصوحی در مبارکه خواهد بود و به ایستگاه دفاع مقدس در شهر مبارکه می رسد، ابراز داشت: ایستگاه پنجم در شهر زیباشهر احداث خواهد شد تا با طی کردن ایستگاه ده سرخ یا پلی اکریل به ایستگاه شهرجدید بهارستان برسد و در نهایت به ایستگاه راه آهن ختم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شش ایستگاه شهری و چهار ایستگاه صنعتی در مسیر قطار حومه ای

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مراکز جمعیتی تحت پوشش قطار حومه شهری، شهر مجلسی، مبارکه، زیباشهر، ده سرخ و روستاهای اطراف و بهارستان خواهد بود که مراکز مهم صنعتی اعم از شرکت فولاد مبارکه، کارخانه قند نقش جهان، صنایع هفتم تیر و شرکت پلی اکریل را تحت پوشش قرار می دهد.

اعتبارات عمرانی کشور با همکاری صنایع و رجا در توسعه قطار حومه ای

وی تصریح کرد: بخشی از اعتبارات قطار حومه ای مبارکه-مجلسی-بهارستان از محل اعتبارات عمرانی کشور و ایستگاه فولاد مبارکه تا میدان دفاع مقدس به طول ۱۷ کیلومتر توسط شرکت فولاد مبارکه و با مشارکت راه آهن جمهوری اسلامی و شهرداری های درگیر پروژه تامین خواهد شد.

کلنگ زنی قطار حومه ای در آینده نزدیک

وی اضافه کرد: قطار حومه ای مبارکه-مجلسی-بهارستان در آینده نزدیک و توسط یکی از مقامات کشوری کلنگ زنی می شود اما پیمانکار قطعه اول در اول مهرماه مشخص شد و عملیات اجرایی مسیرحدفاصل شهر جدید مجلسی و فولادمبارکه به طول تقریبی ۱۰ کیلومتر آغاز به فعالیت کرده است.       

سعیدی با اعلام اینکه در گذشته به دلیل اینکه این ابرپروژه ردیف اعتبار ملی نداشت، عملا امیدی به اجرای آن نبود، ابراز داشت: در سال ۱۳۹۶ در زمان بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ در مجلس شورای اسلامی، اخذ ردیف اعتبار ملی برای این خط محقق شد که با توجه به شرایط خاص کشور  واینکه این ردیف اعتباری در لایحه بودجه دولت هم وجود نداشت، اقدام مهمی صورت گرفت.

وی افزود: با همکاری شرکت عمران شهرهای جدید، در این طرح هم تغییراتی صورت گرفت و امروز پیمانکار با همه توان آماده آغاز پروژه و اتمام آن است که اتفاق بسیار مهمی است.

تامین اعتبارات ملی قطار حومه ای اصفهان

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه ای که در اواخر سال گذشته در کمیسیون عمران مجلس و با حضور رییس کمیسیون عمران، نماینده مبارکه، سه تن ازمعاونین وزیر راه، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه،مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان،فرماندار و مدیرعامل شرکت عمران مجلسی برگزار شد، هم سهمی برای شرکت فولاد مبارکه و دیگر دستگاه در تأمین اعتبار تعیین شد و همه اقدامات انجام شده و مناقصه هم برگزار و پیمانکار تعیین شده و این ابرپروژه مهم آماده آغاز عملیات اجرایی است.

46

کد خبر 1314949

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان اصفهان قطار مترو ابوبکر البغدادی داعش ایالات متحده آمریکا سوریه دونالد ترامپ کردهای سوریه عراق سینمای ایران لیگ برتر نوزدهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۰۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ورق نازک سرآغازی برای رشد و شکوفایی خط قلع‌اندود

تقویم رویدادهای فولاد مبارکه را که ورق بزنیم سطر به سطر آن پر است از دستاوردهایی که مانند حلقه‌های زنجیر در هم‌ تنیده شده تا زنجیره کاملی از تولید انواع محصولات فولادی تخت را در این شرکت معظم به تصویر بکشد. - اخبار بازار -

دوشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1382 یکی از این روزهای افتخارآمیز است که در آن ورق موردنیاز خط ورق قلع‌اندود تولید شد.

محسن زارع، مدیر محصولات پوشش‌دار و نهایی فولاد مبارکه، ضمن گرامیداشت این روز در این باره گفت: در راستای تأمین ورق موردنیاز کشور برای ساخت قوطی‌های بسته‌بندی مواد غذایی، زنجیره تولید محصول قلع‌اندود شرکت فولاد مبارکه با ظرفیت اسمی 103 هزار تن در سال به‌عنوان اولین واحد تولید ورق قلع‌اندود در کشور در سال 1382 به بهره‌برداری رسید.

به گفته زارع این زنجیره شامل خط نورد دوقفسه‌ای، خط شست‌وشوی الکترولیتی، بازپخت هیدروژنی، تمپرمیل، خط قلع‌اندود و خطوط برش قلع‌اندود است که از زمان بهره‌برداری تاکنون حدود 2 میلیون  تن ورق قلع‌اندود روانه بازار شده است.

وی با بیان اینکه ورق قلع‌اندود به‌طور عمده در ساخت قوطی‌های بسته‌بندی مواد غذایی مانند قوطی‌های روغن نباتی، رب گوجه‌فرنگی، تن ماهی، شیر خشک و... به کار می‌رود، ادامه داد: به همین علت این خط و محصولات استراتژیک آن از حساسیت‌ ویژه‌ای برخوردار است.

مدیر محصولات پوشش‌دار و نهایی فولاد مبارکه اظهار داشت: تاکنون بیش از صد شرکت داخلی تولیدکننده قوطی‌های قلع‌اندود ورق قلع‌اندود فولاد مبارکه را دریافت  نموده‌اند  و در ساخت قوطی‌های مواد غذایی یا مواد شیمیایی  به کار گرفته‌اند.

زارع تصریح کرد: فرایند تولید ورق قلع‌اندود از نوع الکترولیتی است که در آن ورق نقش کاتد و شمش‌های قلع خالص نقش آند را دارند و محلول الکترولیت از نوع اسیدی و بر پایه اسید فنل سولفونیک است. کنترل میزان پوشش قلع به‌صورت اتوماتیک و با کنترل میزان جریان برق انجام می‌گیرد و جهت بهبود استحکام  و افزایش براقیت قلع از ذوب سطحی پوشش قلع استفاده می‌شود. همچنین برای محافظت از پوشش قلع، پوشش کروم و روغن اعمال می‌گردد.

بنابر اظهارات مدیر محصولات پوشش‌دار و نهایی فولاد مبارکه، از چالش‌های مهم تولید ورق قلع‌اندود نیاز به ورق با ضخامت پایین در حدود 0.15 میلی‌متر است که جهت تولید آن نیاز به خطوط نورد و شست‌شو و آنیلینگ و تمپرمیل با مشخصات ویژه است که در این راستا فولاد مبارکه جهت ساخت زنجیره خطوط تأمین ورق موردنیاز واحد قلع‌اندود اقدام کرده است.

در همین زمینه، مصطفی ناجی، رئیس واحد قلع‌اندود نیز گفت: ازآنجاکه فولاد مبارکه همواره  به به‌روزرسانی تجهیزات و تکنولوژی تولید در خطوط تولیدی خود اهتمام دارد، در طول سالیان گذشته در راستای ارتقای کمی و کیفی محصول  قلع‌اندود اقدامات زیادی برای بهبود تجهیزات و تکنولوژی، به‌ویژه با تکیه‌بر دانش متخصصان داخلی  انجام شده است که از آن جمله می‌توان به نصب تجهیزات اندازه‌گیری جهت کنترل ضخامت و عرض ورق و دبی سیالات، بهینه‌سازی غلتک‌ها، بومی‌سازی مواد اولیه و تجهیزات، بهینه‌سازی مصرف آب، بهینه‌سازی استراکچر خط، ارتقای سیستم‌های اتوماسیون و تولید گریدهای ورق با سختی بالا نظیر گرید  T5 و DR8  اشاره کرد. مجموعه این فعالیت‌ها  منجر به بهبود در کمیت و کیفیت ورق تولیدی  شده  است؛ در‌حالی‌که به‌لحاظ کمیت، میزان تولید این خط بیش از ظرفیت اسمی آن است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در زمینه کیفیت نیز این اقدامات ارتقای رضایت مشتریان را در پی داشته است و ورق تولیدی این واحد قابلیت رقابت با ورق‌های مشابه خارجی کشورهای صاحب تکنولوژی را دارد.

ناجی عنوان کرد: فولاد مبارکه مصمم است با  پویایی و ارتقای دانش و تکنولوژی خود، در مسیر رفع نیاز کشور به محصولات مختلف گام بردارد و از پتانسیل‌های علمی و فنی کشور در این راستا بهره گیرد.

دیگر خبرها

  • فولاد مبارکه؛ دارنده کامل‌ترین زنجیره تولید ورق‌های فولادی
  • تولید ورق نازک سرآغازی برای رشد و شکوفایی خط قلع‌اندود
  • اجرای پروژه هوشمندسازی در شرکت فولاد مبارکه
  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران
  • دیدار گیتی پسند مقابل نیروی زمینی شهید شاملی کازرون
  • فردا گیتی‌پسند اصفهان میزبان نیروی زمینی شهید شاملی کازرون
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج