Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@09:36:02 GMT

۴ نامزد نهایی جایزه «گنکور» معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۰۶۵۰

۴ نامزد نهایی جایزه «گنکور» معرفی شدند

جایره ادبی «گنکور» به‌عنوان مهم‌ترین جایزه ادبیات فرانسه آثار سه نویسنده مرد و یک نویسنده زن را به عنوان نامزدهای نهایی خود در سال ۲۰۱۹ برگزید.

به گزارش ایسنا به نقل از فرانس اینفو، «عطش» نوشته «املی نوتومب» رمان‌نویس بلژیکی، «‌سهم پسر» نوشته «ژان لوک کوتلمان»، «‌همه‌ انسان‌ها به یک روش زندگی نمی‌کنند»‌ نوشته «ژان پل دوبوا» و «جهان بیرونی»‌ نوشته «اولیویه رولین»‌ چهار اثری هستند که به عنوان نامزدهای نهایی جایزه ادبی «گنکور» در سال ۲۰۱۹ با هم رقابت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«آسمان بالای سقف» نوشته «‌ناتاشا آپانا»، «گتوی درونی» از «سانتیاگو اچ آمیگورنا ،‌ «ملکه سرخ»‌ نوشته «لئونورا میانو»، «یک یکشنبه در اوری» نوشته «دومنیک باربریس» و «سرزمین نامرئی» نوشته «اوبر مینگارلی‌» آثاری بودند که در مرحله دوم نامزدهای این جایزه حضور داشتند اما نتوانستند به جمع نامزدهای نهایی راه یابند. 

برنده نهایی جایزه ادبی «گنکور» روز چهارم نوامبر (۱۳ آبان) معرفی می‌شود.

جایزه «گنکور» اولین‌بار در سال ۱۹۰۳ از سوی «ژول» و «ادمون گنکور» راه‌اندازی شد. اگرچه برنده این جایزه تنها مبلغی ناچیز معادل ۱۰ یورو دریافت می‌کند، اما جایزه غیررسمی «گنکور» که فروش بالای رمان برنده را برای نویسنده‌اش به ارمغان می‌آورد، بسیار باارزش‌تر از جایزه اصلی است. 

از برندگان سرشناس این جایزه می‌توان از «مارسل پروست» در سال ۱۹۲۹، «سیمون دوبووار» در سال ۱۹۵۴ و «پاتریک مودیانو»، برنده نوبل ادبیات سال ۲۰۱۴ نام برد. سال گذشته «فرزندان‌شان پس از آن‌ها» نوشته «نیکلاس متئو» به عنوان برنده نهایی جایزه «گنکور» انتخاب شد. 

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جایزه ادبی گنکور ادبیات فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۰۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود

امیر رجبی امروز در دیدار با اعضای موسسه ادبی حکیم ملامحمد فضولی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: جای خالی موسسه‌ای فعال در حوزه زبان و ادبیات در استان احساس می‌شد و این جمع وزینی از شعرا و ادبا که برای شکل‌گیری موسسه فضولی گرد آمده امید برای پر شدن آن خلاء را در دل‌ها زنده می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل افزود: نامگذاری این موسسه ادبی به نام حکیم ملامحمد فضولی از محسنات این حرکت فرهنگی است و از ناحیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این کار استقبال می‌کنیم و اصرار داریم فضولی‌خوانی در استان اردبیل باید پا بگیرد.

به گفته او، سابقه و صبغه مکتبی ، مرثیه‌ای و آیینی ملامحمد فضولی در خیلی از جنبه‌ها با ما تجانس و تناسب دارد و امیدواریم با فعالیت این موسسه ادبی جلسات و محافل فضولی‌خوانی در این استان برگزار شود.

رجبی گفت: برای تصویب نهایی موسسه ادبی ملامحمد فضولی در این استان همکاری می‌کنیم و با توجه به موسسه بودن این تشکل ادبی و فرهنگی، امکان حمایت مالی از آن را خواهیم داشت تا با تلاش شما شعرا در قالب این موسسه، برنامه‌ها و آئین‌های ادبی و فرهنگی در خور توجهی در استان اجرا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: برنامه‌ریزی و اجرای برخی کارها و برنامه‌های ادبی را به این موسسه واگذار خواهیم کرد و فرایند ثبت نهایی موسسه باید با سرعت پیگیری شود و امیدواریم چاپ مجموعه‌های شعر و کتاب‌های فاخر از موسسه فضولی را شاهد باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • «رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • دو بازی ایرانی نامزد جایزه MENA Games Industry شدند
  • بوکس جوانان و امید آسیا؛ معرفی حریفان نمایندگان ایران
  • افزایش 8 درصدی مبلغ جایزه رولان گاروس
  • اهدای جایزه باران مسطورا در کرمان
  • برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد
  • «شیخ اجلّ» یکی از چهار عنصر ادبی ایران است