Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به برگزاری بیش از 300 برنامه فرهنگی ورزشی در سطح استان به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش گفت: همگانی کردن و ترغیب عموم مردم به ورزش از اولویت های برنامه های هفته تربیت بدنی و ورزش بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، سیداحمد هاشمی با اشاره به اینکه در حال حاضر همگانی کردن ورزش از اهمیت بالایی برخوردار است و باید با برنامه ریزی و فرهنگ سازی ورزش جزء برنامه های ضروری خانواده های قرار بگیرد بیان کرد: در حال حاضر در تمام شهرستان‎های استان به طور هفتگی شاهد برگزاری حداقل یک جشنواره یا همایش ورزشی در حوزه ‎های مختلف مانند پیاده‌ روی، کوهنوردی و کوهپیمایی، دوچرخه سواری و غیره هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی در حوزه ورزش همگانی به 15 مورد میزبانی جشنواره‌های همگانی کشور و 91 مورد اعزام به مسابقات کشوری طی یکسال اخیر اشاره کرد و گفت: در این مدت نیز عناوین متعددی توسط ورزشکاران استان در رقابت‌های قهرمانی کشور حاصل شده است.

معاون توسعه ورزش در ادامه به دیگر فعالیت‎های صورت گرفته در حوزه ورزش استان در شش ماهه اول  سال جاری اشاره کرد و از آن جمله به 131 دعوت شده به تیم ملی و 64 برگزیده تیم ملی و دو  مورد میزبانی مسابقات آسیایی اشاره کرد.

هاشمی از کسب یک مقام اولی در مسابقات جهانی و یک مقام دومی و دو عنوان سومی در این مسابقات اشاره کرد و افزود: ورزشکاران استان در مسابقات آسیایی و پارآسیایی موفق به کسب 9 مدال رنگارنگ شدند و در انفرادی مسابقات بین المللی نیز 6 مدال طلا، 5 مدال نقره و سه گردن آویز برنز برای استان به ارمغان آورند.

وی با اشاره به نسبت 6.7 درصدی جمعیت ورزشکاران سازمان یافته استان در قیاس با جمعیت کل استان، خاطرنشان کرد: استان یزد در بخش ورزش همگانی 75 هزار بیمه شده ورزشی دارد که بیش از 3800 نفر آنها ورزشکاران روستایی هستند.

به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر استان یزد 25 تیم در لیگ‎های برتر کشور، 11 تیم در لیگ‎های دسته اول و 15 تیم نیز در رقابت‌های لیگ‌های دسته دوم و زیرگروه‎ها دارد.

هاشمی میزبانی 23 دوره مسابقات قهرمانی کشور، 170 مورد اعزام به مسابقات کشوری، کسب 17 مقام اولی، 13 مقام دومی و 16 مقام سومی تیمی مسابقات قهرمانی کشور به عنوان دیگر دستاوردهای ورزش استان اشاره کرد.

به گفته وی، ورزشکاران یزد در مسابقات کشوری 96 مدال طلا، 110 نقره و 116 مدال برنز برای استان آورده‎اند، افزود: در لیگ‎های برتر کشور نیز 7 مقام اول، چهار مقام دومی و چهار مقاوم سومی، در لیگ‎های دسته یک، یک  مقام اولی و سه مقام سومی و در لیگ‎های دسته دو نیز یک مقام اولی و یک مقام دومی کسب شده است.

 

 

بیشتر بخوانید: اعضاء هیات دوچرخه سواری استان یزد برای بازگشت دوچرخه به چرخه زندگی مردم تلاش کنند 27برنامه ویژه هفته جوان در قزوین برگزار می شود

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره کل ورزش و جوانان خانواده دوچرخه سواری معاون یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۰۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کنیم آلزایمر نگیریم؟

به گزارش خبرآنلاین، ورزش منظم و فعالیت بدنی اثرات مثبتی بر عملکرد شناختی در همه افراد، به‌ویژه سالمندان، دارد. به نظر می‌رسد ورزش هوازی، مفیدترین گزینه باشد، زیرا عملکرد اجرایی را بهبود می‌بخشد، باعث تقویت اعصاب می‌شود و می‌تواند روند پیشگیری از بیماری آلزایمر و عملکردهای مغز را به طور چشمگیری تقویت کند.

فعالیت بدنی، توانایی‌های شناختی را بهبود می‌بخشد

با توجه به این واقعیت که درمانی برای بیماری آلزایمر وجود ندارد، یافتن راهی برای به تأخیر انداختن پیشرفت این بیماری عصبی بسیار مهم است. افزایش سطح ورزش و فعالیت بدنی می‌تواند در دستیابی به این هدف به طور پایدار، مفید باشد. مطالعات نشان می‌دهد که ورزش هوازی می‌تواند فعالیت نوسانی مغز را تعدیل کند و بر پویایی عصبی تأثیر بگذارد.

افراد مسنی که سابقه طولانی ورزش، بین ۲ تا ۱۰ سال، دارند، افت عملکرد شناختی کمتری را تجربه می‌کنند. همچنین داشتن فعالیت بیشتر باعث بهبود عملکرد اجرایی، بهبود حرکات، افزایش تمرکز و تقویت سرعت پردازش و حافظه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

چه کنیم تا حافظه سالمی داشته باشیم؟/ ۱۰ نکته کلیدی برای جلوگیری از زوال عقل

منبع: psychologytoday

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897482

دیگر خبرها

  • اساسی‌ترین کار هر جامعه تعلیم‌ و تربیت است
  • پایان مسابقات شنای کارگران خراسان شمالی در هفته کار و کارگر
  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است